To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Nie dał rady wjechać na podwyższenie

tropis - 16-12-2011, 11:06
Temat postu: Nie dał rady wjechać na podwyższenie
Witam
Z uwagi na to, iż planuje dłuższy wyjazd (bez auta) dziś rano przygotowywałem parking dla Outlandera 2.4 MIVEC CVT. Polegało to na ułożeniu na trawniku kostki kamiennej tylko w miejscach postoju kół (co by się przez zimę nie zapadł za bardzo w podłożu i nie zniszczył trawnika ;)
I teraz uwaga: wjeżdżałem na te kostki na wstecznym (skrzynia auto.) i w momencie kiedy wszystkie cztery koła równocześnie dotknęły kostek zacząłem dodawać gazu, żeby miał siłę się na nie wdrapać (wysokość max 5cm) i ..... się nie wdrapał !! Wcisnąłem gaz do połowy a on stał. Musiałem podjechać trochę do przodu i z lekkiego rozpędu na wstecznym "wskoczyć" na kostkę.
Nie znam się za bardzo na napędach, silnikach i technice ale tego się nie spodziewałem. Liczyłem, że podjedzie bez problemu.
Możecie mi wytłumaczyć dlaczego tak się dzieje ?? Miałem załączony 4WD ale chyba nie jest to istotne.

Pozdro

jaceksu79 - 16-12-2011, 11:13

i to już może go dyskwalifikować w moich oczach :mrgreen: a szkoda, bo to był jedyny OII którego jeszcze akceptowałem

a co do tego podjazdu to chodzi o sprawność sprzęgła hydrokinetycznego - jego sprawność rośnie ze wzrostem prędkości ... na postoju ma najmniejszą. Gdybyś trochę jeszcze potrzymał na gazie to byś zagotował pewnie hydraulikę w skrzyni..

Ale ogólnie lipnie - bo ja swoim mercedesowskim automatem wyciągałem 2,5 tonową łajbę z wody po slipie ale z dość sporym nachyleniem...

Bartek - 16-12-2011, 11:42

Lipa - CVT to nie jest przypadkiem dwusprzęgłowa skrzynia z suchymi sprzęgłami?

Legnumem podjeżdżam przodem/tyłem jak chcę na takie przeszkody z taką gracją, że kto ze mną jedzie nie może się nadziwić. Dojeżdżam, kontakt, ciut gazu i wtaczam się na krawężnik 2 km/h lekko operując gazem

sampler - 16-12-2011, 13:24

Nie sucha dwusprzeglowka w mitsu to SST.
CVT to bezstopniwa przekladnia cierna

http://www.google.pl/sear...iw=1280&bih=895

jaceksu79 - 16-12-2011, 14:04

sampler napisał/a:
CVT to bezstopniwa przekladnia cierna

łańcuchowa - łańcuch ma płytki na powierzchniach bocznych za pomocą których przenosi moment - ale zgadza się za pomocą tarcia.

Bartek - 16-12-2011, 14:07

Pozajączkowały mi się TLSy :)

Ale i tak to jakaś namiastka automatu ;)

borsak1 - 16-12-2011, 14:34

A tak była zachwalana ta skrzynia bezstopniowa. Ja mam akurat do swojego garażu delikatną góreczkę. Gdyby kupił tą skrzynie to pewnie autko garażowałoby na dworze.
xylen - 16-12-2011, 14:58
Temat postu: Re: Nie dał rady wjechać na podwyższenie
tropis napisał/a:
Witam
Z uwagi na to, iż planuje dłuższy wyjazd (bez auta) dziś rano przygotowywałem parking dla Outlandera 2.4 MIVEC CVT. Polegało to na ułożeniu na trawniku kostki kamiennej tylko w miejscach postoju kół (co by się przez zimę nie zapadł za bardzo w podłożu i nie zniszczył trawnika ;)
I teraz uwaga: wjeżdżałem na te kostki na wstecznym (skrzynia auto.) i w momencie kiedy wszystkie cztery koła równocześnie dotknęły kostek zacząłem dodawać gazu, żeby miał siłę się na nie wdrapać (wysokość max 5cm) i ..... się nie wdrapał !! Wcisnąłem gaz do połowy a on stał. Musiałem podjechać trochę do przodu i z lekkiego rozpędu na wstecznym "wskoczyć" na kostkę.
Nie znam się za bardzo na napędach, silnikach i technice ale tego się nie spodziewałem. Liczyłem, że podjedzie bez problemu.
Możecie mi wytłumaczyć dlaczego tak się dzieje ?? Miałem załączony 4WD ale chyba nie jest to istotne.

Pozdro


A po co załączyłeś 4WD? weź tam wjedź normalnie, ja wjeżdżałem normalnie pod dużo większe "górki" i nie było problemu! To niemożliwe żeby takie auto nie dało rady na takie coś się wdrapać! przecież to pikuś, każde auto takie coś pokona a misiek na bank, ja tez mam taki podjazd i taka skrzynie +2.4 ..no problem , jak dodasz gazu to przecież napęd zgłupieje/odłączy się 4WD over 40km /h..

[ Dodano: 16-12-2011, 15:02 ]
Bartek napisał/a:
Pozajączkowały mi się TLSy :)

Ale i tak to jakaś namiastka automatu ;)


Proszę Cie..namiastka automatu..jak nie miałeś tego w użyciu to daj spokój z komentarzem, poczytaj trochę o tym albo pooglądaj na YouTube ja działa CVT i potem pogadamy, chętnie wymienię poglądy, od 10 lat śmigam sensodrivem aut a od pól roku CVT.

borsak1 - 16-12-2011, 15:11

xylen napisał/a:
jak dodasz gazu to przecież napęd zgłupieje/odłączy się 4WD over 40km /h..


Zaraz zaraz jak sam napisałeś 4WD odłącza się po 40 km/h myślę że jeśli na nuetralny lub na sprzęgle doda gazu to nie ma 40 km/h, powiem więcej śmiem przypuszczać że raczej nie wdrapywał się na to "wzniesienie" z prędkością 40 km/h ale tutaj akurat mogę się mylić :) .

xylen - 16-12-2011, 15:12

jaceksu79 napisał/a:
i to już może go dyskwalifikować w moich oczach :mrgreen: a szkoda, bo to był jedyny OII którego jeszcze akceptowałem

a co do tego podjazdu to chodzi o sprawność sprzęgła hydrokinetycznego - jego sprawność rośnie ze wzrostem prędkości ... na postoju ma najmniejszą. Gdybyś trochę jeszcze potrzymał na gazie to byś zagotował pewnie hydraulikę w skrzyni..

Ale ogólnie lipnie - bo ja swoim mercedesowskim automatem wyciągałem 2,5 tonową łajbę z wody po slipie ale z dość sporym nachyleniem...


zapraszam na przejazd...pojeździmy sobie i potem przy dobrym browarku pogadamy o CVT..

[ Dodano: 16-12-2011, 15:18 ]
borsak1 napisał/a:
xylen napisał/a:
jak dodasz gazu to przecież napęd zgłupieje/odłączy się 4WD over 40km /h..


Zaraz zaraz jak sam napisałeś 4WD odłącza się po 40 km/h myślę że jeśli na nuetralny lub na sprzęgle doda gazu to nie ma 40 km/h, powiem więcej śmiem przypuszczać że raczej nie wdrapywał się na to "wzniesienie" z prędkością 40 km/h ale tutaj akurat mogę się mylić :) .


napisał ze miał wsteczny i dal gazu wiec nie mógł być na neutral..a jak mu nie szlo auto to dal więcej czadu obroty pewnie były duże..wyobrażasz sobie auto żeby nie dało rady podjechać pod coś co ma 5 cm wysokości? coś musi być nie tak im to na bank nie jest wina skrzyni biegów która przez wielu specjalistów ( ja jestem tylko simple user : ) jest uważana za najlepsza w swoje klasie a przynajmniej za bardzo dobra ...

[ Dodano: 16-12-2011, 15:19 ]
tam nie ma sprzęgła...

borsak1 - 16-12-2011, 15:26

Wiem że nie ma sprzęgła to automat ! pisałem ogólnie. Odpowiadając na pytanie NIE nie wyobrażam sobie samochodu który nie wjedzie pod takie pseudo wzniesienie. Co do twojego zachwalania CVT mnie nie ujęło przynajmniej nie na razie. Utrzymanie za wszelką cenę stałych obrotów to chyba nie jest zbyt komfortowe rozwiązanie. Każdy chwali to co ma ja wolałbym zwykły automat niestety do mojego silnika nie dawali gdy kupowałem :(
jaceksu79 - 16-12-2011, 15:45

xylen napisał/a:
zapraszam na przejazd...pojeździmy sobie i potem przy dobrym browarku pogadamy o CVT..


z wielką chęcią bym skorzystał gdyby to było trochę bliżej :wink:

lexus - 16-12-2011, 16:54

xylen napisał/a:
jak dodasz gazu to przecież napęd zgłupieje/odłączy się 4WD over 40km /h..
Coś mi się zdaje że na 4WD napęd sie nie wyłącza przy 40km/godz .Jest stały z jakimś procentowym rozłożeniem na ośki. .4WD lock przy 40 /godz.się odłącza :idea:
regon - 16-12-2011, 19:54

tropis napisał/a:
żeby miał siłę się na nie wdrapać (wysokość max 5cm) i ..... się nie wdrapał !!

a ty go przypadkiem nie wpychałeś ręcznie? :wink:
pokonywałem trochę większe krawężniki.

jaceksu79 - 16-12-2011, 22:33

Koledzy... widzę że niektórzy mogą nie brać tego poważnie, a ja wierzę...
grandvoyager-em też raz nie mogłem podjechać 2-a kołami pod krawężnik :mrgreen:
Jeżeli ma dużo nabite w gumach i 4 koła dokładnie były podparte idealnie w tym samym momencie miał szansę rzeczywiście nie wjechać. To tak jak by pionowo starał się podnieść ponad 1500kg...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group