To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - [Cari 1.8 GDI] Cała prawda o GDI-podsumowanie

abuelo12 - 17-12-2011, 02:28
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Cała prawda o GDI-podsumowanie
Witam! To mój pierwszy post i mam nadzieje, że trafi do odpowiedniego działu :oops:

Przymierzam się do zakupu Cari 1.8 GDI (po liftingu). Przejrzałem kilka tematów dotyczących tej wersji, opisów problemów technicznych, najczęstszych usterek i muszę przyznać, że jestem w kropce... Z jednej strony świetny silnik, a z drugiej to skomplikowanie techniczne... :roll:
Możecie w skrócie przedstawić koszty serwisowania takiego auta? (pomijam koszty paliwa bo to pojęcie względne uzależnione od stylu jazdy użytkownika, stanu technicznego auta, itd...Zresztą o spalaniu to już chyba było nie raz, przyjmuję że mniej więcej pali tyle co 1.6 :)

A więc:
- jaki jest koszt usunięcia usterek typu przepustnica, pompa WC, czujniki, silniczek krokowy
- czy ten odkładający się nagar związany z czystością, a raczej zanieczyszczeniem naszego paliwa to problem dotyczący tylko przepustnicy czy należy się liczyć z poważniejszym zabiegiem czyszczenia (dolot, itp...) jak często? jaki koszt jeśli nie chce się w to bawić samemu?
- czy zmiany silnika GDI po lifcie dotyczą tylko obniżenia mocy (dostosowania do norm eko) i wprowadzeniu przepustnicy sterowanej elektronicznie ( mniej awaryjna?)
- jak wygląda sprawa ze skrzynią biegów (awaryjność- ewentualne koszty)
- inne koszty napraw, na które trzeba być przygotowanym...
- czy GDI cierpi na usterki uniemożliwiające kontynuacje jazdy? (laweta :( )

z góry dziękuję za pomoc, mam nadzieje że to pomoże mi rozwiać wszelkie wątpliwości i podjąć ostateczną decyzje o zakupie :lol:

Mario - 17-12-2011, 10:43

Hej, odpowiem tylko na część pytań (no tą mniejszą ;) , ale mam nadzieję, że może chociaż trochę Ci to rozjaśni)
, na które odpowiedzi można powiedzieć znam z doświadczenia (jako, że Carisma gdi - tylko, że jeszcze przed liftem jeździ u mnie w rodzinie około 4 lat)
abuelo12 napisał/a:
przyjmuję że mniej więcej pali tyle co 1.6

Jeśli trasa to się zgodzę bo w mieście z tym to bywa różnie ;)
A co do usterek i wymian, o które zapytałeś, niestety (a właściwie to bardzo dobrze :twisted: ) nie jestem w stanie Ci powiedzieć, ponieważ u tej mi znanej, nie było absolutnie nic robione po za elementami eksploatacyjnymi.
Skrzynią biegów tym bardziej bym się w ogóle nie przejmował w carismie z tym silnikiem.
Jednak wiadomo, że co do kosztów ewentualnych napraw będą one trochę wyższe niż przy 1.6
abuelo12 napisał/a:
czy GDI cierpi na usterki uniemożliwiające kontynuacje jazdy?

Nic typowego, ale nigdy nie wiadomo co się stanie w aucie, które nie było przez nas od nowości użytkowane.
pozdrawiam

abuelo12 - 17-12-2011, 10:50
Temat postu: GDI
Dziękuję, może jeszcze inni właściciele GDI się wypowiedzą? :lol:
Saqu - 17-12-2011, 11:48

abuelo12 napisał/a:
- czy GDI cierpi na usterki uniemożliwiające kontynuacje jazdy? (laweta :( )

tak. ma pasek rozrządu :D

zwolin - 17-12-2011, 14:05

Cytat:
tak. ma pasek rozrządu

nie no, bez jaj. W obecnych czasach większe problemy sprawiają "bezobsługowe" łańcuchy niż pasek. Zasada jest jedna:
1. kupujesz samochód
2. Wymieniasz płyny (nie wiesz, czego tam nalano i po co) i wymieniasz rozrząd (po bożemu, a nie tylko to, co się rozsypało i to na gratach i IC :axe: )
3. Cieszysz się jazdą do następnej wymiany ( o ile oczywiście wymiany nie zleciłeś mechanikowi specjalizującemu się w Starach i Ursusach)

Osobiście nie znam przypadku, żeby poprawnie wymieniony dobry pasek strzelił przed upływem deklarowanego przebiegu. Wszystkie "przygody" w tym temacie wynikają w 99% z dziwnycj oczczędności, niechlujnego montażu lub wiary w to, że sprzedający tydzień temu wymienił pasek.

abuelo12 napisał/a:

- jaki jest koszt usunięcia usterek typu przepustnica, pompa WC, czujniki, silniczek krokowy

Na forum masz to wszystko (chyba) opisane. Cena zależy od tego, czy potrafisz zrobić to sam, ew masz uczciwego mechanika, czy będziesz szukał szczęścia w przypadkowych warsztatach. Niestety wielu "fachofcom" na hasło mitsubishi załącza się druga taryfa :evil:

plecho1 - 17-12-2011, 16:13

Ja przez 2 lata użytkowania nic poza częściami eksploatacyjnymi nie wymieniałem. Kupiłem sobie kabel do diagnostyki ale przydał mi się tylko do zabawy w podpatrywanie parametrów jedynie z czystej ciekawości oraz do zdiagnozowania kilku aut z pod znaku VW :)
Jakby do tego silnika dało się zamontować LPG w rozsądnej cenie, to pewnie dalej jeździł bym GDI bo ten silnik jest zupełnie wystarczający do tego autka i daje sporo frajdy.

abuelo12 - 17-12-2011, 19:00

hmmm... to ciekawe bo jak widzę prawie wszyscy obecni lub byli użytkownicy GDI są zadowoleni i chwalą niezawodność.
Tylko skąd się biorą te negatywne opinie wsród ludzi? Czyżby inni kierowali się stereotypami, bo często słyszałem narzekania jaka to problematyczna i trudna w serwisowaniu jednstka...
Jenym słowem polecacie ? :wink:

Saqu - 17-12-2011, 19:13

abuelo12 napisał/a:
Jenym słowem polecacie ?


jo. tylko jak obroty będą Ci falowały, będzie gasła itp itd. podczas oględzin to nie bierz z myślą "a to się zrobii to się wymieni za stówkę i będzie git" bo możesz wtedy sprzedać cari i być nastawiony na nią z negatywną opinią. ;)

a te negatywy pewnie się biorą z zaniedbania aut przez nich posiadanych :)


zwolin napisał/a:
, żeby poprawnie wymieniony dobry pasek strzelił przed upływem deklarowanego przebiegu


jakoś ze dwa lata temu wyszła wadliwa seria pasków contiego, koleś założył do renaulta mastera ichny pasek i strzelił na rozruchu, była nawet sprawa u rzeczoznawców czy błąd mechanika czy coś innego, i mechanik czysty, rozrząd poprawnie był złożony, no ale weź wygraj z taką wielką firmą.. :P
no ale to taki jeden przypadek właśnie, którego to dotknęło :)
z Mitsuboshi z tego co kojarzę nie było takiego problemu :D

MichuGdy - 17-12-2011, 19:15

od siebie napiszę, że części nie należą do najtańszych, są rzeczy które psują się bo są słabej jakości - np przyciski do szyb, zawieszenie jest twarde w Carismach, trzeba liczyć się z ewentualnymi naprawami, Mechaników co robią GDI jest jak na lekarstwo, w praktyce wygląda to tak, że kupuje się kabel i opisuje się problem tutaj na forum, jeśli masz problem mało spotykany, to zaczynają się schody.

przepustnice i falujące obroty to, żadne problemy czyszczenie przebiega łatwo i w miarę sprawnie.

Nadmienię, że w przypadku carism wszystkie zamienniki mijają się z celem.

Na końcówkę dodam trochę słodyczy. lubię swoją Carismę bo jest elegancka zarówno w środku jak i na zewnątrz, jeździ się przyjemnie i wygodnie. trzeba dbać o Carismę.

Ale następnym autem nie będzie carisma, pewnie Mazda albo subaru :)

DIABEŁ - 17-12-2011, 19:20

Witam Auto mam od pół roku [gdi 2000r],na początek wymiana rozrządu świec oleju i filtrów Silnik w miarę dynamiczny ,spalanie 8-8.5 l w cyklu mieszanym ,miejsca z przodu w wystarczająco ale z tyłu dużo gorzej Poprzednie auto mondeo tdci ,tam psuło się wszystko od wtrysków po zamek centralny ,a tutaj na razie spokój Generalnie jestem zadowolony ,prowadzi się dobrze ,chociaż przy większych prędkościach mogło by być ciszej w kabinie Pozdrawiam
i9i - 17-12-2011, 19:21

Jeśli dużo jeździsz poza centrum miasta to polecam jak najbardziej bo i spalanie będzie godziwe, jak króciutkie trasy to to spalanie jak inne benzyniaki. Co do awarii to jak trafisz na prawidłowo eksploatowaną i naprawianą sztukę to te same przypadłości co inne auta (końcówki, tuleje, sworznie) silnik przy zakupie sprawdź Evoscanem czy pompa trzyma ciśnienie i czy nie ma błędów, spalanie chwilowe przy przejażdżce. Ogólnie polecam :mrgreen:
plecho1 - 17-12-2011, 19:57

Ja kupiłem swoją poprzednią Carismę GDI osobiście w Holandii z faktycznym przebiegiem 160tys km. Obecną też kupiłem w Holandii, w Polsce jeśli nie znał bym historii auta to na pewno takiego bym nie kupił. Trochę już w życiu widziałem, co ludzie ciągną z zagranicy, z jakiego szrotu robią auta bezwypadkowe i wiem jak handlarz potrafi czarować a co okazuje się później faktycznie to już inna historia...
Dlatego ja chwalę GDI bo kupiłem pewny i zadbany egzemplarz, ale nie wszyscy mieli takie szczęście więc stąd i negatywne opinie.

abuelo12 - 17-12-2011, 21:21

ok. A jeśli tego sześcia zabraknie :| i pomimo sprawdzenia newralgicznych punktów, pojawią się wszystkie usterki typu gaśnięcie, wysprzęglik, falowanie obrotów itp...czy naprawy zrujnują domowy budżet czy tez da się je usunąć po przyzwoitych kosztach..?

Czy Waszym zdaniem lepiej przełknąć gorzką pigułke gorszych osiągów i poszukać Cari 1.6?

MichuGdy - 17-12-2011, 21:26

proponuje Cari 1.6 do niego możesz załadować sobie np gaz :) . Silnik prostszy, części tańsze.
nie wiem czy te kilka koni da ci taka olbrzymią różnicę.

Mario - 17-12-2011, 21:28

abuelo12 napisał/a:
ok. A jeśli tego sześcia zabraknie :| i pomimo sprawdzenia newralgicznych punktów, pojawią się wszystkie usterki typu gaśnięcie, wysprzęglik, falowanie obrotów

To będą one występować podczas sprawdzania, raczej tego na daną chwilę sprzedawca nie zatrzyma ;)
abuelo12 napisał/a:
Czy Waszym zdaniem lepiej przełknąć gorzką pigułke gorszych osiągów i poszukać Cari 1.6?

Ja bym szukał GDI, a najlepiej oglądał z kimś kto się orientuje w tych silnikach, odezwij się do kogoś na regionalnym, na pewno ktoś pomoże. Jeśli dokładnie go sprawdzisz to się nie zawiedziesz.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group