[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Misiek nie odpala po wymianie ecu
Joanna_W8 - 17-12-2011, 23:19 Temat postu: [EA5A/W 2.5] Misiek nie odpala po wymianie ecu
mam pytanie, może ktoś z was pomoże ,mianowicie sprawa wygląda tak:
zgubiłam ostatni kluczyk do auta,poszukiwania trwały długo i spełzły na niczym... postanowiłam wymienić stacyjkę wraz z ecu (które miałam z poprzedniego miśka),podmianka niestety nie pomogła i misiu nie chciał odpalić,ale w miedzy czasie okazało się ,że stare kluczyki się odnalazły .Więc z powrotem nazad te stare graty a tu co???tez nie chce odpalić.
rozrusznik kręci lecz nie odpala tak jakby immo blokowało.Check engine sie świeci,a kodów błędów poprzez zwarcie pinów nie wymruguje. I teraz pytanko czy jest jakiś sposób na to by zresetować ecu?albo go jakoś zaadaptować do tego kluczyka z powrotem. Chyba ze jest jakaś inna przyczyna.POMOŻECIE????
Pieraś - 18-12-2011, 15:00
A czy oby wszystko zostalo prawidlowo podpiete?
Najlepiej to podpiac sie interfejsem i zobaczyc co komputer wywala.
Mozna za pomoca interfejsu VAG-KKL ze zwartym PINem 1-4 oraz programem evoScan
Dread87 - 18-12-2011, 15:04
Na początek sprawdz bezpieczniki:)
Joanna_W8 - 18-12-2011, 16:45
Tak koledzy wszystko dobrze podpięte nie da się inaczej wtyczki są różne,ale nigdzie indziej nie pasują(żadna nie została nie podpięta).Bezpieczniki też sprawdzone.
Może da się jakoś ecu zresetować inaczej niż przez odpięcie aku????
Kolego"Pietraś",a czy tym sprzętem dałoby się zresetować ecu ,no i jle takie coś kosztuje?
[ Dodano: 18-12-2011, 16:47 ]
Przepraszam kolego Pieraś za błąd w nicku,to z rozpędu
eddisson - 18-12-2011, 17:58
Da się tyk mabelkiem i EvoScanem skasować błędy. Jak masz przedliftowe to zwarcie pinu 1 i 4 wymiga błędy, jeśli wymiga 54 (5 długich i 4 krótkie na kontrolce CE) to masz problem z komunikacją pomiędzy Engine ECU i Immo ECU.
Pieraś - 18-12-2011, 20:18
ja nie probowalem tym jeszcze kasowac bledow - program "google" itp., a interfejs 55zl na alledrogo
Owczar - 18-12-2011, 23:14
Joanna_W8, proszę otagować temat i nazwę tematu zaczynać wielką literą.
Joanna_W8 napisał/a: | Check engine sie świeci,a kodów błędów poprzez zwarcie pinów nie wymruguje |
A co się dzieje po zwarciu? Prawdopodobnie zwierasz złe piny lub źle coś podłączyłaś.
KaWu - 20-12-2011, 09:42
Pieraś napisał/a: | Najlepiej to podpiac sie interfejsem i zobaczyc co komputer wywala.
Mozna za pomoca interfejsu VAG-KKL ze zwartym PINem 1-4 oraz programem evoScan |
Nie widziałem "opcji błędów" w evoscanie.
Być może są - ale podłączałem 2 Galanty i wżadnym nic nie wyskoczyło a błędy były.
Joanna_W8 - 20-12-2011, 10:49
Witam ponownie.
Zauważyłam ,że nie mam napięcia na złączu diagnostycznym a bezpieczniki wszystkie całe i nie mam jak wymrygać błędów . Co z tym fantem zrobić????
Aha ,był jeszcze macher z jakimiś scanami ale nie mógł nawet się połączyć z tym ecu,po prostu KAPLICA!!!!!!
Owczar - 20-12-2011, 11:04
Bo pewnie ECU nie ma zasilania. Sprawdź wszystkie wtyczki i jeszcze raz sprawdź bezpieczniki pod maską i w kabinie.
tomrom - 20-12-2011, 11:10
Joanna_W8 napisał/a: | Zauważyłam ,że nie mam napięcia na złączu diagnostycznym a bezpieczniki wszystkie całe i nie mam jak wymrygać błędów . |
A na którym pinie sprawdzane było czy jest napięcie?
tu masz rozpiskę pinów w złączu diagnostycznym pod kierownicą. Powinnaś połączyć pin 1 i 4
[ Dodano: 20-12-2011, 11:13 ]
Joanna_W8 napisał/a: | postanowiłam wymienić stacyjkę wraz z ecu (które miałam z poprzedniego miśka) |
A jakiego miałaś poprzedniego miśka?
Joanna_W8 - 20-12-2011, 11:44
Na 4 jest 0v a i na 1 też.
poprzedniego miałam takiego samego 2,5 v6 24v,tylko był troszki podrasowany ,ecu buło zczipowane przez salon mitsu w belgi
A gdzie jest zasilane ecu??
komarsnk - 20-12-2011, 19:01
Joanna_W8 napisał/a: | Na 4 jest 0v a i na 1 też.
poprzedniego miałam takiego samego 2,5 v6 24v,tylko był troszki podrasowany ,ecu buło zczipowane przez salon mitsu w belgi
A gdzie jest zasilane ecu?? |
Ani na 1 pinie ani na 4 nie będzie 12V - to są piny, które trzeba zewrzeć, żeby wymrugał błędy. Bodajże na 4 ma być masa.
Ja osobiście nie wiem dokładnie na którym ma być 12V ale po prostu szukaj czy na którymś jest
mackbeth - 20-12-2011, 19:41
W OBD zaislanie jest na pinie 16.
W ECU zasilanie powinno być na pinie 12 i 25.
Czyli po włączeniu zapłonu wszystkie kontrolki świecą sie jak powinny po czym gazsną tak jak powinny?
Jeśłi nie, pojawiął siejakaś "choinka" szukać zwarcia i tak jak wcześniej powiedziane bezpieczniki wszystkie sprawdzić w kabinie i pod maską, czasem jest taki że bezpiecznik wyglada na cały a miernikiem okazuje sie że jest przerwa...
Skoro check się pali, to ECU raczej ma zasilanie. Zewrzyj piny 1 i 4 jakimś drucikiem, to wymruga błąd..
Również na pinie 82 w ECU jest podawany sygnał ze stacyjki, moze coś nie tak z kablami w stacyjce jest?
komarsnk - 20-12-2011, 20:34
mackbeth napisał/a: | W OBD zaislanie jest na pinie 16.
Zewrzyj piny 1 i 4 jakimś drucikiem, to wymruga błąd..
|
I tylko mieć nadzieję, że wcześniej były zwierane dobre piny bo jak były strony pomylone to pięknie plus został zwarty z masą
Ale to raczej byłoby widać...
|
|
|