Pajero II - trzpień od LDA
lukas 78 - 18-12-2011, 19:29 Temat postu: trzpień od LDA panowie jak rozruszać ten mały trzpień w pompie w 2,5 który zmienia dawkę paliwa , rozbierałem ostatnio i bawiłem się gazem i śrubokrętem , do tego trochę wazeliny technicznej . Przez pewien czas było dobrze ale teraz znowu ma zaniki mocy. Jak go cofałem śrubokrętem to czasami się blokował i wyskakiwał dopiero przy dużym dodaniu gazu. Może ktos ma dobry patent.
rico.1 - 18-12-2011, 22:36
Z tym akurat różnie, bo może być przytarty trzpień, albo stary oring na nim i już blokuje.
Tak na 100% to pomoże dopiero porządne czyszczenie + wymiana oringu na tym trzpieniu, a do tego niestety trzeba zdjąć całą pokrywę pompy z tą komorą LDA.
Ale możesz jeszcze spróbować na początek coś w stylu WD-40 i jeszcze raz rozruszać. Jak to nie pomoże to na przemian: zalej nitro, po 2-3min wysusz, znów WD-40 i rozruszaj. Tak kilka razy, a na sam koniec trochę jakiegoś płynnego smaru.
Problem w tym że taki zabieg ma dwie strony medalu, może pomóc (jeśli tylko zatarty trzpień), ale też może załatwić do końca ten nieszczęsny oring, a wtedy zaczyna się wyciek paliwa przez LDA i demontaż już obowiązkowy.
lukas 78 - 18-12-2011, 22:58
tak właśnie myślałem i dlatego traktowałem go tylko wazeliną techniczną
oring raczej wykluczam bardziej mi wygladalo ,że blokuje się trzpien w tej obudowie
ale wiesz ile tam widać -niewiele
rozbiorę jeszcze raz i spróbuję spsiukać go smarem silikonowym i na zmainę wysuwać i wycierać aż będzie ładny czyściutki
no i zaaplikować mu może trochę smaru w sprayu takiego od łancuchów motocyklowych niby nie niszczy oringów
auto jest mało jeżdzone i chyba dlatego ma takie "usterki"
rico ty to jesteś jak ten pingwin z madagaskaru zawsze coś wyciągniesz co potrzebne
szacun
rico.1 - 18-12-2011, 23:47
lukas 78 napisał/a: | rico ty to jesteś jak ten pingwin z madagaskaru zawsze coś wyciągniesz co potrzebne |
właśnie zwróć uwagę czy będzie tam wychodził jakiś syf, wtedy jest szansa że dojdzie do siebie
|
|
|