To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS DID] stuk przy dodawaniu/ odejmowaniu gazu

dark57 - 18-12-2011, 20:55
Temat postu: [MSS DID] stuk przy dodawaniu/ odejmowaniu gazu
Witam
Mam takie objawy w moim MSS DID - ponad 200 000 km:
Jak jadę sobie przy włączonym biegu i przy zwolnieniu pedału gazu słychać stuk, coś jakby jakieś luzy w układzie przeniesienia napędu się kasowały, to samo jest jak dodaje gazu (na początku- jak silnik zaczyna "ciągnąć").
Występuje to:
- jak silnik się nagrzeje, olej przekładniowy też- może jak jest zimny i gęsty to tłumi ten luz i ten stuk.
- przy gwałtowniejszym dodawaniu/ odejmowaniu gazu. Im wolniej to robię to stuk jest mniejszy. Jak całkiem wolno z wyczuciem to nie ma (prawie) stuknięcia.

Wiem że było coś podobnego opisywane tu:
stuk1
stuk2
stuk3
stuk4


ale jednoznacznego rozwiązania problemu jakoś nie znalazłem.
Poduszki silnika i skrzyni wydają się być ok. dwumas też raczej ok bo innych objawów nie ma.
czy jedynym :cry: (i czy pewnym) rozwiązaniem jest wymiana skrzyni biegów?
Może ktoś z wcześniejszych postów rozwiązał problem, i ktoś to mógłby to potwierdzić?

bogdan54 - 20-12-2011, 22:09

Witam . Wskazanie raczej na zużyte przeguby ,ale i nie koniecznie .Najlepiej sprawdzić na kanale w dwie osoby , jedna rusza tak , aby stuk był słyszalny , druga od spodu lokalizuje miejsce stuku. :doubt:
RaVciO - 21-12-2011, 17:01

Też obstawiam przegub/y. Jak będziesz sprawdzał pod autem, to najpierw rzuć okiem na osłony przegubów - u mnie był luźny, wydawało się, że w porę zauważyłem, ale po kilku dniach przegub już dał o sobie znać.
futrzany - 21-12-2011, 17:01

stawiam na półosie skrzynia w did jest generalnie bez awaryjna
constell - 21-12-2011, 20:39

Przy tym przebiegu obstawiam wybicie przegubów wenętrznych. Jakis czas temu walczyłwm z takimi stukami w Misku, dopiero wymiana wspomnianych przegubów pomogła. Nowe są drogie - brak zamienników, więc pozostaje szukać używki.
dark57 - 22-12-2011, 11:17

Zużycie przegubów wewnętrznych wydaje się możliwe. Tylko czemu stuka jak auto się nagrzeje, one są smarowane smarem stałym chyba?
Osłony gumowe są dobre. Na postoju trudno mi zlokalizować stuk- tak jakby stukało przy jeździe tylko, ale jeszcze później zobaczę.
Temat ten jest dość popularny odnośnie innych aut. Doczytałem się rady aby wielowypust na półosi posmarować jakimś klejem do gwintów.
Constell, czy tu może chodzić o luz na połączeniu wielowypustowym w tym przegubie?

RaVciO - 22-12-2011, 11:35

Najlepiej pojechać na dobrą stację kontroli pojazdów, załadować auto na szarpaki i znajdą co i gdzie stuka. A koszt pewnie będzie 10-20zł (przynajmniej w moim przypadku tyle to kosztowało)
dark57 - 07-03-2016, 17:50

powracam do tematu, bo problem został rozwiązany:

winne tym stukom było koło dwumasowe tzn były to chyba pierwsze objawy świadczące o jego zużyciu, potem zaczął być słyszalny hałas na luzie- sporadycznie potem coraz częściej i głośniej było słychać tą dwu-masę tak że kilka dni temu mechanik mi wymienił tą część. Wszystkie problemy/podejrzane hałasy zniknęły :)

ps. a tak na marginesie, to podejrzewałem- przynajmniej w części- skrzynię biegów, pytałem sie różnych fachowców i te skrzynie z logo VOLVO w space starach DID'ach mają opinię bezawaryjnych i bardzo trwałych , ponoć lepiej się spisują w mitsubishi niż w autach marki volvo
także silniki 1,9 DID dużo mniej kłopotów sprawiają w mitsubishi niż w renówkach a teoretycznie to te same silniki

[ Dodano: 13-04-2016, 20:47 ]
a jednak to chyba "efekt placebo" ew przyzwyczaiłem się do tych stuków i już nie zwracam na to uwagi



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group