To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - nie załancza sie tylna blokada

smysu - 19-12-2011, 12:37
Temat postu: nie załancza sie tylna blokada
witam. mam problem z blokadą tylnego mostu, mianowicie nie che sie załączyć.
Nie zapala się kontrolka i nie słychać (tak jak jakby pompki). Jak byłą sprawna to po złączeniu przez chwilkę było słychać jak pompuje. Nie wiem gdzie zacząć szukać usterki ani gdzie znajduje się pompka czy jakiś moduł sterujący. Tydzień temu jechałem w góry po śniegu i działała znakomicie, dziś chciałem załączyć i nie działa. Będę wdzięczny za każdą pomoc

jawaldek - 19-12-2011, 13:31

smysu napisał/a:
Tydzień temu jechałem w góry po śniegu
zerknij najpierw na przewody przy samym moście. Co prawda ja mam dołożoną blokadę nie wiem jak jest w fabrycznych ale jak urwałem kabelki od czujnika to też przestała działać. Fabrycznie to chyba :roll: jest w tylnym lewym nadkolu ->> bieglejsi w temacie podpowiedzą :mrgreen: Witaj na forum :D
rico.1 - 19-12-2011, 22:18

smysu napisał/a:
Nie wiem gdzie zacząć szukać usterki ani gdzie znajduje się pompka czy jakiś moduł sterujący.
Pompkę masz pod tylnym fotelem jak otworzysz prawą klapkę, a sterownik już jawaldek wskazał

Jak nawet kontrolka nie daje znaku życia, to moze być problem z zasilaniem.
Sprawdź bezpieczniki 11 i 18 w skrzynce pod kierownicą przy słupku. Czy jest tam napięcie na włączonym zapłonie.
Do tego warto sprawdzić wszystkie masy tego układu, czyli:
1) pod tylnym fotelem, jak otworzysz lewą klapkę, za lewarkiem
2) na prawym słupku pod konsolą, powyżej dmuchawy (ciężko dojrzeć)
3) pod konsolą pomiędzy schowkiem a regulacją nadmuchu, na prawym wzmocnieniu
może coś tam się poluźniło albo zaśniedziało. :p
No i obejrzyj podłączenie pompki i sterownika, może po prostu jakiś przewód puscił albo wtyczka wypadła :?: :?: :?:

smysu - 20-12-2011, 11:45

dzięki wszystkim za podpowiedzi. zaraz bede wszystko sprawdzał po kolei.

[ Dodano: 20-12-2011, 12:53 ]
NA bezpieczniku 18 nie ma napięcia. nie mam zielonego pojęcia którędy te przewody są poprowadzone

[ Dodano: 20-12-2011, 13:47 ]
na 18 napięcia nie było,więc sprawdzałem dalej. odkręciłem panel pod kierownicą i pogrzebałem w kablach ale nic nie znalazłem. Następnym krokiem było zaglądnięci pod maske, znalazłem tam jakby dorobiony bezpiecznik, był spalony więc wymieniłem i blokada dział :D

BARTZ - 20-12-2011, 15:39

Cytat:
[ Dodano: 20-12-2011, 13:47 ]
na 18 napięcia nie było,więc sprawdzałem dalej. odkręciłem panel pod kierownicą i pogrzebałem w kablach ale nic nie znalazłem. Następnym krokiem było zaglądnięci pod maske, znalazłem tam jakby dorobiony bezpiecznik, był spalony więc wymieniłem i blokada dział :D


kolego smysu czy mógłbyś podać kolor tego kabelka od 18 i gdzie się znajdował ten dorobiony bezpiecznik bo wydaje mi się że mam coś podobnego i bym sprawdził u siebie a pozatym żaden ze mnie elektryk tak więc byłbym wdzięczny! :biggrin:

smysu - 20-12-2011, 16:48

przy bezpiecznikach nie widać jakie kable wychodzą bo jest to mocno zabudowane nawet wykręcić tego nie mogłem. nie wiem jak to napisać.
dasz email to porobie zdjęcia i wyśle

BARTZ - 06-01-2012, 12:21

witam! mam pytanko :) i czy dobrze to rozumie. Modul sterujacy w tylnim nadkolu jest odpowiedzialny za wyslanie sygnalu do pompki blokady ktora podaje cisnienie do blokady czyli jak ja slychac to powinno blokowac ale czujnik tej blokady jest tez z tym moduem polaczony?? nie rozumie tego ze tylni dyfer jest blokowany przez podcisnienie, pompke slysze przewody ok a nie blokuje (sprawdzone na podnosniku), czy jest mozliwosc ze przewod w samym dyfrze sie odczepil?

jawaldek napisał/a:
smysu napisał/a:
Tydzień temu jechałem w góry po śniegu
zerknij najpierw na przewody przy samym moście. Co prawda ja mam dołożoną blokadę nie wiem jak jest w fabrycznych ale jak urwałem kabelki od czujnika to też przestała działać. Fabrycznie to chyba :roll: jest w tylnym lewym nadkolu ->> bieglejsi w temacie podpowiedzą :mrgreen: Witaj na forum :D


i co ma zerwany przewod czujnika do blokowania bo myslalem ze czujnik daje sygnal na deske rozdzielcza ze by sie swiecilo ze jest wlaczona albo nie ??

rico.1 - 07-01-2012, 22:52

BARTZ napisał/a:
co ma zerwany przewod czujnika do blokowania bo myslalem ze czujnik daje sygnal na deske rozdzielcza ze by sie swiecilo ze jest wlaczona albo nie ??
kontrolkami na budziku steruje moduł napędów (w konsoli pod radiem), który współpracuje z modułem blokady tylnego dyfra, więc to też istotne.
Jak nie zapina blokady, a pompka działa, to masz dwie opcje:
1) nieszczelne/zapchane podciśnienie do mostu (sprawdź jeszcze raz dokładnie)
2) uszkodzony czujnik w tylnym dyfrze



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group