Pajero II - Czkawka rozruchowa
jawaldek - 20-12-2011, 09:35 Temat postu: Czkawka rozruchowa Problem wygląda tak:
Po postoju,nawet 2-3 godziny, odpala tak jak by nie pracował na wszystkich cylindrach. Silnikiem rzuca na prawo i lewo dymi na czarno ->> tak przez kilkadziesiąt sekund->> potem równa praca kolor spalin OK. Świece żarowe wymienione na nowe,założony zaworek zwrotny na doprowadzeniu paliwa przed filtrem. Nie pomaga pod pompowanie paliwa pompką na filtrze.Pompowałem przed rozruchem jak i w trakcie nierównej pracy. Przy temperaturze + do -1 jeszcze jako tako szybko złapie,jeśli niższa temperatura np -8 to długie kręcenie z czkawką silnika i jak załapie to nierówna praca. Przy przyspieszaniu kolor spalin jest OK czyli krótko czarne. No i wzrosło spalanie . Czy jest to 1) wina wtryskiwaczy 2)coś ze świecami 3)zapowietrzania się układu 4) pęknięta głowica ->tak sugeruje mechanik 5)pompa paliwowa siada 6)..... ?????
BARTZ - 20-12-2011, 15:31
Ja mam to samo tylko wygląda na to że trochę lepiej! mi się dławi po całonocnym postoju ale bez żadnego dłuższego kręcenia, odpala na dotyk i zaczyna się dławić przez jakieś 4 sekundy czarny dym razem z czarnymi płatkami i po wszystkim i to w temp -16C! byłem dzisiaj u swojego majstra po porady i raczej zacznę od wtrysków! sprawdzę pierw jakiś preparat do czyszczenia wtrysków a jak to nie pomoże to wtryski wymienię i zobaczymy co dalej!
teraz święta idą tak więc nie ma czasu na nic ale po świętach się do tego zabioręi napisze jakie rezultaty!
pozdrowionka i wesołych świąt dla forumowiczów
Robert09 - 20-12-2011, 19:37 Temat postu: Re: Czkawka rozruchowa [quote="jawaldek"]Problem wygląda tak:
Po postoju,nawet 2-3 godziny, odpala tak jak by nie pracował na wszystkich cylindrach. Silnikiem rzuca na prawo i lewo dymi na czarno ->> tak przez kilkadziesiąt sekund->> potem równa praca kolor spalin OK. Świece żarowe wymienione na nowe...
Czy aby na pewno grzeją i czy wystarczająco długo?
PiotrKw - 20-12-2011, 20:18
Prawie identyczne objawy miałem w Santa Fe , Po sprawdzeniu , diagnoza - jeden wtryskiwacz do wymiany. Po wymianie jak nowy
lukas 78 - 20-12-2011, 20:32
mój też ma lekką czkawkę na mrozie i zacznę od zaworów a później wtryski wszystkie przewody paliwa nowe , może sprawdzę jeszcze zapłon przed wtryskami
Gobio - 20-12-2011, 22:14
Powiem tak. Miałem to samo. Przy niższych temperaturach zawsze problem. Po zmianie świec jakiś czas był spokój. Sprawdz połączenie przewodu, który doprowadza prąd do świec-czasami lubii sie przepalić lub stracic styk. trzeba przeczyścić. POZDRAWIAM
rico.1 - 20-12-2011, 23:16
jawaldek napisał/a: | Po postoju,nawet 2-3 godziny, odpala tak jak by nie pracował na wszystkich cylindrach. Silnikiem rzuca na prawo i lewo dymi na czarno ->> tak przez kilkadziesiąt sekund->> potem równa praca kolor spalin OK. Świece żarowe wymienione na nowe,założony zaworek zwrotny na doprowadzeniu paliwa przed filtrem. Nie pomaga pod pompowanie paliwa pompką na filtrze.Pompowałem przed rozruchem jak i w trakcie nierównej pracy. Przy temperaturze + do -1 jeszcze jako tako szybko złapie,jeśli niższa temperatura np -8 to długie kręcenie z czkawką silnika i jak załapie to nierówna praca. Przy przyspieszaniu kolor spalin jest OK czyli krótko czarne. No i wzrosło spalanie . Czy jest to 1) wina wtryskiwaczy 2)coś ze świecami 3)zapowietrzania się układu 4) pęknięta głowica ->tak sugeruje mechanik 5)pompa paliwowa siada 6)..... ????? | Ja bym najpierw sprwdził dawkę na pompie, czy było coś tam dłubane i kąt wtrysku.
U mnie w jednym mam dwa lejące wtryski, faktycznie trochę dymku jest ale za to pali od strzała i żadnej czkawki po odpaleniu nawet jak postoi z tydzień.
Za to w drugim wszystkie wtryski tip top, a na mrozie była czkawka przez kilkadziesiąt sekund, sprawdzałem wszystko: paliwo bez powietrza, świece ok, grzanie ok, zawory ustawione, sprawdzone też te wtryski.
Dopiero mu przeszło jak ustawiłem kąt wtrysku po swojemu
jawaldek - 20-12-2011, 23:30
Mróz jest teraz -12 więc jak to będzie rano to zobaczymy Zacznę od świec->> czyli dwu krotne grzanie raz po razie (czekam na "tyknięcie" przekaźnika.
Świeczki były zmieniane dwa tygodnie temu - to chyba przewód poluzowany nie wchodzi w grę->> ale sprawdzę.
Cytat: | Dopiero mu przeszło jak ustawiłem kąt wtrysku po swojemu | jak to zrobiłeś ?? na zimnym czy na gorącym silniku ?? w trakcie pracującego silnika ??
PiotrKw napisał/a: | Po sprawdzeniu , diagnoza - jeden wtryskiwacz do wymiany |
Nurtują mnie jednak wtryski. Gdzie szukać i jakie ?? Na Allegro same używki znalazłem.
Jakie ciśnienie powinno być na wtryskach ??
BARTZ napisał/a: | zacznę od wtrysków! sprawdzę pierw jakiś preparat do czyszczenia wtrysków | jest coś takiego ?? bez demontażu ??
Faraonix - 21-12-2011, 00:31
Wpisz w google "injector cleaner" a znajdziesz cala mase preparatow.
Ich skutecznosc to juz inna bajka. Moze pomoze, moze nie.
przykladowy tutaj
http://www.ebay.pl/itm/WY...l-/290136695957
W anglii i irlandii dostepne w kazdym halfordsie, w polsce w sklepach pewnie tez sie znajdzie
rico.1 - 26-12-2011, 22:15
jawaldek napisał/a: | jak to zrobiłeś ?? na zimnym czy na gorącym silniku ?? w trakcie pracującego silnika ?? | gdy ustawiłem na miernik wyszły krzaki, bąki na wydechu pojawiały się zbyt długo, stąd wniosek - pompa nie pierwszej świeżości, skorygowałem więc zapłon do przodu drogą prób i błędów - z miernikiem można sobie pozwolić na takie zabawy.
Po dopaleniu na zimnym nie powinien puscić bąka, no może sporadycznie , praca wtrysków gdy zimny jest słyszalna (z powodu temperatury), ale jak się rozgrzeje to już nie powinno być słychać.
Co do koloru spalin to czarny dym na zimnym i wolnych obrotach wskazuje na zbyt dużą dawkę paliwa.
jabol66 - 30-12-2011, 12:06
Witam w klubie oba moje 2,8 mają czkawke ale tylko na zimnym i bardzo delikatnie ale palą ze strzała. Ja byłem zdania że to od wtrysków i powiem tak w jednym jest coraz słabiej (dolewam teraz od niedawna do każdego tankowania Castrol TDA uszlachetniacz i pomaga coraz mniejsze objawy ale wciąż są).
Dodam że po zapytaniu się speca od tych silników powiedział mi że to nie jest od wtrysków tylko od zaworów. Sprawdź luzy na zaworach podobno są za małe i dla tego tak się dzieje jak złapią temperaturę to już się robi większy luz. Ja już nie sprawdze bo sprzedałem jedno auto, a drugie narazie nie na chodzie a zanim zrobie to będzie ciepło więc......
A Waldku sprawdz sobie taki wynalazek z Liqui Moly diesel spulung jest to podobno bardzo dobra płukanka do silnika, w innym aucie jak mi strasznie kopcił to używałem i pomogło, używa się tego inaczej podłączasz wężyki od paliwa do tej bańki i przez chwilę pracuje tylko na tej mieszance. Fajne i niedrogie bodajże 20zł
A i sprawdz sobie układ paliwowy otwórz klapkę w tylnej części bagażnika i zobacz jakie są przewody wchodzące tuż do baku te metalowe lubią gnić, ja u siebie sprawdziłem w drastyczny sposób ale pewny czyli przedmuchałem sprężonym powietrzem od strony filtra i wtedy na tej stalowej rurce pokazało się sito, ale jak to będzie to to zapomnij o odpaleniu później bo samo powietrze zassysać będzie już.
[ Dodano: 30-12-2011, 12:18 ]
jawaldek napisał/a: | Mróz jest teraz -12 więc jak to będzie rano to zobaczymy Zacznę od świec->> czyli dwu krotne grzanie raz po razie (czekam na "tyknięcie" przekaźnika.
Świeczki były zmieniane dwa tygodnie temu - to chyba przewód poluzowany nie wchodzi w grę->> ale sprawdzę.
Cytat: | Dopiero mu przeszło jak ustawiłem kąt wtrysku po swojemu | jak to zrobiłeś ?? na zimnym czy na gorącym silniku ?? w trakcie pracującego silnika ??
PiotrKw napisał/a: | Po sprawdzeniu , diagnoza - jeden wtryskiwacz do wymiany |
Nurtują mnie jednak wtryski. Gdzie szukać i jakie ?? Na Allegro same używki znalazłem.
Jakie ciśnienie powinno być na wtryskach ??
BARTZ napisał/a: | zacznę od wtrysków! sprawdzę pierw jakiś preparat do czyszczenia wtrysków | jest coś takiego ?? bez demontażu ?? |
Właśnie to Liqiu moly sobie sprawdź
[ Dodano: 30-12-2011, 12:18 ]
jawaldek napisał/a: | Mróz jest teraz -12 więc jak to będzie rano to zobaczymy Zacznę od świec->> czyli dwu krotne grzanie raz po razie (czekam na "tyknięcie" przekaźnika.
Świeczki były zmieniane dwa tygodnie temu - to chyba przewód poluzowany nie wchodzi w grę->> ale sprawdzę.
Cytat: | Dopiero mu przeszło jak ustawiłem kąt wtrysku po swojemu | jak to zrobiłeś ?? na zimnym czy na gorącym silniku ?? w trakcie pracującego silnika ??
PiotrKw napisał/a: | Po sprawdzeniu , diagnoza - jeden wtryskiwacz do wymiany |
Nurtują mnie jednak wtryski. Gdzie szukać i jakie ?? Na Allegro same używki znalazłem.
Jakie ciśnienie powinno być na wtryskach ??
BARTZ napisał/a: | zacznę od wtrysków! sprawdzę pierw jakiś preparat do czyszczenia wtrysków | jest coś takiego ?? bez demontażu ?? |
Właśnie to Liqiu moly sobie sprawdź
jawaldek - 30-12-2011, 12:28
Dzięki za podpowiedzi. Jak na razie to była wymieniona jedna (nowa się spaliła) świeca żarowa,była zmiana dawki paliwa. Pozostało jeszcze: wymiana pompy paliwowej, sprawdzenie szczelności układu paliwowego od baku do filtra i najprawdopodobniej "wymiana" mechanika->> tylko ten polecany i dobry jest w odległości120km co nie stanowi problemu przejazdu a jedynie organizacja jakiegoś noclegu aby rano sam,mechanik, zobaczył co i jak. Jeszcze jeden patent,na krótko bo szkoda pompy,podłączę pompkę elektryczną wspomagającą przepływ paliwa bo co do zaworów to chyba są samoregulujące ale tylko chyba
jabol66 - 30-12-2011, 13:20
jawaldek napisał/a: | Jeszcze jeden patent,na krótko bo szkoda pompy,podłączę pompkę elektryczną wspomagającą przepływ paliwa |
Jeżeli masz przegnite tuż przy baku te rurki to Ci nic nie pomoże bo będzie i tak powietrze zasysać
jawaldek - 30-12-2011, 13:49
jabol66 napisał/a: | Jeżeli masz przegnite tuż przy baku te rurki to Ci nic nie pomoże bo będzie i tak powietrze zasysać | nie no to fakt- tyle że jakieś 1,5 roku temu może 2 wymieniałem wszystkie rurki od baku do filtra. Przy "+" temperaturze zapala bez problemu. Pozostała jeszcze próba "bocznego" zasilania paliwem -->> czyli kanister tuż przed filtrem.
Robert09 - 01-01-2012, 18:31
Dodatkowa pompa elektryczna działała u mnie dwa lata bo po wyeliminowaniu wszystkich możliwości zasysnia powietrza. Podpięta była do obwodu świec żarowych. Działała tylko w czasie grzania świec. Jako rozwiązanie awaryjne - polecam, koniec problemów. Wcześniej mój odpalał bez problemów ale po przejechaniu ok 300m zatrzymywał się najczęściej na środku ruchliwego skrzyżowania powodując natychmiastowy korek. Po kręceniu rozrusznikiem przez kilka minut odpalał i zazwyczaj do wieczora był spokój. Pompka elektryczna usunięta została po wymianie całej obudowy filtra paliwa gdyż przyczyna tkwiła w nieszczelności pompki ręcznej. Wcześniej była sprawdzana kilkakrotnie i żadnych objawów nie było. Została wymieniona profilaktycznie i poskutkowało.
|
|
|