To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - Przepustnica problem z jałowymi

rasiak1980 - 21-12-2011, 15:28
Temat postu: Przepustnica problem z jałowymi
wiem ze temat był poruszany i wiem jak z nim walczyć ale w moim nowym nabytku carismie sedan z 2000 roku po lifcie zauważyłem ze przepustnica znacząco różni się od modelu który miałem poprzednio również z 2000 roku obydwie przepustnice są flyby wire ale kolosalnie różnią się budową, tak samo sam kolektor aluminiowy, oznaczenie silnika to 49GDI??? pokrywy plenum odlane z magnezu w poprzednim samochodzie była to wytłoczka stalowa wszystko wygląd mi na jakiś dziwny model przejściowy i tu rodzi się pytanie bo samochód gaśnie mi na luzie nie trzyma stabilnie obrotów na jałowym przepustnica troszkę obrośnięta i zabieram się za jej czyszczenie ale bardziej niepokoi mnie fakt ze w przepustnicy sama klapa jest wychylona w poprzednim modelu po wymontowaniu przepustnicy z auta klapa znajdowała się w położeniu zamkniętym czy to normalne?

[ Dodano: 22-12-2011, 11:49 ]
dobra poszukałem trochę w internecie i okazało się ze do tego silnika były montowane 4 różne typy przepustnicy sterowanej po kablu ja mam ta EAC60-002 pozostała jedynie kwestia klapy czy powinna ona być uchylona?

Bartek - 22-12-2011, 12:21

Normą jest lekko uchylone położenie.

2000 r. Carismy są okropnym połączeniem gratów przedliftowych z poliftowymi i jeszcze na dokładkę własną elektroniką.....są ciężkimi przypadkami przy problemach elektronicznych.

Jak masz przepustnicę 002, to wychylenie nie powinno być większe niż do końca nadlewów w gardzieli, jak jest większe - przepustnica do regeneracji

rasiak1980 - 22-12-2011, 14:22

a czy da rade podmienić np EAC60-002 na EAC60-003 albo EAC60-004 ? która z tych przepustnic jest najmniej awaryjna ja miałem wcześniej bodajże EAC60-003 i żadnych problemów nie notowałem mam jeszcze całego anglika na części także mogę sobie podmienić :D
Bartek - 22-12-2011, 16:30

Wszystkie są awaryjne
002 jest awaryjna w sposób najmniej uciążliwy - da się metodą wyłącz/włącz stacyjkę dojechać do celu, podczas gdy pozostałe padając permanentnie przełączają auto w tryb awaryjny.

Podmienić możesz jeżeli tylko mechanicznie uda Ci się przymocować 003 w miejsce 002 - w drugą stronę no-way ;) . Elektronicznie są identyczne, trzeba będzie pokombinować z wodnymi rurkami

rasiak1980 - 25-12-2011, 18:32

dzięki za pomoc + a ta przepustnica EAC60-002 przy wyłączonym silniku pozostaje lekko uchylona w przeciwieństwie do EAC60-003 gdzie klapa po wyłączeniu silnika jest zamknięta.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group