To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - Zatarł się silnik co można zrobić ?

liosza21 - 22-12-2011, 12:32
Temat postu: Zatarł się silnik co można zrobić ?
Lepiej remont , czy wymienić silnik , a może sprzedać ?

[ Dodano: 22-12-2011, 12:33 ]
Widziałem silniki po 700 zł ale ciekawe co za stan

angelos - 22-12-2011, 13:31
Temat postu: Re: Zatarł się silnik co można zrobić ?
liosza21 napisał/a:
Lepiej remont , czy wymienić silnik , a może sprzedać ?
Widziałem silniki po 700 zł ale ciekawe co za stan


patrząc przez pryzmat nakładu pracy i biletów NBP, to wg. mnie kupic silnik w zadowalajacym stanie i wymienic. Stary sprzedac na cześci. Wiadomo trzeba jeszcze dobry silnik wypatrzeć.

xluki - 22-12-2011, 20:31

angelos napisał/a:
Wiadomo trzeba jeszcze dobry silnik wypatrzeć.
Sigma nie należy do zbyt młodych aut, dlatego też skłaniałbym się ku remontowi zatartego silnika. Wiesz jak był traktowany silnik, w jakim jest stanie. Owszem będzie się to liczyło z większym wydatkiem, ale silniczek będzie pewny i pewnie posłuży jeszcze kilka ładnych lat, jeżeli remont będzie przerowadzony na dobrych częściach i przez osobę posiadająca jakąś wiedzę, doświadczenie.
i9i - 23-12-2011, 08:42

Najlepiej jak kompetentny mechanik rozbierze silnik i stwierdzi co konkretnie się zatarło (może być tylko kilka panewek) i co trzeba wymienić a co będzie jeszcze hulać. Jeśli remont wyniesie podwójną wartość wymiany to wtedy bym się zastanawiał, gdyż jak już xluki to nie są ani świeże ani chodliwe jednostki napędowe i jest bardzo duża szansa trafienia trupa (zajechany lub zastany pod chmurką przez wieki). Wszystko zależy co powie magik i jak Ci to wyceni.
Juiceman - 23-12-2011, 11:42

Ew. kupić silnik 24v i go wyremontować :-)
zbyszek05 - 23-12-2011, 19:41

Kupic silnik.... bo silniki japonskie są nienaprawialne :lol: Jeżeli obróciła ci się panewka więcej niż jedna to napewno wał się zwichrował - poza tym - nie ma człowieka ,który dobrze ci zeszlifuje wał korbowy ,owszem napewno będzie magik ,który ci zrobi szlif ale auto lepiej sprzedaj bo długo nie pojezdzisz .Słyszałem opinię że te wały są nie szlifowalne . Druga sprawa jest taka że szukając "kiedyś "panewek do swojego silnika nie mogłem znaleźć innych niż "ori" dlatego lepiej kupic drugi silnik np.6g74 dohc 3.5 litra ,który osobiście sam bym kupił
xluki - 24-12-2011, 09:19

zbyszek05 napisał/a:
Kupic silnik
który na "dzien dobry" będzie się zapewne kwalifikował do remontu. Większość wałów korbowyh można szlifować.
mazda10000 - 24-12-2011, 13:56

Z tego co wiem to trochę rzeźba robić szlif wału w Sigmie, bo Mitsubishi nie przewidziało nadwymiarowych panewek, oczywiście można zrobić wszystko na zamówienie, ale to raczej duży koszt i zawsze dochodzi element eksperymentu i ryzyka. Jak masz dostęp do silnika który jest na 1000% sprawny, to będzie względnie tanio i szybko. Masz 12v czy 24v?
wojtas - 24-12-2011, 16:02

liosza21 napisał/a:
a może sprzedać ?


Jest to chyba najbardziej racjonalny pomysł. Chyba że, czujesz sentyment do tego modelu/egzemplarza.

liosza21 - 29-12-2011, 13:37

dziekuje za wszystkie podpowidzi jednak zdecyduję się sprzedać , pozdrawiam wszystkich


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group