To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9DI-D] 1 Jaki olej (silnik pobiera olej) 2 problemy

geoon - 22-12-2011, 20:41
Temat postu: [Cari 1.9DI-D] 1 Jaki olej (silnik pobiera olej) 2 problemy
Witam. Trochę się naczytałem na różnych forach odnośnie oleju silnikowego i tak naprawdę nie wiem co robić... dlatego proszę o pomoc.

Carismę zakupiłem ok 8 miesięcy temu (po kupnie standardowo wymiana wszystkich filtrów i wymiana oleju silnikowego) i do silnika zalałem olej Mobil-a 10W40 no i od tego czasu dolałem już 2 litry oleju :!: i wczoraj zaświeciła się kontrolka od oleju w silniku :/

Będąc kilkukrotnie u mechanika i sprawdzeniu auta na kanale nie ma jakiś większych wycieków oleju, jedynie turbina jest trochę zapocona (no ale żeby aż tyle pochłaniała oleju ??) Według niego na pierwszy rzut oka wszystko wygląda ok :/


Na obecnym oleju przejechałem już ok 9 tys. więc czeka mnie niebawem wymiana oleju z tym że jaki olej zalać ? Tzn. może powinienem zalać innym, może z innym olejem nie będzie tyle pobierać?

Macie jakieś pomysły z czym może być problem ?

Drugi problem i według mnie jest on powiązany z powyższym to problemy przy odpalaniu.
Od jakiś 2 miesięcy po odpaleniu silnik nierówno pracuje (jakby nie na wszystkie gary) i z rury wydechowej przez parę sekund leci jasny siwy dym :( Po ok 30 sek objawy ustępują ale wcześniej nie miałem takich problemów.
Od razu napiszę że świece były ok (objawy podobne do padniętych świec) ale i tak je wymieniłem na nowe.

Szperając po necie natknąłem się że mogą być problemy z wtryskami ale chciałbym poznać wasze zdanie co myślicie o tych objawach ?.

Jeżeli ktoś jest z okolic Częstochowy albo Radomska i zna dobrego mechanika to prosiłbym również o namiary.

robertdg - 22-12-2011, 20:44

Wygląda na to, że uszcelniacze zaworowe proszą się o wymianę, do tego silnika zalecany jest olej ELF - silnik jest pochodzenia Renault
meinteil07 - 23-12-2011, 10:38

Może turbina przerzuca olej. Ja też mam zalany Mobil 10W40 i jest ok.
geoon - 23-12-2011, 11:32

Dzięki za odpowiedź. Jeżeli to turbina to czy jest jakiś sposób żeby zredukować pobieranie oleju ?
Pytanie do robertdg, czy spotkałeś się już z takimi samymi objawami jak u mnie ? i czy jest możliwość że po wymianie uszczelniaczy zaworowych ustąpią problemy z trzepaniem silnika zaraz po odpaleniu oraz pobieranie oleju ? Pytam się bo nie wiem od czego zacząć wymianę i czy jest sens wydawać pieniądze na te uszczelniacze.

Dzisiaj zakupiłem litr oleju na dolewkę żeby nie świeciła się kontrolka i środek "XERAMIC Doktor Silnika". Zobaczę czy będzie jakaś poprawa odnośnie uciekającego oleju.

A po świętach będę musiał umówić się z mechanikiem na wymianę oleju oraz ewentualną wymianę jakiś części :/

Jeżeli ktoś miałby jeszcze jakiś pomysł to prosiłbym o pomoc.

meinteil07 - 23-12-2011, 11:49

Co do turbo to najlepiej zobaczyć czy wąż który idzie do intercoolera jest zachlapany olejem. Mi turbina przerzucała olej ale jakoś strasznych ubytków oleju nie było, ale myślę że dla swojego spokoju możesz to sprawdzić :)
robertdg - 23-12-2011, 15:49

geoon napisał/a:
Jeżeli to turbina to czy jest jakiś sposób żeby zredukować pobieranie oleju ?
Regeneracja albo wymiana na nowa
geoon napisał/a:
Pytanie do robertdg, czy spotkałeś się już z takimi samymi objawami jak u mnie ? i czy jest możliwość że po wymianie uszczelniaczy zaworowych ustąpią problemy z trzepaniem silnika zaraz po odpaleniu oraz pobieranie oleju ? Pytam się bo nie wiem od czego zacząć wymianę i czy jest sens wydawać pieniądze na te uszczelniacze.
poranne dziwne zachowanie niekoniecznie musi być związane z ubytkami oleju, jednakże prawidłowo ten silnik nie powinien zżerać więcej oleju pomiędzy wymianami jak stan pomiędzy max a min, nie mozna dopuścić do zbyt dużych ubytków olejowych, gdyż szybko odmówi posłuszeństwa silnik i jego osprzet.
Uszczelniacze nie sa drogie, drozsza jest ich wymiana, gdyż do ich wymiany trzeba demontować rozrząd, zadko kiedy mechanicy chca wymieniac uszczelniacze bez demontażu głowicy (ma to swoje plusy, bo przynajmniej widac w jakim stanie jest słupek silnika)
geoon napisał/a:
Dzisiaj zakupiłem litr oleju na dolewkę żeby nie świeciła się kontrolka i środek "XERAMIC Doktor Silnika". Zobaczę czy będzie jakaś poprawa odnośnie uciekającego oleju.
Radze unikać tych środków co niby mają cudownie naprawiać silnik.

Każda turbina po pewnym przebiegu zacznie przerzucać mgłę olejową, doskonale to widać gdy zdemontuje sie intercooler i wyleje z niego to co sie uzbierało przez X czasu eksploatacji ;-)

pawelsonx - 24-12-2011, 00:48

ja miałem problem z olejem
Co do usczelniaczy zaworowych to u mnie poszły ale nie był problem z tym.
Z braku czasu podjechałem do speca od tych silników zmierzył mi cisnienie na odmie ( w dannym tam czasie musi byc jakieś tam ciśnienie nie pamiętam dokładnie) mój przekraczał normę 2 krotnie. wniosek zdejmujemy glowice.
No i po zdjęciu okazało się że panewki w normie wał w normie gładż w normie ale pierścienie zapieczone czyli do wymiany pierścienie
tloki wymiary w normie (nie spuchnięte itp) Przy okazji pomiar głowicy no i niespodzianka wybite prowadnice zaworów wydechowych ( czyli po wymianie uszczelniczy po jakimś czasie powtórka by była z rozrywki) glowica do naprawy nowe zawory prowadnice docieranie regulacja luzu i zmian usczelniczy i uszczelnień.

A nadmienię ze zmieniłem turbinę z dobrej na nową wcześniej bo wszyscy krzyczeli że to ona



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group