To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Colt CJ0 - Granatowy Forfiter

Tovija - 26-12-2011, 14:14
Temat postu: Colt CJ0 - Granatowy Forfiter
Witam,
Colt wyprodukowany w 98 roku, rocznik modelowy 99. Autko zakupione przezemnie we Wrześniu 2010 roku - jestem pierwszym właścicielem w kraju. Samochód bezwypadkowy - żadnych oznak napraw blacharsko-lakierniczych.

Na wyposażeniu pierwotnie (po zakupie):
-ABS
-4x AIRBAG
-klimatyzacja
-cała reszta pakietu GL

Obecnie dodano:
-alufelgi
-wentylowane i nacinane tarcze hamulcowe
-zegary z obrotomierzem
-halogeny
-końcówka tłumika firmy REMUS
-głośniki tylne te przy udach pasażerów ORI
-Radio z portem USB PIONEER

Płyny eksploatacyjne:
-co 10 tys km wymiana oleju na Valvoline Max Life 10W40 wraz z filtrem oleju KNECHT
-co 10 tys km wymiana filtrów - powietrza i kabinowego
-co 60 tys km wymiana oleju skrzyni biegów na Valvoline DuraBlend 75W90 GL4
-co 2 lata wymiana płynu chłodniczego PETRYGO :P , płynu hamulcowego i sprzęgła ATE
-co 60 tys km wymiana płynu w układzie wspomagania CASTROL Dex II

Części i naprawy:
-końcówki drążków kierowniczych YAMATO
-tarcze hamulcowe MIKODA GT
-klocki hamulcowe ATE
-pasek rozrządu MITSUBOSHI, napinacz SKF, oringi wału korbowego i rozrządu REINZ/ELRING
-świece NGK, przewody wn NGK, kopułka EPS, palec rozdzielacza chyba YEC
-sprzęgło (kpl) LUK
-uszczelka pod głowicą REINZ, uszczelniacze zaworowe ELRING
-konserwacja podwozia własnoręcznie
-wymiana komputera ABS'u
-zakup nowych opon zimowych (Chinole niestety)
Do zrobienia jeszcze:
-najprawdpodobniej szczęki hamulcowe lub całe tylne bębny
-naprawa zgnitej podłużnicy (norma w CJ)
-wymiana końcówek kierowniczych wewnętrznych i zewnętrznych
-wymiana przednich sworzni wachaczy (narazie minimalne luzy więc na spokojnie)
-uzupełnienie czynnika i oleju klimatyzacji oraz ponowne odgrzybienie

Plany względem wyglądu:
-pomalowanie i założenie dokładki do polifta
-montaż lotki SE
-montaż progów
-przyciemnienie szybek
-montaż owiewek HEKO
-ewentualnie gleba - ale to mocno dyskusyjne

Oto filmik ukazujący kilka zmian od kupna po początek Jesieni 2011 (brak jeszcze zamontowanych halogenów)

<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/FTX6a9bNygg" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

i jedno zdjęcie


rosomak1983 - 26-12-2011, 16:21

0;42 a wiec to te słynne kołpaki Toviji :P :wink:
Tovija - 26-12-2011, 16:25

To nie te :P
Tych słynnych nie ma na filmiku ;d

rosomak1983 - 26-12-2011, 16:25

Tovija napisał/a:
To nie te
Tych słynnych nie ma na filmiku ;d

zapodaj foto :D

Tovija - 26-12-2011, 16:30

rosomak1983 napisał/a:
Tovija napisał/a:
To nie te
Tych słynnych nie ma na filmiku ;d

zapodaj foto :D

już wywaliłem :D
teraz są stalówki z ori dekielkami ;)

rosomak1983 - 26-12-2011, 16:45

No ale zdjecia na pewno masz :P
mkm - 27-12-2011, 20:02

Obejrzałem filmik, przeczytałem opis i muszę stwierdzić, że bardzo ładnie prowadzona eksploatacja Miśka.
Przyczepić można się do wyboru tarcz hamulcowych – ale rozumiem, ze przy tak ażurowych felgach liczył się lans. :wink:
W cenie zbliżonej do Petrygo są już także lepsze płyny chłodnicze – przy następnej zmianie zalej sobie Stp lub Febi-ego. Różnicę zobaczysz przy spuszczaniu. Zupełnie inaczej sie płyny zużywają.
Do zrobienia jeszcze bym dodał elektrykę szyb – chyba, że przegapiłem i już są. :wink:

Tovija napisał/a:
-najprawdpodobniej szczęki hamulcowe lub całe tylne bębny

Jak masz potężny przebieg to może, ale jak masz poniżej 300tyś. to sądzę, że na czyszczeniu i smarowaniu się skończy. :D

Tovija - 27-12-2011, 21:13

Dzięki za pochlebną recenzję :)
Co do bębnów - czy lato, czy zima - wciąż słychać ich pracę/szuranie podczas hamowania - teraz jak jest duża wilgoć to wiadomo, pracują o 40% głośniej, ale nie to mnie martwi a inna rzecz - gdy jest potrzeba hamowania z większej prędkości to przy dłygim i intensywnym hamowaniu słychać swoistego rodzaju buczenie dochodzące z tylnej osi. Jako, że hamulce to część eksploatacyjna - podejrzenie od razu padło na bębenki. Gdy miałem przegląd - ręczny pięknie zablokował koła - natomiast gdy diagnosta hamował nożnym hamulcem to już nie doszło do zblokowania rolek i kół :) No nic, dopóki nie rozbiorę i nie pomierzę, to się nie dowiem - muszę się ugadać w któryś weekend z kolegą i zajrzeć co tam się cieakwego dzieje :)
Colcik teraz aż do wiosny będzie jedynie przechodził eksploatację - na wiosnę ruszam z modyfikacjami wizualnymi :)

Tovija - 31-12-2011, 16:36

Ross - skoro i tak odpadła mi farba z felg zmuszon był ja ponownie zarzucić słynne kołpucky :lol:
Specjalnie dla Ciebie :)

rosomak1983 - 02-01-2012, 00:55

Tovija napisał/a:
Ross - skoro i tak odpadła mi farba z felg zmuszon był ja ponownie zarzucić słynne kołpucky :lol:
Specjalnie dla Ciebie :)

kołpaki super :D dziekuje. :wink:
To czym to malowałes ??? Ja swoje zimówki malnałem motipem i 3 zime jezdze :D

Tovija - 02-01-2012, 09:00

No właśnie zwykłymi "szprajami" samochodowymi zakupionymi w sklepie z farbami :P Ale już się dowiedziałęm czemu odpadła - przy rantach felgi tam gdzie są te wgłębienia musiałem źle oczyścić felgi z syfu i pewnie dlatego farba odlazła - na srodku felgi gdzie dostęp jest dobry dobry farba trzyma tak, że ciężko papierem sciernym ją zedrzeć ;d
KaWu - 02-01-2012, 09:13

Tovija, ładny kolorek na Colcie.
pawliku - 02-01-2012, 12:55

Hej Tovija, sorki że nie dałem ci znac z tą klimą ale zapomniałem. sąsiad już niestety się juz tym nie zajmuje...
Tovija - 02-01-2012, 13:31

Spoko pawliku ;) skoro i tak się odezwałeś na forum to mam do Ciebie prośbę i pytanie zarazem.
Mógłbym kiedyś do Ciebie wpaść i razem z tobą wykonać 2 czynności mianowicie:
1)sprawdzić stan hamulcy bębnowych (np rozebrać 1 bęben i zobaczyc ile jest okładziny hamulcowej i jaka grubość bębna
2)zobaczyć czy koło pasowe jest dokręcone/ewentualnie je dokręcić ? Pozdro :)

pawliku - 02-01-2012, 16:10

Ależ oczywiscie tylko nie wpadaj a przyjezdzaj :P :D zrobimy wszystko aby colcik był zdrów :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group