Car Audio - Brak kostki w instalacji samochodowej audio - Lancer CBO
DanielBogusz - 26-12-2011, 22:00 Temat postu: Brak kostki w instalacji samochodowej audio - Lancer CBO Witam. Lancer Kombi 1.6 16V 1998r. Fabryczna kostka audio została ucięta, są same kable. Kupiłem używane radio Kenwood KDC-W311, które posiada swoje kable wraz z kostką do instalacji samochodowej. Czy dobrym rozwiązaniem będzie uciąć tą kostkę i na krótko porządnie poskręcać i zaizolować te kable? I pytanie - jak je dobrze podłączyć...wiem, ze niebieski to zwykle sygnałowy do wzmacniacza, na zdjęciu zaizolowany. tam jakieś fioletowe, zielone. szare i jeszcze czwarta para to na głośniki wyjścia. Chodzi o żółty czerwony i brązowy i niebieski. Czy żółty i czerwony to zasilania główne i ze stacyjki? Jeśli tak to które jest które? I czy 2 niebieski to masa? Czym jest kabel brązowy. Jeśli chodzi o te zasilające to po prostu podłączyć je mam wg kolorów z kablami w samochodzie? To tylko takie moje przemyślenia głośne, proszę o wyrozumiałość. Załączam zdjęcie.
http://img856.imageshack....81/35952908.jpg
plecho1 - 26-12-2011, 22:29
Najprościej odnaleźć wszystkie niezbędne do podłączenia kabelki czyli cztery pary głośnikowych, dwa zasilające + i masę.
Najpierw szukamy dwa przewody z napięciem. Jeśli nie masz dostępu do miernika uniwersalnego to potrzebna będzie jakaś żarówka samochodowa np. od świateł pozycyjnych z dwoma podłączonymi do niej kablami. Jeden kabel podłączasz do masy auta a drugim przewodem dotykasz po kolei do wszystkich przewodów. Na jednym przewodzie jest napięcie ciągle a na drugim kiedy przekręcimy kluczyk w stacyjce na pierwszą pozycję. Następnie szukamy masy, powinien to być czarny przewód. Jeśli jednak nie mamy pewności co do masy to proponuję wyprowadzić ją samemu przykręcając do jakiegoś metalowego elementu w miejscu gdzie jest zamontowane radio. W niektórych autach japońskich w instalacji radia nie ma przewodu masowego, masa jest poprzez styk radia z masą auta.
Przewody głośnikowe najlepiej odnaleźć za pomocą wyładowanej baterii AA lub AAA. Po dotknięciu do właściwej pary przewodów głośnik powinien zatrzeszczeć.
Przy szukaniu masy można mylnie trafić na przewód który pozornie działa jak masa ale po włączeniu świateł pozycyjnych na tym przewodzie pojawia się napięcie które służy do sterowaniem ściemnienia radia po włączeniu na światła. Już kilka razy było o tym na forum.
Miłej zabawy w instalatora
robertdg - 26-12-2011, 22:34
Może pomoże, temat sąsiedni z Galanta, wydaje mi się, że powinny by te same oznaczenia http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=42896
DanielBogusz - 26-12-2011, 22:46
Dzięki chłopaki i za sposób szukania odpowiednich kabli i za ten temat z działu galanta. Jak zamontuję to jeszcze raz podziękuję. Na wszelki wypadek będę miał paczkę bezpieczników i gaśnicę pod ręką hej
plecho1 - 26-12-2011, 22:53
Ważne by nie zwierać + z -
Plusy i minusy przewodów głośnikowych należy podłączyć zgodnie z polaryzacją, jeśli chociaż jeden głośnik podłączysz odwrotnie to radio będzie grało mizernie.
Ps. Proponuję Ci dokupić kostkę ISO pasującą do kostki od radia i podłączenie tej kostki do instalacji auta. Później w razie zmiany radia nie będzie problemu z jego podłączeniem a koszt takiej kostki to około 5 - 10 zł.
|
|
|