To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - klapka wlewu paliwa

mihoo - 28-12-2011, 14:21
Temat postu: klapka wlewu paliwa
czesc
od jakiegos czasu z trudem wracal na swoje miejsce 'bolec' zamykajacy klapke wlewu paliwa
teraz mam problem z otwarciem klapki !
linka sie nie zerwala chyba ale sprawia wrazenie jakby rozciagnietej albo zapieczony mechanizm etc. (wd40 nie pomogl)
macie z tym doswiadczenia? czy jest problem z wymiana ?
M

Gorbi - 03-02-2012, 16:23

Ja również doświadczyłem tego problemu... Informacje jakie dostalem od autoryzowanego serwisu aby dostac sie do wlewu to: wyrwanie klapki lub demontaz plastikow od strony bagażnika i wowczas jest dostep do otwarcia. Ja pogrzebalem przy dzwigni obok fotela kierowcy. Dostalem sie do linki i ja naciagnalem aby otworzyc klapke. Docelowo sprawe zalatwil serwis poprzez wymiane linki.
michu300 - 20-02-2012, 09:41

U mnie również ta linka puściła po raz drugi już... Klapkę można awaryjnie otworzyć wsuwając coś po prawej stronie do szczeliny między klapką, a błotnikiem i naciskając w stronę klapki.
mihoo - 22-02-2012, 10:46

też tak otwieram,
a co zrobiłeś z tym 'naciągnięciem' ?
wymieniałeś linkę czy po stronie dźwigni jakoś naciągałeś?

michu300 - 22-02-2012, 11:06

Pierwszy raz jak mi się to zdarzyło, to pojechałem do ASO i zrobili mi to od ręki i "w ramach gestu handlowego", a teraz na razie nie mam czasu na zabawę z tym i póki co otwieram scyzorykiem... :? Uzbierało się kilka rzeczy do zrobienia (klapka wlewu paliwa, skrzypiące sprzęgło, skrzypiące amortyzatory tylnej klapy, nadmiernie wytarta tapicerka) i pewnie się z tym wszystkim znowu wybiorę do ASO.
Tux - 11-05-2013, 09:48

michu300 napisał/a:
U mnie również ta linka puściła po raz drugi już... Klapkę można awaryjnie otworzyć wsuwając coś po prawej stronie do szczeliny między klapką, a błotnikiem i naciskając w stronę klapki.

michu300, dzieki za patent. Właśnie dopadła mnie ta irytująca przypadłość.

michu300 - 13-05-2013, 08:53

Ze wszystkich nieszczęść udało mi się właśnie tę klapkę załatwić na gwarancji. Wymienili wszystko - manetkę, linkę i ten dzyndzel przy klapce. Na razie ok, czekam do zimy. Okazało się, że oni poprzednio tylko linkę nakładali na manetkę w kabinie kierowcy, bo spadała.
Tux - 13-05-2013, 10:18

Ja już po gwarancji ale ta klapka to bardziej usterka/niedogodność.
U mnie musiała spaść linka przy samym mechaniźmie otwierania bo jak pociągam za rączkę w kabinie to mi coś cyka/pyka przy wlewie. Do przeglądu 120 000 w sierpniu dojedzie ;-)

wysmok - 05-05-2015, 12:25

Tux napisał/a:
U mnie musiała spaść linka przy samym mechaniźmie otwierania bo jak pociągam za rączkę w kabinie to mi coś cyka/pyka przy wlewie. Do przeglądu 120 000 w sierpniu dojedzie ;-)

Ja mam dokładnie taki sam problem - klapka paliwa nie chce się otworzyć, ale przy pociąganiu dźwigienki słychać właśnie, że coś cyka/pyka przy klapce paliwa. Więc stawiam, że sama linka jest ok.

Zanim uda mi się z tym dojechać do ASO, chciałem otworzyć klapkę awaryjnie sposobem opisanym przez michu300. Ale u mnie to nie działa. :? Wkładam taki dość sztywny kawał plastiku (scyzorykiem wolałbym nie grzebać, bo porysuje lakier) po prawej stronie klapki, czyli tam gdzie jest zamek/zatrzask klapki - między prawą krawędź klapki, a blachę błotnika. Pcham w stronę klapki, czyli jak się domyślam - w lewo. Klapka się lekko przesuwa, mam już opór, dalej się nie przesunie, ale nie chce się otworzyć. W akcie desperacji próbuję pchania we wszystkich innych możliwych kierunkach, ale nadal bez efektu.

Co robię źle? Coś w zamku klapki trzeba jeszcze nacisnąć pogrzebać (może jednak scyzorykiem)? Amerykańce mają tam jakiś inny mechanizm? Wcale z resztą bym się nie zdziwił... Pomóżcie, bo paliwa już tylko pół baku, a jeździć trza. :? Może ktoś mógłby nakręcić filmik komórką i wrzucić na Youtube'a? :wink:

michu300 - 05-05-2015, 13:01

Musi się otworzyć. Tam jest tak naprawdę tylko blaszka, którą można wygiąć (popchnąć).


wysmok - 05-05-2015, 17:33

Ale tylko pchasz klapkę w lewo, czy jeszcze coś podważasz, naciskasz w środku? Prostopadle, czy pod kątem wkładasz scyzoryk? Próbowałem teraz jeszcze raz i też kluczykiem tam pogrzebać, poodchylać, ale jedyny efekt, to kilka dodatkowych rysek na lakierze...
Tux - 05-05-2015, 19:39

Mnie też za pierwszym razem nie szło, musiałem całą klapkę lekko odgiąć. Nóż stołowy lub w miarę cienki śrubokręt można owinąć taśmą izolacyjną.
michu300 - 06-05-2015, 08:15

Pchasz tę blaszkę wystającą z klapki w kierunku przodu pojazdu. Jak widać na zdjęciu ona jest blokowana przez taki dzyndzel, który chowa się po pociągnięciu linki. Kiedy odegnie się blaszkę w kierunku przodu , dzyndzel nie będzie jej blokował i powinno się dać otworzyć klapkę.



Na czerwono zaznaczyłem blaszkę, którą trzeba pchać, a na zielono w którym miejscu i w jakim kierunku.

wysmok - 06-05-2015, 17:15

Wielkie dzięki! Udało się! :biggrin: Choć klapka jest lekko odgięta - nie licuje się z blachą błotnika. Ale myślę, że to się da przywrócić.

Teraz czeka mnie rozkręcenie plastików w bagażniku, bo wygląda na to, że coś przy mechanizmie wciągającym bolec nie działa. Ale na to znalazłem już filmik instruktażowy na YT. :P

Jeszcze raz dzięki za pomoc.

PS.
Może komuś też się kiedyś przyda:
Mitsubishi Outlander Fuel door cable replacement
https://www.youtube.com/watch?v=brSeHOTbU6I

michu300 - 07-05-2015, 09:03

Swoją drogą coś musiało być bardzo nie tak z tymi linkami, skoro tyle osób miało ten problem. Niby błachy, ale upierdliwy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group