Carisma - Techniczne - [1.8 GDI]Wymrygany Błąd 13 , 56 -co dalej ? 
						
												 mitcari - 30-12-2011, 00:07 Temat postu: [1.8 GDI]Wymrygany Błąd 13 , 56 -co dalej ? Witam serdecznie, mam problem ze swoja Cari opisany tutaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=69128
 
Tak wiec komputerek wystukal mi blad 13 ktory jak znalazlem odpowiedizalny jest za 1sensor temperatury pobieranego powietrza (IAT), za duże lub za małe napiecie na sensorze .
 
 
Podpowiedzcie co dalej ?
 
 
To jeszcze raz ja , wiem jest pozno ale moze to przelomowy moment:)
 
Poza bledem 13 , bo przejechaniu okolo 15 km trzymajac silnik podczas jazdy na wyzszych obrotach ( agresywna jazda) podpialem ponownie i poza bledem 13 wymrygal mi 56.
 
 
Tak wiec do diagnozy - blad nr 13 oraz 56
 
zobacze jak bedzie rano , moze 56 zniknie bo do tej pory go nie bylo
 
-----------------------------------------------------------------------------------
												 plecho1 - 30-12-2011, 08:29
  Poczytaj ten temat:
 
http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=120
 
Na 9 stronie znalazłem coś o GDI.
 
Odnośnie GDI tu jest ciekawy temat:
 
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
												 mitcari - 30-12-2011, 13:40
  plecho1, dzieki za paczke !
 
Przegladalem te tematy, jednak po podlaczeniu Evoscana, zniknely bledy , abs i ce migaja sobie na przemian. Zaraz wrzuce film.
 
http://www.youtube.com/watch?v=ERaFTMYOk0I
 
 
Witam wklejam jako tagi log z przejazdu ( poza miastem + miasto) 
 
 
 
 
Uploaded with ImageShack.us
 
 
Zastanawia mnie wykres Airflow i Air temperature - ktore odpowiadaja za przeplyw i temperature powietrza ( jesli sie myle poprawcie mnie)
 
 
I teraz - moim zdaniem blad nr 13 - ktory odpowiada za czujnik temperatury zasysanego powietrza jest z tym wykresem scisle powiazany.
 
 
Blad 56 ktory wyswietlil mi sie w momencie gdy samochod mial znikome ilosci benzyny ustal - zniknal sam , bez ingerencji - zatankowalem.
 
 
Jak pisalem kilka h temu w filmie - nie bylo zadnego bledy ( migajaca lampka abs i ce)
 
 
Sprowokowalem komputer do wytworzenia bledu ( odpinajac przeplywomierz ) i wskazal blad 12 ktory odpowiada za blad przepływomierza. 
 
Podlaczylem ponownie , bledy 12 i 56 nie ma. 
 
Pojawil sie natomiast ponowie blad nr 13 o ktrorym pisalem wczesniej.
 
 
Co o tym sadzicie ?
 
 
Jakies porady ?
 
Jesli nie mam z czyms racji - przepraszam , poprawcie mnie.
 
 
 
PS: Dzwonilem do fachmana - powiedzialem mu ze czujnik zasysanego powietrza - tak mowil mi komputer , stwierdzil ze to moze byc powod moich objawow ( szarpania , dlawienia sie pojazdu)
 
Co o tym myslicie ?
 
Pozdrawiam i czekam na liczne odpowiedzi !:)
												 aren195612 - 30-12-2011, 16:56
  Wrzuć loga /plik cvs/ na jakiś publiczny serwer, podaj link. Z tego zrzutu raczej nie da się przeanalizować wartości parametrów.
 
Czy zmieniłeś jednostki na metryczne w Evoscanie? Temperatura cieczy chłodzącej mówi że nie. Zmień to- zakładka Logging w programie.
 
Nie widzę ciśnienia na pompie WC. Doedytuj albo skorzystaj z pliku Data.xml- str 13 wątku o evoskanie.
 
 
Błąd 13 ma związek z wartościami parametru/procedury 13, 
 
/tak to jest powiązane jak skorzystasz z mojego konfiga, jego prawidłowe wartości są opisane w tabelce, str 13 wątku o Evoscanie/,
 
u ciebie to "Air Temperature', jego wartość winna być zbliżona temperaturze powietrza.
 
 
Pozdrawiam
 
 
PS. Filmiku nikt nie podejrzy, hasło potrzebne, wywala taki komunikat: "Ten film wideo jest prywatny.  Jeśli właściciel tego filmu udzielił Ci dostępu, zaloguj się."
												 mitcari - 30-12-2011, 17:35
  aren195612, WIesz co zrobie nowe logi bo cos mi Evoscan sie posypal.
 
Jeszcze dzis je wrzuce. Powiedz tylko co mam mierzyc, co zaznaczyc w ustawieniach itd
 
Zmienilem juz na europejska miare, co sprawdzac ?
 
Podaj dokladnie jaki wykres jest potrzebny. ( Borykam sie z szarpaniem , dlawieniem samochodu)
 
Co do str 13 tam nic nie widze , sprawdz czy podajesz prawidlowa.
 
 
Czyli co z tego wykresu mozesz powiedziec ?
												 aren195612 - 30-12-2011, 17:45
  O tej stronce piszę, link  wpis z 25-03-2011, 20:20, chodzi o ustawienie programu, masz tam gotowca do ustawienia evoscana pod GDI, i tabelke z właściwymi wartościami parametrów dla poszczególnych procedur.
												 mitcari - 30-12-2011, 18:03
  Ok , mam . Zassalem, podmienilem ... zaraz  wykonam jazde testowa.
 
Wrzuce logi jeszcze dzis!
												 aren195612 - 30-12-2011, 18:05
  Wrzuć pliki cvs z poszególnych logow, a nie zrzuty. 
 
Logi z postoju, bieg jałowy, minimum 6 minut, stałe 2000 obr, i kawał "dobrej" jazdy, nagrzany silnik- koniecznie.
												 mitcari - 05-01-2012, 15:39
  Troche przegapilem , gdzies odlozylem pendrive z zapisami i kicha. Najprawdopodobniej musze wykonac je raz jeszcze. 
 
Pozdrawiam 
 
 
[ Dodano: 05-01-2012, 18:48 ]
 
aren195612, link do logow
 
http://www.sendspace.pl/f...ed9dc019d04cf81
 
 
Jak znajdziecie czas, mozecie przeanalizowac
 
Wszystko w paczce  
 
 
CZYTAJ TO !!  W PACZCE !!
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |