Carisma - Techniczne - [1.8 GDI]Wymrygany Błąd 13 , 56 -co dalej ?
mitcari - 30-12-2011, 00:07 Temat postu: [1.8 GDI]Wymrygany Błąd 13 , 56 -co dalej ? Witam serdecznie, mam problem ze swoja Cari opisany tutaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=69128
Tak wiec komputerek wystukal mi blad 13 ktory jak znalazlem odpowiedizalny jest za 1sensor temperatury pobieranego powietrza (IAT), za duże lub za małe napiecie na sensorze .
Podpowiedzcie co dalej ?
To jeszcze raz ja , wiem jest pozno ale moze to przelomowy moment:)
Poza bledem 13 , bo przejechaniu okolo 15 km trzymajac silnik podczas jazdy na wyzszych obrotach ( agresywna jazda) podpialem ponownie i poza bledem 13 wymrygal mi 56.
Tak wiec do diagnozy - blad nr 13 oraz 56
zobacze jak bedzie rano , moze 56 zniknie bo do tej pory go nie bylo
-----------------------------------------------------------------------------------
plecho1 - 30-12-2011, 08:29
Poczytaj ten temat:
http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=120
Na 9 stronie znalazłem coś o GDI.
Odnośnie GDI tu jest ciekawy temat:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
mitcari - 30-12-2011, 13:40
plecho1, dzieki za paczke !
Przegladalem te tematy, jednak po podlaczeniu Evoscana, zniknely bledy , abs i ce migaja sobie na przemian. Zaraz wrzuce film.
http://www.youtube.com/watch?v=ERaFTMYOk0I
Witam wklejam jako tagi log z przejazdu ( poza miastem + miasto)
Uploaded with ImageShack.us
Zastanawia mnie wykres Airflow i Air temperature - ktore odpowiadaja za przeplyw i temperature powietrza ( jesli sie myle poprawcie mnie)
I teraz - moim zdaniem blad nr 13 - ktory odpowiada za czujnik temperatury zasysanego powietrza jest z tym wykresem scisle powiazany.
Blad 56 ktory wyswietlil mi sie w momencie gdy samochod mial znikome ilosci benzyny ustal - zniknal sam , bez ingerencji - zatankowalem.
Jak pisalem kilka h temu w filmie - nie bylo zadnego bledy ( migajaca lampka abs i ce)
Sprowokowalem komputer do wytworzenia bledu ( odpinajac przeplywomierz ) i wskazal blad 12 ktory odpowiada za blad przepływomierza.
Podlaczylem ponownie , bledy 12 i 56 nie ma.
Pojawil sie natomiast ponowie blad nr 13 o ktrorym pisalem wczesniej.
Co o tym sadzicie ?
Jakies porady ?
Jesli nie mam z czyms racji - przepraszam , poprawcie mnie.
PS: Dzwonilem do fachmana - powiedzialem mu ze czujnik zasysanego powietrza - tak mowil mi komputer , stwierdzil ze to moze byc powod moich objawow ( szarpania , dlawienia sie pojazdu)
Co o tym myslicie ?
Pozdrawiam i czekam na liczne odpowiedzi !:)
aren195612 - 30-12-2011, 16:56
Wrzuć loga /plik cvs/ na jakiś publiczny serwer, podaj link. Z tego zrzutu raczej nie da się przeanalizować wartości parametrów.
Czy zmieniłeś jednostki na metryczne w Evoscanie? Temperatura cieczy chłodzącej mówi że nie. Zmień to- zakładka Logging w programie.
Nie widzę ciśnienia na pompie WC. Doedytuj albo skorzystaj z pliku Data.xml- str 13 wątku o evoskanie.
Błąd 13 ma związek z wartościami parametru/procedury 13,
/tak to jest powiązane jak skorzystasz z mojego konfiga, jego prawidłowe wartości są opisane w tabelce, str 13 wątku o Evoscanie/,
u ciebie to "Air Temperature', jego wartość winna być zbliżona temperaturze powietrza.
Pozdrawiam
PS. Filmiku nikt nie podejrzy, hasło potrzebne, wywala taki komunikat: "Ten film wideo jest prywatny. Jeśli właściciel tego filmu udzielił Ci dostępu, zaloguj się."
mitcari - 30-12-2011, 17:35
aren195612, WIesz co zrobie nowe logi bo cos mi Evoscan sie posypal.
Jeszcze dzis je wrzuce. Powiedz tylko co mam mierzyc, co zaznaczyc w ustawieniach itd
Zmienilem juz na europejska miare, co sprawdzac ?
Podaj dokladnie jaki wykres jest potrzebny. ( Borykam sie z szarpaniem , dlawieniem samochodu)
Co do str 13 tam nic nie widze , sprawdz czy podajesz prawidlowa.
Czyli co z tego wykresu mozesz powiedziec ?
aren195612 - 30-12-2011, 17:45
O tej stronce piszę, link wpis z 25-03-2011, 20:20, chodzi o ustawienie programu, masz tam gotowca do ustawienia evoscana pod GDI, i tabelke z właściwymi wartościami parametrów dla poszczególnych procedur.
mitcari - 30-12-2011, 18:03
Ok , mam . Zassalem, podmienilem ... zaraz wykonam jazde testowa.
Wrzuce logi jeszcze dzis!
aren195612 - 30-12-2011, 18:05
Wrzuć pliki cvs z poszególnych logow, a nie zrzuty.
Logi z postoju, bieg jałowy, minimum 6 minut, stałe 2000 obr, i kawał "dobrej" jazdy, nagrzany silnik- koniecznie.
mitcari - 05-01-2012, 15:39
Troche przegapilem , gdzies odlozylem pendrive z zapisami i kicha. Najprawdopodobniej musze wykonac je raz jeszcze.
Pozdrawiam
[ Dodano: 05-01-2012, 18:48 ]
aren195612, link do logow
http://www.sendspace.pl/f...ed9dc019d04cf81
Jak znajdziecie czas, mozecie przeanalizowac
Wszystko w paczce
CZYTAJ TO !! W PACZCE !!
|
|
|