Carisma - Techniczne - alternator
chicken20091986 - 02-01-2012, 08:45 Temat postu: alternator Witam, czy alternator z carismy 1,8 gdi , pasuje do 1,8 16v . Ponieważ ostatnio ledwo dojechalem do domu , zapaliła mi sie kontrolka od ładowania i przejechałem jeszcze jakies 20 km. później już jak stałem to przerywał i nie równo chodził , a jak go zgasiłem to już nie odpalił brak prądu. Pytam ponieważ mam 2 carismę na cześci.
plecho1 - 02-01-2012, 10:35
Jeśli podejdą uchwyty i koło pasowe, to wszystko poza tym powinno dać się podłączyć. Ważne aby alternator miał podobną moc, najlepiej taką sama lub większą jak oryginalny.
Jeśli do obu alternatorów dochodzą po 2 przewody to podłączenie będzie takie samo w obu przypadkach, gruby to wyjście ładowania a cienki to kontrolka ładowania.
racenty - 02-01-2012, 15:35
Cari 1.8, 1.8 16V, 1.8 gdi maja te same alternatory - sprawdzone w sklepie inter cars.
chicken20091986 - 06-01-2012, 12:11
jednak coś jest nie tak, wykręciem alternator i ten mój ma kostkę na 2 piny czerwony i niebieskia w tym z gdi są 4 piny , niebieski , czerwony, czerwono niebieski i czarny. Da radę jakoś to podłaczyć??
plecho1 - 06-01-2012, 22:58
Nie znalazłem żadnych schematów odnośnie gdi, jedynie co znalazłem, to jest on połączony z kompem auta w celu monitorowania przez komputer napięcia ładowania z drugim pinem od lewej w tej czteropinowej kostce w alternatorze.
Ale możesz próbować go podłączyć, podłącz kabel od ładowanie ten gruby na śrubkę. Następnie weź jakiś mały bezpiecznik samochodowy, max 5A i poprzez ten bezpiecznik tymi dwoma kablami od oryginalnego alternatora dotykaj do masy auta na włączonym zapłonie aby wybadać który z tych dwóch kabli jest od kontrolki ładowania. Jeśli zrobisz zwarcie, to przepali się najwyżej ten bezpiecznik. Jeśli trafisz na właściwy, to powinna się zapalić kontrolka ładowanie. Jeśli znajdziesz ten kabel od kontrolki, to dotykaj nim przez ten wcześniej opisany bezpiecznik na włączonym zapłonie do tych czterech pinów w altku od Carismy GDI. Jeśli tylko na jednym z tych pinów zapali się kontrolka ładowanie, to raczej tam będzie trzeba ją podłączyć. Podłącz tam ten kabel i odpal auto. Jeśli po odpaleniu auta kontrolka zgaśnie, zmierz ładowanie na akumulatorze, powinno być w granicy 14,4V, Jeśli tak będzie, to niech tak zostanie bez podłączania tego drugiego kabla.
Ale jeśli są takie różnice, to najlepiej kup właściwy alternator do twojego auta.
|
|
|