Carisma - Techniczne - 1,8 GDI Wahające się obroty na postoju...
Anonymous - 02-01-2012, 19:05 Temat postu: 1,8 GDI Wahające się obroty na postoju... Witam,
pisalem o tym posta w dziale Pajero pinin, ale tam ruch słaby...
Silnik ten sam w carismach 1.8 GDI wiec chcialem zapytac tutaj, moze ktos mial podobnie
Sprawa jest taka: niezaleznie czy zimny czy gorący silnik na postoju mialem myszkujące obroty (od jakis 500 do 900). Podczas jazdy silnik chodził bardzo dobrze, nie mial wahan obrotów.
Auto generalnie nie gasło, chociaż ze 2 razy sie zdarzyło.
Podejrzewalem, ze mogly to byc:
- przepustnica
- przeplywomierz
- czujnik nie wiem... polozenia wału?
- cewka / cewki
wkurzylem sie i wyczyscilem przeplywomierz... specjalnej poprawy nie bylo, pomyslalem ze to jakas cewka (bo moze iskra slaba) i ze zwroce sie do serwisu, gdyz czasami mozna wymieniac po kolei niepotrzebnie dobre rzeczy, tam w serwisie po diagnozie punktowej stwierdzono, ze cewka i nic wiecej. Komputer nie wykazal zadnych bledow.
wzialem auto z serwisu, wymienilem sam cewke na inna i nastapila znaczna poprawa, ale jednak auto nie jest idealne, w tej chwili delikatnie myszkuje tak od 500 do 600 obrotow.
Ale dalej ta praca nie jest taka jaka wymagam od japonskiego motoru.
Czy moje dalsze przypuszczenia co do:
- świec,
- a może jakiś kabli
maja uzasadnienie?
w serwisie powiedzieli mi ze to nie ma nic wspolnego ze swiecami... ale juz im nie wierze.
Aha, auto ma udokumentowany przebieg 82 tys km i 2 tys km temu zrobiony zostal rozrząd....
Prosze o wasze sugestie!
Dziekuje z gory
Pozdrawiam
mitcari - 05-01-2012, 19:00
Witam, odnosnie GDI przesledz moje tematy z ktorymi dalej nie moge sie uporac. Falowanie obrotow ? Przewija sie przez forum co moment , mysle ze nie ma konkretnej odpowiedzi - kazdy z tym walczy, jedni mowia ze tak ma byc .
W zwiazku z moimi problemami , falowanie tez wystepuje ... co zrobilem w poszukiwaniu przyczyn ?
Zmiana swiec - nic nie zmienia , PRZEPUSTNICA ! ( faktycznie widze ze po czyszczeniu przy wrzuceniu na luz obroty stoja rowno na bacznosc , jednak przy dojedzcie czy postoju - dalej sie wahają ) Dobra konfriguracja komputera !
Moja rada - czyszczenie przepustnicy i krokowca + poprawna konfiguracja komputera ktora znajdziesz tutaj.
Co sadza inni bardziej doswiadczeni ?
http://forum.mitsumaniaki...wanie+obrot%F3w
Przetlumaczone:
(1) Uruchom silnik, pozwol nagrzac sie silnikowi az temperatura w chlodziwa osiagnie temperature 85.
Kiedy temperatura osiagnie 85 lub wiecej przelacz stacyjke w pozycje ON
(2) Przelacz stacyjke w pozycje OFF by zatrzymac silnik
(3) Po 10 lub wiecej sekundach uruchom ponownie silnik
(4) Pozostaw uruchomiony silnik na 10 minut spelniajac ponizsze warunki
-skrzynia biegow: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzacja lub nagrzewnica: Wylaczona
-Temperatura chlodziwa: 83 lub wiecej
(5) Zatrzymaj Silnik
(6) Uruchom ponownie silnik na 10 minut spelniajac ponizsze warunki
-skrzynia biegow: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzajaca: Wlaczona (temperatura ustawiona na maxymalne chlodzenie, dmuchawy na najwyzsza predkosc
i okna maksymalnie otwarte)
-Temperatura chlodziwa: 83 lub wiecej
(7) Powtorz kroki (5) i (6)
Uwaga:
1) Kiedy temperatura na zewnatrz jest 20 lub wiecej i gdy klimatyzajca chodzila caly czas mozna pominac krok (7)
2) Podczas operacji "nauki" silnika w krokach (4) i (6), kiedy praca silnika przelaczy sie z ubogiej do
*stoichiometric*, silnik moze sie samoistnie zatrzymac. W tym wypadku wyczysc przepustnice i powtorz
krok (1) i kazdy nastepny
|
|
|