Eclipse - Techniczne - [4G63] Problem z zapłonem (świecami)
Anonymous - 03-12-2006, 11:36 Temat postu: [4G63] Problem z zapłonem (świecami) Witam
mam taki problemik. Od kiedy zamontowałem gaz (sekwencja) mam problemy ze świecami zapłonowymi. Nie ma znaczenia czy mam wlaczony gaz czy benzyne, jak jest rozgrzany silnik i stoje na swiatlach ze 30 sek to po dodaniu gazu silnik sie przydusza i objaw jest taki jak by chodzil na 3 cylindrach, po czym wchodzi na obroty i jest wszystko OK. To samo jadąc na 5 biegu i przy 2 tys obr. nacisne gwaltownie gaz to autko delikatnie poszarpuje (tak jak by śiwece nie przepalały) Sklad mieszanki, spaliny, zużycie paliwa, sonda lambda, przewody, świece, silnik krokowy, stan silnika, wszystko jest sprawdzone i jest OK.
Co ciekawe, zauważyłem że jak są nowe świece, lub stare podoginam na ciasno 0,7mm to jest znaczna poprawa, wiec na bank to świece, teraz tylko jaki świece zastosować żeby nie było problemów, czy ktoś miał podobny problem ??
pozdro
maniek
piotruś - 03-12-2006, 11:50
Witaj powiedz czy z rana podczas odpalania silnika od razu zapala i wskakuje na obr/ ok.1500.? bo jeśli nie to możliwe że są to problemy związane z wtryskiwaczami lub regulacją obrotów.
kiepuczi - 04-12-2006, 00:57
apropo swiec szczeline ktore ustawiles dla silnika bez turbo to troche za malo, 0.7 mm to dla turbo i to tak na minimum. Non turbo to 1.1 mm o ile dobzre pamiatam
Anonymous - 04-12-2006, 22:35
Rano jest oczywiscie wszystko ok, odpala o ulamku sekundy, wolne obroty prawidłowe, dopiero jak sie rozgrzeje i dodam gwaltownie gazu od dołu obrotów to jest tak jak by 3 gary pracowaly, po czym wejdzie na obroty i jest wszystko ok.
Swiece do benzyny powinny miec 0,8 mm a do gazu 0,7 mm
Wiem że problem jest tu w temper. spalania, tylko nie wiem jakie świece zastosować które to zniosą.
Adaho_krak - 04-12-2006, 23:08
mple, miałem taki problem jak Ty, kable i świece niby były ok, kable miałem JC przebieg z 3000 km (max. pół roku) a świece champion'a wymienione razem z kablami, przekopałem całe auto na dodatek przy pomocy mechaników (koszty ) i wszystko było cacy a auto dalej muliło lekko sie podkurzyłem i zakupiłem kpl świec i kabli NGK problem zniknoł jak ręką odjoł
kiepuczi - 06-12-2006, 01:15
szczeiny w swiecach tak jak ich cieploty nie ustawia sie od tego czy na benzynie jezdzi samochod czy gazie, bo w usa nie am gazu i jakos szczeline ustawia sie roznie w roznych silnikach, tak weic szczelina w silniku zalezy od rodzaju silnika, sprazania, cisnienia doladowania i tak dalej. i jak mowie ze 0.7 mm to szczelina dla silnikow z turbo to tak jest.
wojmi1 - 06-12-2006, 15:55
kiepuczi, zmienia sie przy LPG to standartowa procedura bez teoretyzowania wg zasad 1,1 na 0,8 a 0,8 na 0,6 mm i to dziala i jest lepiej i swiece wytrzymuja ---
Anonymous - 08-12-2006, 20:05
zapodałem teraz Briski Silver, jest wszystko ok - zobaczymy jak długo
Co do kabli to mam nowe Beru chodz przejechane już ok 18 tyś. z tym że jak by to była wina kabli to pewnie by były problemy bez wzgledu na świece... Czasami się zastanawiam czy może któraś cewka szwankuje, w końcu do jednej z nich podlutował sie gazownik a poza tym się grzeją bo są na kolektorze, więc może to. Zobaczymy.
wojmi1 - 09-12-2006, 20:49
znajdz moj opis do sprawdzania kabli w/n wykonaj i bedziesz wszystko wiedzial -widzial co do kabli
[ Dodano: 09-12-2006, 20:54 ]
opis jest w dziale LPG=jakie kable iswiece 2str///i nie tylko- stary patent
Anonymous - 11-12-2006, 22:32
Witam. Sprawdź dobrze przewody zapłonowe i świece. Jeśli jest ok to sprawdź cewki. Odp.
Anonymous - 16-12-2006, 09:37
no jak narazie jest super, zrobilem ponad 1000 km i wszystko jest ok, jak bym tyle zrobil na nowych boscha to juz dawno by byly problemy, widac chodzilo o temperature, bo te do gazu maja na fuuulll bo gaz ma wyzsza temperature spalania, dlatego wlasnie skutkiem ubocznym jest przy gazie szybsze wypalanie sie zaworow i pekanie glowic jak to bywa w bmw O tlumikach i katalizatorze nie wspomne. Gaz to gangrena, ale nie ma wyjscia
[ Dodano: 22-12-2006, 18:46 ]
NO - świece do gazu (Brisk Silver) - i po problemie.
|
|
|