To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Elektryczny podgrzewacz płynu chłodzącego

Anonymous - 03-01-2012, 17:57
Temat postu: Elektryczny podgrzewacz płynu chłodzącego
Jako że z zazdroscią od zawsze patrze na webasto naszego dolnoslaskiego mechanika ^^ wpadłem na pomysł z Deejay'em zeby przyspieszyc predkosc ogrzewania kabiny i tym samym predkosc nagrzewania silnika, ale w moim przypadku z akcentem na to pierwsze :P oczywiscie za jakies rozsadne pieniadze :P
Cały pomysł oparł się na grzałce, w której zamontowane są swiece zarowe. Najpeirw miała byc to grzałka z forda mondeo, ale Bartkowi udało się załatwic grzałke z renault. Świece, działają ale pierwszej świezosci juz nie sa, wiec kupie nowe. Na szczescie nie są drogie bo cos kolo 15 PLN za sztuke. http://allegro.pl/swieca-...2019293539.html
Grzałka jest zamontowana na wężu doprowadzajacym plyn do nagrzewnicy. Poki co została podłączona tylko chwilowo na "krotko" w celu sprawdzenia efektywnosci i predkosci działania oraz jak bardzo dostaje w tyłek alternator :)
Docelowo bedzie prawdopodobnie podłączona na przekazniku badz dwoch przekaznikach, kazdy po 40A, i moze bezpieczniki na kazdej lini.Włączanie tego ustrojstwa planuje manualne na jednym włączniku kołyskowym do ktorego beda podlaczone 3 swiece , albo 2 przłączniki odpowiednio 2 swiece i jedna swieca. Jeszcze kwestia do dogadania. Mile widziane sugestie :D
Poki co, dramatu niema :D Alternator daje rade, po kilkudziecieciu sekundach leci juz cieple powietrze z nawiewu :)

A tak wyglada to zamontowane


Tak jak napisałem, wszelkie sugestie mile widziane :) Szczegolnie co do montazu elektryki.

swinks_UK - 03-01-2012, 18:03

Łooo matko, ależ tam masz miejsca na grodzi... :mrgreen: :mrgreen:
Ja bym całą osiedlową kotłownie zmieścił, a kominek bym puścił w okolicy nadkola :mrgreen:

A tak na serio, ciekawy pomysł... :wink:

Anonymous - 03-01-2012, 18:08

Tomek to jak przyjedziesz do Wro to ja kupie kominek a ty to zamontujesz :D hehehehe
deejay - 03-01-2012, 22:05

Brzucho napisał/a:
Jako że z zazdroscią od zawsze patrze na webasto naszego dolnoslaskiego mechanika


Heheheh , ale tak ciepło to na pewno nie będziesz miał :P :mrgreen:

ps . Jutro działmy :wink:

Krzyzak - 04-01-2012, 06:42

Brzucho napisał/a:
Szczegolnie co do montazu elektryki.

nom - wykrywacz dymu by się jeszcze przydał :P

plecho1 - 04-01-2012, 07:40

Ja do sterowania zamontował bym jakiś przekaźnik czasowy z regulowanym czasem no i jakieś kontrolki kiedy świece grzeją.
Takie przekaźniki spokojnie można kupić po około 30-40zł np. taki:
http://allegro.pl/przekaz...2020595465.html

Anonymous - 05-01-2012, 22:32

Temat ruszył do przodu. Dzisiaj wreszcie udało sie ogarnąć temat po całości :) Tak jak pisałem. Zastosowane zostały 3 przekaźniki każdy po 40 A, bezpiecznik międzyprzekaźnikami a akumulatorem 100A i sterowane jest to manualnie z kabiny włącznikiem z zielona palącą się kontrolka 20A.
Po testach musze stwierdzić, że jest calkiem przyjemnie , tzn. po odpaleniu zimnego auta i pozostawieniu go na biegu jałowym, włączyłem podgrzewacz. Po 4 minutach temperatura z nawiewów podniosła się o około 40 stopni, takze całkiem przyjemne ciepełko juz leciało :D !!! A zaznaczam, że auto stało na biegu jałowym bez zadnego obciążenia :) Przypuszczam, że jak włącze podgrzewacz i od razu rusze w miasto to bedzie jeszcze lepiej.
Jeżeli chodzi o pobór prądu i jak to wyglada w kwestii elektryki całej to po zmierzeniu na Aku spadek po włączeniu siegał maks 0,5 V. Delikatnie cieply zrobil sie przewod idacy z Aku do bezpiecznika, ale podkreslam ze delikatnie.
Z przyszlych modyfikacji planuje dac pewnie grubszy kabel miedzy aku a bezpiecznikiem i fajnie bedzie zrobic osobne bezpieczniki na kazda ze swiec, dzieki czemu nawet jezeli z jedna cos sie stanie to reszta bedzie działać :)

pavel5000 - 05-01-2012, 23:55

Witam, zasilanie polecał bym da bezpośrednio z alternatora. A zamiast kombinować z podgrzewaczami z innych samochodów polecam te podgrzewacze:)
http://allegro.pl/grzalka...2036436364.html
i cały zestaw:
http://allegro.pl/grzalka...2036436736.html
Mam zamontowane to u siebie i jestem zadowolony, także polecam.

Anonymous - 06-01-2012, 07:28

pavel5000 napisał/a:
zasilanie polecał bym dac bezpośrednio z alternatora

Znajomy elektryk samochodowy, który z reszta pomagał mi wykonac projekt powiedział, że za duże spadki napiecia by były gdybym bezposrednio podłaczyl pod alternator, bo wlasnie chciałem tak wczesniej zrobic.

swinks_UK - 06-01-2012, 07:30

Zgadza się, akumulator działa jak stabilizator napięcia, poza tym filtruje wszelkie szumy i zakłócenia (akurat w tym przypadku to nie problem :wink: )
mackbeth - 07-01-2012, 19:03

Zacnie, zacnie:) Świetny pomysł:)
m6riano - 07-01-2012, 20:14

A może ktoś ma ochote wykorzystać moje (chyba) seryjne podgrzewanie?
Ja nie korzystam a może komuś sie przyda(pod warunkiem że nie zostawi mi dziury w bloku po tym;-)

defel - 08-01-2012, 08:31

pavel5000, mógłbyś zapodać jakieś zdjęcia jak to wygląda zmontowane pod maską, schematy nawet odręczne też byłyby mile widziane :wink:
Kamil_Ziomek - 08-01-2012, 15:46

Brzucho, Iskra miała dobre świece żarowe http://www.iskra-kielce.p...amic-,3542.html testowaliśmy je w warsztacie przy chińskim ogrzewaniu typu eberspecher (powietrzne na ropę) i tylko one zdały egzamin. (reszta albo nie odpalała albo padały po dwóch odpaleniach) Naprawdę biorą dużo mniej prądu i lepiej się grzeją więc można podmienić.

Schemat jakiś taki . Plus do włącznika proponuje wziąć z radia. Koniecznie po zapłonie albo jeszcze lepiej z diody wzbudzenia z alternatora.link Przekaźnik na schemacie przełączający ale można dać załączający i wtedy zamiast pod styk 87a świece podłączamy pod 87

Zdjęcie zmienione :!:

Anonymous - 08-01-2012, 20:33

Kamil jezeli chodzi o swiece to kupilem swiece oryginalnie montowane w podgrzewaczu z forda mondeo mk3 i pasuja idealnie do mojego podgrzewacza renault. z reszta po wykreceniu starych sa dokladnie takie same. Czyli wychodzi na to ze i ford i renault uzywaja tych samych 13,5V Model: ISKRA 11 721 080, Te ktore pokazales zupelnie nie pasuja...
Plus do wlacznika wzialem z przelacznika lusterek- najblizej chyba :) Podobnie z minusem.
Co do twojego schematu, to masa jest polaczona z przekaznikow w jedną. A swiece maja mase bezposrednio juz z podgrzewacza. Widac to na moim zdjeciu.

[ Dodano: 08-01-2012, 20:35 ]
Maciek efekt naprawde jest świetny :D Wpadnij na legnicka obczaic co i jak :P

Edit: Ten kolokwializm zaliczamy do wulgaryzmów.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group