To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - Klekotanie zaworów? Łańcuch rozrządu?

mikello - 08-01-2012, 16:02
Temat postu: Klekotanie zaworów? Łańcuch rozrządu?
Witam,
Mam taki oto nietypowy problem...
Zdarza mi się czasem tak, pomimo tego że silnik jest nagrzany dalej chodzi jak traktor i uwaga... gdy wyłączę go i powiedzmy za dwie trzy godziny odpalę znów to już jest ok.
Dzieje się to sporadycznie bo normalnie po nagrzaniu do właściwej temperatury nie słychać żadnego klekotania.
Problemów z odpalaniem nie ma w obydwu przypadkach. Pali na dotyk. Zawory były niedawno regulowane i nic się nie zmieniło. 20tys wcześniej był sprawdzony rozrząd.
Przerabialiście taki temat?
pzdr

tompol34 - 08-01-2012, 19:44

cześć, kolego zmieniasz olej zgodnie z instrukcją? Zakładając, że napinacz łańcucha i zawory są ok (osobiście obstawiam napinacz), możliwe jest także elektrozawór pompy regulujący dynamiczny kąt wtrysku, przez za wczesny kąt wtrysku silnik będzie pracował jak traktor.
Bartek5 - 09-01-2012, 13:48

cześć, po pierwsze zrób diagnostykę komp. i zobacz czy czasem nie masz błędów w komputerze silnika. Zwróć uwagę na parametry ze wszystkich czujników temperatury.
Sam mam pytanie dot. tego zjawiska a mianowicie czy jest możliwe
,przy nieprawidłowej pracy elektro-zaworu pompy (regulujący dynamiczny kąt wtrysku (chyba CTV)) aby komputer niepokazał błędu?

tompol34 - 09-01-2012, 14:55

PTS - Piston Timing Sensor - elektrozawór wykonawczy
CTV- Control Timing Valve - zawór kontrolujący

Masz na pompie jeszcze kąt statyczny i jeżeli jest do kitu, to mimo max regulacji kąta dynamicznego będzie za wczesny i nie będziesz miał błędu.

Bartek5 - 09-01-2012, 16:32

Czyli mam rozumieć jak cokolwiek złego się dzieje z PTS i CTV to komputer wywala błąd. tak?
jeśli mnie pamięć nie myli to kąt statyczny ma wynosić 4 stopnie , ???
Możesz mi powiedzieć jak sprawdzić jaki jest kąt statyczny?

tompol34 - 09-01-2012, 16:56

jeżeli walnięty czujnik to wywali błąd, kąt statyczny ustawiany identycznie jak w bosh 3 sruby z przodu pompy obrót wokół osi. Do ustawienia masz nakrętkę pomiędzy przewodami. Musisz mieć czujnik.

[ Dodano: 09-01-2012, 17:22 ]
tak 4 degrees BTDC

mikello - 09-01-2012, 18:00

co do napinacza nie jestem pewien ale rok temu zajrzałem tam profilaktycznie wymieniając górny ślizg i był ok, żadnego wytarcia

aaa jeszcze jest taki motyw ze gdy włączam webasto to nigdy się tak nie dzieje, jedynie gdy nagrzewanie silnika następuje z "zimnego startu" to wtedy klekocze caly czas mimo ze temp jest ok

tompol34 napisał/a:
cześć, kolego zmieniasz olej zgodnie z instrukcją?

zmieniam co ok 13tys (castrol edge 5w40)

no nic, pojadę na kompa, zobaczymy...

doradzi ktoś gdzie na sląsku go podpiąć bo podstawowy komputer w Multeximie Katowice 270zł :shock:
dzięki!!

tompol34 - 09-01-2012, 18:38

kolego trzeba było od razu tak pisać, w takim układzie problem leży w czujniku temp. silnika.
PiotrKw - 09-01-2012, 18:40

mikello napisał/a:
Przerabialiście taki temat?
pzdr


Hm... mam podobnie , miesiąc temu regulowałem zawory u Zbyszka , było trochę luzów ale bez przesady, łańcuch i napinacz ok. Podpięty był pod komputer tydzień temu przy okazji gdy wymieniałem u Zbyszka2m amortyzatory, aby sprawdzic bład ABS, gdy spadł mi ciężarek stalowy ocynkowany ( nomen omen wyważane koła w ASO Mitsu , nie piszę juz które , bo nic nie potrafią zrobić dobrze , nawet wyważyć kół :wink: ) i zawisł gdzieś w okolicy czujnika powodując wyświetlenie błędu. Całe szczęście nie zerwało zębów z pierścienia ABS. I żadnych innych błędów poza czujnikiem przedniego prawego koła nie było. Czysto.
A silnik tak sobie nieraz podzwania, to już tak 40 tyś . Na razie nie grzebię aby nie rozgrzebać :wink:

tompol34 - 09-01-2012, 20:58

miałeś wyjmowaną pompę z auta?

[ Dodano: 09-01-2012, 21:01 ]
Czasem jak jest kiepskie paliwo to też będzie stukał ze względu na kiepskie spalanie (niewłaściwa liczba cetanowa)

PiotrKw - 09-01-2012, 21:23

Nie, nigdy .Poprzedni właściel ( czyli pierwszy z 90 tyś przebiegiem) też nie wyjmował . Paliwo zawsze ( 99 %) tankowane na tej samej stacji Shell . Z dodatkiem Skydda zimą a i latem też. Parę razy zatankowałem V Power ale nie odczułem różnicy. To samo przy tankowaniu za granicą.
tompol34 - 09-01-2012, 21:31

to może masz gdzieś luz na osprzęcie( pompa wody, alternator, pompa klimy, wiatrak klimy,pompa wspomagania). Jak będziesz słyszał łoskot to weź stetoskop samochodowy i osłuchaj elementy

[ Dodano: 09-01-2012, 21:32 ]
zabaw się wdoktora :D

PiotrKw - 09-01-2012, 21:47

Posłucham , ale ciekawe że na zewnątrz nie jest to słyszalne . Właściwie to słychać tylko na miejscu kierowcy. U pasażera spokój.
tompol34 - 09-01-2012, 21:51

Bo kierowca jako właściciel jest bardziej wrażliwy na zagrożenia, a tak na poważnie to przechodzi kolumna kierownicy i roznosi różne dźwięki na zasadzie rezonansu.
Bartek5 - 10-01-2012, 21:54

tompol34 napisz gdzie sie znajduje ten czujnik temp. silnika (a najlepiej zaznacz na jakimś rys.). Czy temperatura pokazywana na liczniku jest połączona z tym czujnikiem?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group