Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Stuki w przednim kole, strona kierowcy
blackangel - 08-01-2012, 20:38 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Stuki w przednim kole, strona kierowcy Witam od 4 dni z dnai na dzień coraz głośniej mam stuki w prawym przednim kole od strony kierowcy (wersja angielska). Stuki są typu jak by była jakaś opaska luźna na ośce, lub jakby coś cykało ale to przy 40 mil do 70 mil później ucicha natomiast przy około 90-100 mil/h cała tapicerka zaczyna z kierownicą latać. Przy skręcie w prawo tylko w lewo przypominam że to anglik hałas się nasila ale także przy odpowiedniej prędkości. Jestem po przeglądzie i do nie dawna tych objawów nie było.
Czy ktoś miał podobny problem i zlokalizował takową usterkę ??
Pozdrawiam
Hugo - 08-01-2012, 22:19
blackangel napisał/a: | Przy skręcie w prawo tylko w lewo przypominam że to anglik hałas się nasila ale także przy odpowiedniej prędkości | Doprecyzuj. Jedno jest pewne, łożysko koła do wymiany, teraz pytanie które...
blackangel - 09-01-2012, 09:09
Jechałem z mechanikiem i on sam nie wie od czego ten dźwięk podejrzewał że to ala cykanie jest od opaski zaciskowej która wisi na drążku czy coś takiego. Ale to nie to, podniesiony był samochód do góry i rozpędził go i hałasu nie ma czyli tylko i wyłącznie te hałas przychodzi jak samochód ma obciążenie. Sprawdzał wizualnie wszystko przeguby itd wszystko normalnie wygląda. Jazda po rampach,dziurach ostre skręty przy normalnej jeżdzie nic dopiero przy p[prędkości 40-60 mil/h ten dźwięk występuje :/ Dziwny objaw powiedział i chce rozkręcać cały przód żeby wykluczyć wszystko, z kolei lewe koło blokuje, po podniesieniu do góry ciężko nawet się nim kręci ale tu chyba hamulce trzymają, mówił że wystarczy opukać wyczyścić i będzie ok.
P.S. przy skręcie w lewo sorry w prawo hałas pozostaje bez zmian nasila się tylko przy skręcie w lewo ale także przy odpowiedniej prędkości przy wolnych prędkościach jest absolutna cisza przy jeździe i skrętach
Wokerek90 - 09-01-2012, 10:30
może koła niewyważone. u mnie takie było pukanie cykanie i sworzeń wahacza rozbił wiekszy otwor w wahaczu i pukało przy predkosciach 80-120 cos takiego
blackangel - 09-01-2012, 10:32
jestem po przeglądzie koła są wy warzone opony zmienione , ale ostatnio wieczorem przy prędkości 50mil/h wpadłem na rampę i zaryłem przodem Może po tym coś się stało choć ten stuk cykanie ciężko określić ten dźwięk długo po tym się objawił
Wokerek90 - 09-01-2012, 10:43
moze być ze przegub zewnetrzny tez moze cykac prykać przy różnych prędkościach
Hugo - 09-01-2012, 20:02
blackangel napisał/a: | przy skręcie w lewo sorry w prawo hałas pozostaje bez zmian nasila się tylko przy skręcie w lewo ale także przy odpowiedniej prędkości | Łożysko przedniego prawego koła.
mitcari - 09-01-2012, 21:44
http://forum.mitsumaniaki...3fc9f5bf#991046
[ Dodano: 09-01-2012, 23:13 ]
Faktycznie jesli chodzi o predkosc - obstawilbym lozysko, jednak przy lozysku jest specyficzny halas " buczenie" Stukot ? Moze to co u mnie , poluzowane sruby,
Przy uszkodzonym lozysku mozliwe jest luzowanie srub kola.
blackangel - 14-01-2012, 20:57
A więc panowie łożysko wymienione zapłaciłem 90 funtów i "cykanie" dalej jest. Sprawdziłem koło itd, wszystko wygląda dobrze i jest dokręcone. Przegub też to raczej nie jest bo przy wolniejszych prędkościach mogę skręcać prawo lewo maksymalnie i "cykania" nie ma dopiero od 40 mil w górę Mam pewną teorię i proszę o rade czy to faktycznie może być to, Wydaje mi się że tarcza z przodu musi być lekko krzywa i pod wpływem prędkości zaczyna bardziej wibrować i lekko trze o klocek, wibracje przy dużych prędkościach bo takie już mam także mogą być od krzywej tarczy. Sprawdzałem wizualnie stan tarcz i klocków są w nie najlepszym stanie tarcze już zjechane a klocki bierze korozja i rozpycha klocek od podstawy klocka także muszę w sumie to zrobić. Planowałem na wolne we wtorek przełożyć tarcze hamulcowe z lewej na prawą i na odwrót i jak by to było wedle mojej teorii to "cykanie" będzie z drugiej strony albo wcale. Jedno jest pewne prędkość ma wpływ na częstotliwość "cykania" oraz głośność "cykania" czyli coś przy kole skoro łożysko wymienione przegub cały to co Jeszce może tam być ?? Proszę o radę czy warto eksperymentować i przekładać tarcze hamulcowe
Hugo - 14-01-2012, 22:49
blackangel napisał/a: | Wydaje mi się że tarcza z przodu musi być lekko krzywa i pod wpływem prędkości zaczyna bardziej wibrować i lekko trze o klocek | Możliwe. Miałem podobnie.
mitcari - 15-01-2012, 04:56
blackangel, sprawdz na odkreconym kole tarcze i klocek - poruszaj lekko i sprawdz czy w pewnym momencie nie uslyszysz "szelestu" jestli tak bedzie mozesz twierdzic ze klocek jest nierównomiernie wyjechany badz krzywa jest tarcza.
Co do przekladki - nie radziłbym zdecydowanie - szkoda czasu i poswiecenia.
Sprawdz moze jeszcze ploastiki obudowy nadkola. Sprecyzuj dzwiek.
Jesli masz czym - nagraj dzwiek - moze to premitywne ale jedak pozwoli okreslic problem chociaż w jakims stopniu.
Pozdrowienia
blackangel - 16-01-2012, 20:22
Rozumie ale nie zdążyłem nagrać Miałem awaryjne hamowanie z ponad 100mil/h całkiem niezłe wyszło I co dziwne nie słyszę już tego hałasu "cykania", czasami jeszcze jak skręcam w lewo i cały ciężar idzie na prawe koło :/
Pytanie może nie do tego tematu jaki mogę smar użyć przy przegubie wew ten przy skrzyni puściła mi opaska z węższej strony i rozchlapało smar. Mogę użyć smaru grafitowego ??
EDIT 18/01/2012
Wymienione tarcze i klocki hamulcowe na nowe (przód - obie strony) i jest cisza aczkolwiek zmieniłem koła z przodu lewa na prawą i na odwrót i przez chwile te cykanie było z prawej strony, myślę że to winna luźnego ciężarka po wyważaniu Przegub uzupełniłem smarem grafitowym ale nie miałem metalowych opasek kupiłem plastikowe i ściągnąłem do oporu mam nadzieję że to wytrzyma .
Pozdrawiam
mentos1 - 26-01-2012, 17:29
blackangel napisał/a: | Rozumie ale nie zdążyłem nagrać Miałem awaryjne hamowanie z ponad 100mil/h całkiem niezłe wyszło I co dziwne nie słyszę już tego hałasu "cykania", czasami jeszcze jak skręcam w lewo i cały ciężar idzie na prawe koło :/
Pytanie może nie do tego tematu jaki mogę smar użyć przy przegubie wew ten przy skrzyni puściła mi opaska z węższej strony i rozchlapało smar. Mogę użyć smaru grafitowego ??
EDIT 18/01/2012
Wymienione tarcze i klocki hamulcowe na nowe (przód - obie strony) i jest cisza aczkolwiek zmieniłem koła z przodu lewa na prawą i na odwrót i przez chwile te cykanie było z prawej strony, myślę że to winna luźnego ciężarka po wyważaniu Przegub uzupełniłem smarem grafitowym ale nie miałem metalowych opasek kupiłem plastikowe i ściągnąłem do oporu mam nadzieję że to wytrzyma .
Pozdrawiam |
ściagnij filmik http://venom24.pl/DOK/carisma/20111106043.mp4 i powiedz czy miales podobnie .. u mnie na samym poczatku był objaw identyczny jak u ciebie aczkolwiek to nie było cały czas co wizyta u mechanika to jak na złość przestawało ... teraz jeździłem 2 miesiące i nic , wczroaj znowu sie odezwało ... auto ma oryginalne 123 tys przebiegu i jestem jego pierwszym właścicielem i do niedawna nic ... ale teraz juz mnie krew zalewa ... się zdenerwuje to spale samochód bo ile można ... walcze z tematem od poł roku
|
|
|