To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Silnik się grzeje na wysokim biegu

MACIEK28 - 09-01-2012, 14:49
Temat postu: [Cari 1.6] Silnik się grzeje na wysokim biegu
Witam,
Rok po wymianie uszczelki pod głowicą pojawił się w mojej Cari 1.6. (98) benzyna niepokojący objaw. Według wskaźnika płynu chłodniczego silnik się grzeje. Niemniej jednak objawy są trochę inne jak było to w przypadku wydmuchanej uszczelki. Mianowicie wskazówka zaczyna wychylać się na piątym biegu a później na szóstym prawie dobiega do czerwonego pola co zmusza mnie do załaczenia gorącego powietrza z wentylacji na maksa celem obniżenia temperatury. Natomiast temperatura spada przy postoju i na niższym biegu.
Dodam że wraz z wymianą uszczelki wymieniony został termostat.
Jeśli macie jakieś pomysły z czego wynika powyższy objaw to będę wdzięczny za pomoc. Poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym jest w normie. Nie chciałbym doprowadzić do przegrzania silnika i bulić kolejnych 1500 PLN:-)
pozdrawiam forumowiczów!!!

Saqu - 09-01-2012, 15:04

MACIEK28 napisał/a:
Mianowicie wskazówka zaczyna wychylać się na piątym biegu a później na szóstym prawie dobiega do czerwonego pola


to z czego masz skrzynie? :shock:

a pompa wody kiedy wymieniana była?

MACIEK28 - 09-01-2012, 15:21

Saqu napisał/a:
MACIEK28 napisał/a:
Mianowicie wskazówka zaczyna wychylać się na piątym biegu a później na szóstym prawie dobiega do czerwonego pola


to z czego masz skrzynie? :shock:

a pompa wody kiedy wymieniana była?



hahaha. oczwyiście na czwórce i piątce szybko wskazówka idzie w prawo:-)

pompa wody z tego co pamiętam wymieniana była w komplecie z uszczelką

Manti - 09-01-2012, 15:26

Miałem podobny problem i akurat wymieniałem rozrząd z pompą wody. Po wymianie problem zniknął.
zwolin - 09-01-2012, 23:24

A z płynem nic się nie dzieje (nie ubywa, "rosół" się nie robi, może jakieś pęcherzyki w zbiorniczku po przegazowaniu)?
Sprawdzałeś, co się dzieje, jak potrzymasz ją na postoju z obrotami powiedzmy 2-3krpm?
Może na postoju się "nie grzeje", bo pompa na wolnych obrotach nie miesza płynu i przy czujniku masz chłodny, a w silniku masakra....



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group