[04-13]Colt CZx - MIVEC
davidswho - 10-01-2012, 00:57 Temat postu: MIVEC Witam wszystkich Mitsumaniakow!
Czytam wasze forum od dluzszego czasu. Zakupilem kilka miesiecy temu CZ3 z silnikiem 1.3. Ogolnie jest to moje najszybsze auto do tej pory (poprzedni byl Golf IV 1.4). Jak wiadomo to wszystko za sprawa systemu MIVEC odnosnie ktorego mam 2 dosc ciekawe pytania:
1. Czy rzeczywiscie MIVEC odlacza 2 cylindry ? Jesli tak to w jakich sytuacjach, bo nie do konca rozumiem ?
2. Widzialem kiedys jak w Hondzie ktos umiescil kontrolke zalaczajacego sie systemu VTEC. Czy mozna zrobic cos podobnego w Mitsu ? Od jakich obrotow zalacza sie MIVEC ?
Na koniec jeszcze jedna sprawa. Posiada ktos z forumowiczow moze wykres z hamowni dla CZ3 1.3 ?
Z gory dziekuje za odpowiedzi
Kanapa - 10-01-2012, 14:13 Temat postu: Re: MIVEC 1. Czy rzeczywiscie MIVEC odlacza 2 cylindry ? Jesli tak to w jakich sytuacjach, bo nie do konca rozumiem ?
Jazda "na luzie" ale ostatnie silniki wyprodukowano w 1996.
MIVEC-MD (Modulated Displacement)
2. Widzialem kiedys jak w Hondzie ktos umiescil kontrolke zalaczajacego sie systemu VTEC. Czy mozna zrobic cos podobnego w Mitsu ? Od jakich obrotow zalacza sie MIVEC ?
Podobno od 5,500 ale to kwestia indywidalnego obciążania napędu.
Na koniec jeszcze jedna sprawa. Posiada ktos z forumowiczow moze wykres z hamowni dla CZ3 1.3 ?
tomekrvf - 12-02-2012, 22:43
davidswho napisał/a: | Widzialem kiedys jak w Hondzie ktos umiescil kontrolke zalaczajacego sie systemu VTEC. Czy mozna zrobic cos podobnego w Mitsu ? Od jakich obrotow zalacza sie MIVEC ? |
MIVEC w Colcie działa płynnie i bez przerwy.
tomusn - 29-08-2012, 14:18
a czy gdzieś na silniku jest napisane , lub czy można kupić jakąś obudowę do 4A90 z napisem MIVEC ?
artpla1978 - 31-08-2012, 09:40
MIVEC nie odłącza żadnych cylindrów -jest to system zmiennych faz rozrządu i zmiennego wzniosu zaworów
link do strony producenta
http://www.mitsubishi-mot...ce/e/mivec.html
Tovija - 25-09-2012, 09:29
Kanapa dobrze pisze. Były miveci ktore na biegu jałowym wyłączały podawanie paliwa na 2 gary (podczas hamowania silnikiem też) ale zrezygnowano później z tej technologii z powodu nierównomiernie a tym samym niekorzystnie rozkładających się sił na układ korbowotłokowy powstających podczas pracy silnika na jałowcu na 2 garach. Samochody z elektronicznie sterowanym wtryskiem paliwa (a nawet niektóre gaźnikowe poprzez specjalny zawór) automatycznie odłączają podawanie paliwa na wszystkich garach podczas hamowania silnikiem co stanowi od lat 90tych powszechnie stosowane rozwiązanie techniczne mające na celu przede wszystkim zaoszczędzenie ilości spalanego paliwa.
|
|
|