To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Czy alternator z 2.4 GDI będzie pasował do V6?

Starscream - 14-01-2012, 19:26
Temat postu: [EA5A/W 2.5] Czy alternator z 2.4 GDI będzie pasował do V6?
Witam, serdecznie wszystkich ;)

Posiadam od pół Galanta 2.5 V6, w wersji Elegance i mam dość istotny problem, wykończył mi się alternator i czy do 2.5 V6 z 2001 roku podejdzie z 2.4 GDI? Wygląda identycznie, wtyczki i napięcia też, ale wolę się upewnić..


Pozdrawiam!

swinks_UK - 14-01-2012, 19:38

Jak mocowania i wtyczki takie same to będzie OK. W GDI były chyba 100A, a u ciebie będzie coś 80A lub 90A, wiec nawet wyjdzie na dobre :wink:
Starscream - 14-01-2012, 21:09

u mnie też jest 100A, mam jeden właśnie, który wygląda identycznie, ale zanim wydam pieniądze wolę się upewnić, bo już parę razy kupiłem "prawie taki sam".. A prawie w końcu robi różnicę :)
pepi - 14-01-2012, 22:18

niestety sa inne :( :(
robertdg - 14-01-2012, 22:20

Z tego co pamietam alternator z GDI nie będzie pasował do V6 ze względu na punkty mocowań, musiałbym się upewnic zaglądając do manuala, jadnakże na 90% jestem pewien, że nie da rady, po pierwsze dolna śruba jest w V6 wciskana od strony skrzyni a w GDI od strony kół pasowych, górna śruba w V6 jest wkręcana w łape mocująca na przestrzał alternatora a w GDi jest wkręcana do łapy alternatora przez uchwyt który słuzy jako napinacz
Starscream - 15-01-2012, 08:48

dziękuję za odpowiedzi, teraz kurcze skąd ja wykombinuję altek do mojego? Nie mogę znaleźć nigdzie po regeneracji do V6 :( A używki boję się kupić, bo kupię w takim stanie jak mój, albo gorszy :?
robertdg - 15-01-2012, 09:05

Oddaj swój do regeneracji
pepi - 15-01-2012, 14:28

robertdg napisał/a:
Oddaj swój do regeneracji


masz robert kogoś sprawdzonego kto to robi ? (bo ja tez bylbym chetny )i czy robił własnie z galntow
u mnie jest gość który od lat robi alternatory, kiedys do niego pojechalem z moim i odrazu mi powiedział ze sie ich boji (chodziło mu o japonskie czesci) i ze poleca jednak uzywke. moze zrobić ale nie daje żadnej gwarancji

z tego co potem pytałem to 3 osoby u niego robily i zadne nie przetrwał roku

facet ma firme i daje po 2 lata na swoje wyroby i ma opinie bardzo dobra - ale galantowskich sie boji

wiec jak zdecydujesz sie na regeneracje, sprawdz opinie.

Krzyzak - 15-01-2012, 14:37

ja rok temu naprawiałem ten 100A z mojego srebrnego - jak masz do wymiany szczotkotrzymacz z regulatorem, to naprawdę jest to banalne
pytaj w temacie, to wszystko powiem :) - jest niemalże identycznie rozkręcany jak ten z E32 a na mojej WWW jest opis jak go rozmontować
jedyna różnica, jaką zauważyłem, to zintegrowanie szczotek z regulatorem i szczotkotrzymaczem w jednej obudowie, więc trzeba wymienić jako całość
kosztuje toto 80 zł

pepi - 15-01-2012, 14:46

u mnie w vr4 jest dosyć cieplo pod maska te alternatory chyba nie do końca sa w stanie pracować w taki warunkach. jeden juz wymieniałem - raczej na 100% regulator umarł, dawał dziwne skoki napięcia. nie wiem ile pojeżdżę na nowym, ale chcialem sobie zrobic zapasowy własnie w razie czego

chodzi mi o taki generalny przegląd no i zeby ktos wiedzial co robi

krzyzak czy ten ktos robi to zdalnie - ja wysylam on odsyła ? czy trzeba sie osobiiscie stawic

robertdg - 15-01-2012, 14:55

Mam gościa który naprawia alternatory, rozruszniki, wentylatory, wtryskiwacze, etc, robił mi niejednokrotnie i ani razu nie było żadnego bubla, jakiś czas temu swój alternator u niego naprawiałem i nie płakał że to japoński i się boi cokolwiek przy nim robić ;-)
Krzyzak - 15-01-2012, 15:06

pepi napisał/a:
krzyzak czy ten ktos robi to zdalnie - ja wysylam on odsyła ? czy trzeba sie osobiiscie stawic

nie no - sam robiłem :)
też mam teraz 2, bo na czas naprawy zakupiłem używkę z Allegro i pracuje do dziś - tylko kiedyś ją wyjąłem na chwilę i tylne łożysko zmieniłem (to malutkie)
mogę Ci naprawić, ale same części to 150 zł (łożyska koyo + szczotkotrzymacz z regulatorem)

dodam, że mój padł przez nowy :shock: akumulator marketowy (bottari chyba - jeszcze poprzednik montował) - gdy włączyłem wszystkie odbiorniki prądu w aucie...

Starscream - 15-01-2012, 16:21

wiecie.. Ja swój rozebrałem, bo padł mi regulator napięcia, który kupiłem-robiłem dużo altków, ale nigdy od japończyka-no i jak go rozebrałem, to urwałem jeden przewód z uzwojenia stojanu przy samej du*pe :evil: :evil: I dlatego szukam nowego :( ( Nawet nie wiedziałem jak to ma być złożone-wściekły jestem na siebie :evil:
m6riano - 15-01-2012, 17:27

Starscream napisał/a:
Nie mogę znaleźć nigdzie po regeneracji do V6

Na Prymasa Tysiąclecia gdzies w okolicy Orlenu robią regeneracje za ok 250zł, ale możesz wcześniej zadzwonić do Trawora może będzie miał do V6



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group