To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - Prośba do posiadaczy Pajerki 2.5TD w automacie

Sauron - 15-01-2012, 20:27
Temat postu: Prośba do posiadaczy Pajerki 2.5TD w automacie
Na początku chciałbym się przywitać jako syn marnotrawny...Dziwne ale byłem Mitsumaniakiem chociaż nie zaglądałem przez dłuższy czas i moje konto zostało usunięte chociaż można jeszzcze w dziale Lancerów znaleść moje posty..

Ale do rzeczy:
Jestem posiadaczem Pajero II 2,5TD automat w długiej budzie i mam poważne wątpliwości dotyczące skrzyni biegów.
Czy ta skrzynia to 3 biegi plus Overdrive czy 4 biegi plus overdrive?
Przy 80km/h mam ok 3100rpm a przy prędkości 120 ( która jest Vmax ) zamykam obrotomierz...Mam wrażenie że brakuje mi jednego biegu.
Overdrive na pewno działa - przy ok 70km/h załącza sie i obroty spadają o ok.200rpm
przy wyłączonym OD hamuje silnikiem...Generalnie skrzynia działa ładnie , płynnie - bez szarpnięć tylko jakby jednego biegu brakowało...

Próbowałem sprawdzić czujnik temp ale u mnie są dwa i oba po zmasowaniu nie przyniosły efektu a co najśmnieszniejsze po odłączeniu O/D dalej działał...

Nie brakuje mi nawet prędkości ale spalanie na trasie przy prędkości 80-90 rzędu 15-16l jest chyba nie do przyjęcia...

Jakieś pomysły panowie?

jawaldek - 16-01-2012, 10:36

Sauron napisał/a:
Czy ta skrzynia to 3 biegi plus Overdrive czy 4 biegi plus overdrive?
skrzynia 4 biegi + overdrive.
Sauron napisał/a:
tylko jakby jednego biegu brakowało...
i brakuje. Może sterownik się zawiesił->> zresetuj go zdejmując klemę prądową z akumulatora nie masową poczekaj parę minut i podłącz. No zresetują się też inne ustawienia. Sam sterownik jest w europejskim wydaniu na grodzi pod kierownicą w anglikach może też tyle że nie pod kierownicą :wink: Spróbuj też w czasie jazdy parokrotnie włączyć/wyłączyć overdraiva ->> może przyciął się przełącznik. Temat też przerabiałem. "Naprawa" skrzyni wyceniona była na od 5tyś a skończyła się na paru minutach :mrgreen:
Hubeeert - 16-01-2012, 10:49

Sauron napisał/a:
Dziwne ale byłem Mitsumaniakiem chociaż nie zaglądałem przez dłuższy czas i moje konto zostało usunięte chociaż można jeszzcze w dziale Lancerów znaleść moje posty..
Konta są kasowane po rocznej nieobecności.
Welcome back :)

Sauron - 16-01-2012, 13:49

Po długiej i żmudnej lekturze na forum posiadaczy pajero w UK znalazłem takie opcje:

*zawieszony sterownik - kasowałem pamięć - nie pomogło
*uszkodzony włącznik na dźwigni - nie dotyczy - włącznik działa nawet jest reakcja - zbija obroty o 200rpm tzw. lock-up i przestaje hamować silnikiem
*czujnik temperatury - masowałem - nie pomogło
* solenoid w skrzyni - to będe próbował dzisiaj
* uszkodzone sprzęgło OD - taniej kupić inna pajerkę :/

Niestety zaczynam obawiać się najgorszego czyli sprzęgła OD - olej w skrzyni jest brunatny więc może to oznaczać spalone sprzęgiełko...Tutaj w Irlandii 90% aut z napędem na 4 buty to tzw commerciale czyli auta służące rolnikom jako małe traktory i nikt ich nie serwisuje jak należy...więc przypuszczam że olej w skrzyni dawnooooo nie był zmieniany.
Podobno wystarczy wyjąć wewnętrzny oring w solenoidzie i powoduje to przepływ oleju do sprzęgła OD pomijająć całą elektronikę więc jeśli to nie ruszy to już tylko wymiana skrzyni/auta - niepotrzebne skreślić

[ Dodano: 16-01-2012, 15:08 ]
właśnie sprawdziłem solenoid pzy skrzyni.Wygląda na to że sprawdził się najgorszy scenariusz...Uwalone sprzęgło OD.

Temat do zamknięcia.

Faraonix - 17-01-2012, 02:15

jawaldek napisał/a:
Sauron napisał/a:
Czy ta skrzynia to 3 biegi plus Overdrive czy 4 biegi plus overdrive?
skrzynia 4 biegi + overdrive.
Sauron napisał/a:
tylko jakby jednego biegu brakowało...
i brakuje. Może sterownik się zawiesił->> zresetuj go zdejmując klemę prądową z akumulatora nie masową poczekaj parę minut i podłącz. No zresetują się też inne ustawienia. Sam sterownik jest w europejskim wydaniu na grodzi pod kierownicą w anglikach może też tyle że nie pod kierownicą :wink: Spróbuj też w czasie jazdy parokrotnie włączyć/wyłączyć overdraiva ->> może przyciął się przełącznik. Temat też przerabiałem. "Naprawa" skrzyni wyceniona była na od 5tyś a skończyła się na paru minutach :mrgreen:



a nie przypadkiem 3 + nadbieg ? Ja mam co prawda 2.8TD i u mnie jest 3 + nadbieg.

Powinno to bys widac przy raczce od zmiany biegow. w 3+1 jest PRND2L a w 4+1 PRND32L o ile sie nie myle.

rico.1 - 17-01-2012, 19:32

Sauron napisał/a:
właśnie sprawdziłem solenoid pzy skrzyni.Wygląda na to że sprawdził się najgorszy scenariusz...Uwalone sprzęgło OD.
Zanim rozbierzesz skrzynię sprawdź najpierw ustawienie linki skrzyni na pompie wtryskowej.
Popuść ją maksymalnie, tak żeby była luźna i wtedy dopiero zrób test obrotów przy 80 km/h

Sauron - 20-01-2012, 11:29

rico.1 napisał/a:
Sauron napisał/a:
właśnie sprawdziłem solenoid pzy skrzyni.Wygląda na to że sprawdził się najgorszy scenariusz...Uwalone sprzęgło OD.
Zanim rozbierzesz skrzynię sprawdź najpierw ustawienie linki skrzyni na pompie wtryskowej.
Popuść ją maksymalnie, tak żeby była luźna i wtedy dopiero zrób test obrotów przy 80 km/h



Od tego zacząłem . Ewidetnie brak ostatniego biegu.Spadek obrotów w zakresie o/d oznacza ,że konwektor puścił olej na sekcję OD ,ale niestety nie zazębia tego biegu.Wczoraj jeszcze dla świętego spokoju wywaliłem stary olej , ściągnąłem miske i wyczyściłem filtr.Zalałem go świężym olejem i dalej to samo.

100% uwalone sprzęgiełko OD

[ Dodano: 20-01-2012, 11:36 ]
Faraonix napisał/a:
jawaldek napisał/a:
Sauron napisał/a:
Czy ta skrzynia to 3 biegi plus Overdrive czy 4 biegi plus overdrive?
skrzynia 4 biegi + overdrive.
Sauron napisał/a:
tylko jakby jednego biegu brakowało...
i brakuje. Może sterownik się zawiesił->> zresetuj go zdejmując klemę prądową z akumulatora nie masową poczekaj parę minut i podłącz. No zresetują się też inne ustawienia. Sam sterownik jest w europejskim wydaniu na grodzi pod kierownicą w anglikach może też tyle że nie pod kierownicą :wink: Spróbuj też w czasie jazdy parokrotnie włączyć/wyłączyć overdraiva ->> może przyciął się przełącznik. Temat też przerabiałem. "Naprawa" skrzyni wyceniona była na od 5tyś a skończyła się na paru minutach :mrgreen:



a nie przypadkiem 3 + nadbieg ? Ja mam co prawda 2.8TD i u mnie jest 3 + nadbieg.

Powinno to bys widac przy raczce od zmiany biegow. w 3+1 jest PRND2L a w 4+1 PRND32L o ile sie nie myle.


Raczej zawsze jest L2DNRP w każdym razie bankowo brakuje biegu.Auto rozpędza się do 115km/h zamykając obrotomierz!!!!

Faraonix - 20-01-2012, 17:42

Nie wiem jak w pajero ze skrzynia 5 biegowa ale w niektorych autach jest PRND32L
np. tu

rico.1 - 21-01-2012, 23:56

Sauron napisał/a:
Od tego zacząłem . Ewidetnie brak ostatniego biegu.Spadek obrotów w zakresie o/d oznacza ,że konwektor puścił olej na sekcję OD ,ale niestety nie zazębia tego biegu.Wczoraj jeszcze dla świętego spokoju wywaliłem stary olej , ściągnąłem miske i wyczyściłem filtr.Zalałem go świężym olejem i dalej to samo.
Biegiem O/D steruje jeszcze dodatkowy przekaźnik, nie wiem gdzie w anglikach, ale w europejskich jest na słupku nad sterownikiem silnika. Może po prostu się sypnął... :p
Podaj rocznik Twojego miśka, ... może coś jeszcze da się uratować.

ryba - 25-01-2012, 10:57

Witam,
ja mam 2,5 td w automacie i swego czasu też wałkowałem ten temat.
Skrzynia jest 3 biegowa plus nadbieg. Mnie również irytują wysokie obroty ale ten typ chyba tak ma. Zgodnie z manualem (chyba do 1993r) przy 120 na włączonym nadbiegu powinno być około 4200rpm ( jak by o/d nie działało to przy takiej prędkości silnik wyskoczy z ramy).
przy 80km/h manual podaje około 2900.
przy spokojnym rozpędzaniu przy 70km/h O/D zrzuci okolo 200rpm, ale jak będziesz szybciej się rozpędzał, np do 90km/h na 3 biegu , to przy tym 90km/h jak wrzuci nadbied to wtedy zrzuci jakieś 600rpm.
Mój na trasie przy V okolo 80 lub 90 km/h pali 12l.
Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group