Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Carisma 1.8 GDI Jaki olej ? Obroty - problem
ahael - 19-01-2012, 22:16 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Carisma 1.8 GDI Jaki olej ? Obroty - problem Witam wszystkich, jako iż to pierwszy post w tej kopalni wiedzy
Nie będzie to szczytem uprzejmości, ale muszę zadać od razu pytanie, bo nie wiem jak to wpłynie na moją Carismę, nie jestem "oblatany" w temacie motoryzacja.
Od niedawna ( kilka dni ) jestem w posiadaniu Carismy 1.8 GDI Comfort. Rocznik 2001, jeżdzona i serwisowana w Holandii.
Chciałbym wymienić olej, nie bardzo wiem jaki, żadnej informacji\karteczki z informacją jaki był wlany, nic. Nie chcę dopuścic do rozszczelnienia, tym bardziej do obniżenia sprawności tego auta. Przebieg - 200tys
pół\semi synthetic ?? Jaki ??
Druga prośba\pytanie.
Autko czasem zachowuje się na biegu jałowym, dziwnie że tak się wyrażę.
Raz obroty falują od 200-500 a raz silnik pracuje stabilnie, co to może być ?
Przepraszam że tak prosto z mostu, czasu brak, jak tylko będę w stanie, to również pomogę - wystarczy zapytać
Pozdrawiam,
Michał
Saqu - 19-01-2012, 22:19
co do oleju to tematów dużo, płukanke zrobić i lejesz do silnika jakiegoś valvoline 5w40 pełen syntetyk. masz mały przebieg to śmiało możesz go lać.
co do obrotów, to zdajesz sobie sprawe, że ta taka malutka kreseczka cieńka nad 0 to jest 500obr?
przepustnica do czyszczenia na pierwszy strzał.
ahael - 20-01-2012, 08:07
Saqu napisał/a: | co do oleju to tematów dużo, płukanke zrobić i lejesz do silnika jakiegoś valvoline 5w40 pełen syntetyk. masz mały przebieg to śmiało możesz go lać.
co do obrotów, to zdajesz sobie sprawe, że ta taka malutka kreseczka cieńka nad 0 to jest 500obr?
przepustnica do czyszczenia na pierwszy strzał. |
Płukankę ?? Wymienić po prostu olej, tak ?
Jeżeli był pół syntetyk , wyczytałem , że może rozszczelnić silnik , będzie brał olej i mogą być wycieki. Proszę nie bić za te - może sie wydawac - proste pytania ale motoryzacja nigdy nie byla moją mocną stroną czas to zmienić
O przepustnicy również czytałem i nawet - jeżeli ludziska się nie mylą - jest to proste do zrobienia w "domowym garażu"
Pozdrawiam kolegów,
Michał
plecho1 - 20-01-2012, 08:12
Przy tym przebiegu zalewaj spokojnie pełny syntetyk, lepszy olej to mniejsze zużycie silnika i nic się nie rozszczelni, z resztą tu jest wszystko o oleju do Carismy GDI:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=6554
A tu jest o galantach, ale borykają się też z podobnymi problemami co Carismy więc warto i tu zajrzeć:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=29825
A jeśli chodzi o to falowanie, to może być wiele przyczyn i najlepiej podłączyć auto pod komputer ale nie koniecznie odrazu w serwisie Radzę zapoznać się z tematem diagnostyki tego silnika. Kabel do takiej zabawy można kupić za max 50zł z przesyłką, a teraz chyba i taniej. Z resztą wszystko jest tu:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
ahael - 20-01-2012, 08:36
Naprawdę dziękuję za szybkie odpowiedzi !! Wiszę bezalkoholowe
Po prostu nie chcę dalej męczyć tego silnika starym olejem, trzeba powymieniac filtry itp
200tys, mały przebieg ..?
Byłem zmuszony zmienić autko z opla corsy( 202tys, pali na 3 cylindry , 98r ) i padlo na carisme ze względow estetycznych i .. co dużo pisac, jestem pod wrazeniem co te autko potrafi Miałem japończyka, suzuki swift 94r, i tylko podstawowe czynności wykonywalem, aż do stłuczki teraz dochodzę powoli do wniosku, że japońskie auta są nie do zdarcia, co mnie cieszy niezmiernie
Pożyjemy zobaczymy, serwis obowiazkowo , nie oddam go w rece "Jana Kowalskiego", te auto naprawde pozytywnie mnie zaskoczylo !
Tak zrobię, podskoczę do mechanika zeby Carismę podłączył pod komputer - tak będzie najlepiej - dziś ( trasa praca - dom ) nie zauważyłem stojąc na światłach tej anomalii ( obroty ) dlatego musze to jak najpredzej wyjasnic zanim bedzie za pozno.
Pozdrawiam !
Oczywiscie zdam relacje z tego co sie dzieje w mojej Carismie pod maską, obowiązkowo
Michal idzie spac, jeszcze jedna nocka i wybieram sie po olej i do mechanika
Budrys - 20-01-2012, 08:51
Saqu napisał/a: | co do oleju to tematów dużo, płukanke zrobić i lejesz do silnika jakiegoś valvoline 5w40 pełen syntetyk. masz mały przebieg to śmiało możesz go lać.
|
A jak robić tą płukankę i czym ?
plecho1 - 20-01-2012, 08:58
Płukankę kupisz na każdej stacji paliw a opis jak ją zastosować jest też na każdej i wszędzie jest podobnie. Wlewasz płukankę na rozgrzany silnik przed spuszczeniem starego oleju, odpalasz silnik i pozostawiasz go na 10 - 15 min w zależności od instrukcji. Po tym czasie spuszczasz stary olej i zalewasz nowy. Ja czekałem z pół godz przed zalaniem nowego żeby dokładnie ściekł stary.
ahael, ja nie pisałem żebyś jechał do serwisu tylko kupił kabel i sam zainteresował się diagnozą tego auta. W temacie podanym wyżej jest wszystko dokładnie opisane. Jeśli nie będziesz mógł sam zinterpretować diagnozy spokojnie pomogą koledzy z tego tematu, nagrane logi z diagnozy zamieszczasz na forum a fachofcy od tego silnika napewno pomogą.
W serwisie z tym autem zostawisz majątek a tak naprawdę da się z nim praktycznie wszystko zrobić samemu.
Ja poprzednio miałem GDI i przez 2 lata nie miałem z nim żadnych problemów i tobie też życzę aby twoje też tak się sprawowało.
Morfi - 20-01-2012, 10:33
ahael, co do obrotów to zalej 98 lub v-powera i zrestartuj kompa
ahael - 20-01-2012, 20:35
Morfi napisał/a: | ahael, co do obrotów to zalej 98 lub v-powera i zrestartuj kompa |
Zaraz po kupnie zalałem go właśnie V-power-em , wydaje mi sie , że chodził bez zarzutu , ale mogły to być urok rzucony przez te auto - wiadomo - pierwsza jazda testowa
Rozwieje te wątpliwości jak przejeżdżą ten bak zalany z paliwem marki "x" 95.
Pytanie: Jak komputer zrestartować ??
Postaram się znaleźć ten specyfik tutaj w NL, myslę , że nie bedzie problemu z jego zdobyciem. dziekuję za informacje !
Kabel będzie obowiązkowo kupiony, tylko wyczytam co jeszcze poczeba bom zielony w tym temacie jak pisałem wcześniej, muszę bardziej zagłębic sie w temat.
Tak z ciekawości. Ktos ma więcej przejechane niż 300tys tym silnikiem ? Ciekawi mnie wytrzymałość tej części
Pozdrawiam
Michał
Saqu - 20-01-2012, 20:45
ahael napisał/a: | ż 300tys tym silnikiem ? Ciekawi mnie wytrzymałość tej części |
ta. mój dziadek chyba bije już ponad 500tys albo jest blisko do 500tys, jakoś tak
2000 albo 2001r gdi z salonu ją kupił jako nową, i śmiga jeszcze
Morfi - 21-01-2012, 00:02
Cytat: | Pytanie: Jak komputer zrestartować ?? | odłanczasz kleme akumulatora na powiedzmy 5 min. Po czym uczysz silnik obrotow. http://forum.mitsumaniaki...nauka+obrot%F3w
Ja mam 242 tys i leje tylko 98 i zero problemow z silnikiem
ahael - 21-01-2012, 08:24
Witam !
Problem obrotów znikł, wydaje mi się, że benzyna na której jeździł przez czas jazd testowych czy też od samego oczekiwania na właściciela było przyczyną tego falowania, takie są moje przypuszczenia. Oczywiście mogę się mylić
Teraz wykonałem parę tras praca-sklep-dom etc. wszystko w normie, obroty ni drgną co mnie bardzo cieszy
Pojeżdżę jeszczę i zobaczę.
Co do oleju - znalazłem karteczkę z serwisu Mitsu w Tilburgu, 10W40 - tylko nie wiem czy syntetyk czy też nie.
Ponoć " dziś się dowiedziałem ) niema innego typu oleju 10W40 jak syntetyk, czy polosyntetyk, ta nazwa jest przypisana do danego juz typu oleju, problem tkwi w tym, jaki ? syntetyk ? Pól syntetyk ? Jaka markę wybrać tutaj dostępną w NL ( Castrol, Kroon, Mobil.. )
Czy obędzie się bez płukanki ?
wiem wiem, poczytam podane mi odnosniki
Postaram się dziś zrobić kilka fajnych ujęć tej piękności - bo inaczej tego auta nazwać nie idzie
Pozdrawiam
Michał
[ Dodano: 21-01-2012, 19:42 ]
Falujące obroty w mojej Carismie
Prawidłowa praca w mojej Carismie
?
i moja śliczność:
Brakuje diamentu, do zrobienia
|
|
|