[97-04]Galant EAxA/W - Sprzęgło czy synchronizatory?
PIOTR_FOTO - 22-01-2012, 21:32 Temat postu: Sprzęgło czy synchronizatory? Mam problem z biegami w Galancie. Podczas jazdy trudno włożyć 2-gi i 3-ci (ten trochę lepiej) bieg niezależnie czy ciepły silnik czy zimny. Zaobserwowałem, że jak STOJĘ w miejscu z uruchomionym silnikiem to biegi wchodzą leciutko bez zgrzytu. Problem jest tylko jak auto jest "w ruchu".
Druga usterka jaką zaobserwowałem to ślizganie się sprzęgła na wysokich biegach jak wiozę więcej osób. Czy może to mieć związek z utrudnionym wkładaniem biegów podczas jazdy?
Pedał sprzęgła jest normalny-nie wpada i dobrze wraca. Dzisiaj robiłem taką trochę nietypową próbe: wychodzę na skrzyżowaniu z zakrętu i próbuję włożyć dwójkę, bieg nie wchodzi ale trzymam nadal wciśnięte sprzęgło i cały czas z tą samą siłą wywieram nacisk na gałkę aby włożyć dwójkę, narazie bieg nie wchodzi ale samochód cały czas zwalnia bo nie dodaję gazu, zwalniam, zawalniam i już prawie stoję i nagle ciach dwójka wskakuje bez problemu - czyli przy bardzo niskiej lub zerowej prędkości nie ma problemu z biegami.
deejay - 22-01-2012, 21:40
To objawy zuzycia tarczy sprzegła , proponuje demontaż skrzyni i wymianę kpl. sprzegła
milo - 22-01-2012, 21:56
PIOTR_FOTO napisał/a: | wywieram nacisk na gałkę aby włożyć dwójkę, narazie bieg nie wchodzi ale samochód cały czas zwalnia bo nie dodaję gazu, zwalniam, zawalniam i już prawie stoję i nagle ciach dwójka wskakuje bez problemu - czyli przy bardzo niskiej lub zerowej prędkości nie ma problemu z biegami. |
To synchronizatory mam tak samo z 1 -biegiem PIOTR_FOTO napisał/a: | Druga usterka jaką zaobserwowałem to ślizganie się sprzęgła na wysokich biegach jak wiozę więcej osób. Czy może to mieć związek z utrudnionym wkładaniem biegów podczas jazdy? |
Sprzęgło do wymiany nie powinno mieć zwiazek z włożeniem biegów w twoim przypadku chyba że ci ciągnie ,sprawdzałeś siłownik sprzęgła dobrze wyregulowany ?jest luz na łapie sprzęgła ?
deejay - 22-01-2012, 22:00
PIOTR_FOTO napisał/a: | Druga usterka jaką zaobserwowałem to ślizganie się sprzęgła na wysokich biegach jak wiozę więcej osób. |
To tez wina synchronizatora ?
Anonymous - 22-01-2012, 22:43
Tak jak pisze ;milo; Miałem 3 miski z sprzęgłami nigdy nie było problemu nawet po wyjęciu silnika nie trzeba było ustawiać łapy sprzęgła. Te sprzęgła same się regulują. Problemy zaczynają się jak kończy się tarcza. Spróbuj podregulować, Jak pisze nilo, ale raczej już na poprawę nie licz, jak się nie będzie ślizgało to nie będzie wysprzęglało. tarcza jest cienka po za zakresem regulacji. A usterka nr. 1 synchronizatory do wymiany. Ale ale może to być wina sprzęgła tak i tak skrzynie trzeba wyjąć to można sprawdzić. Teraz mam automat to o sprzęgle zapomniałem za to muszę pamiętać o wymianie oleju. Pozdrawiam.
PIOTR_FOTO - 23-01-2012, 19:23
Dzięki. Myślę, że moje auto dopadły dwie usterki naraz-pierwsza to kończące się sprzęgło a druga to synchronizator 2 i 3-go biegu. Najpierw wymienię sprzęgło i zobaczę jaka będzie zmiana. Zanim jednak to zrobię spróbuję podregulować sprzęgło. W manualu znalazłem regulację luzu jałowego pedału sprzęgła oraz regulację długości trzpienia, który naciska na pompę hamulcową. Czy poza tym coś jeszcze się reguluje?
dawidoski13 - 23-01-2012, 20:01
Ekspertem nie jestem ale na moje oko to sprawa jest prosta, mianowicie do wymiany jest i sprzęgło i synchro i najlepiej wymienić to za jednym razem bo po co płacić dwa razy....
Anonymous - 23-01-2012, 21:17
Jak nie zgrzyta to myślę że synchronizatory są jeszcze dobre.Powodzenia.
PIOTR_FOTO - 23-01-2012, 21:32
Niestety zgrzyta szczególnie na zimnym silniku.
toyociv - 23-01-2012, 23:29
Więc pora na synchro. Lepiej zrobić 2 w 1, bo i tak skrzynia idzie w dół. Przy zdejmowaniu do samych synchro ocenisz tez stan sprzęgła
robert4g63 - 27-01-2012, 12:34
Przerabiałem identyczny temat u siebie w aucie ;/ Wymieniał mi mechanik wszystkie synchronizatory oraz sprzęgło. Z tego co pamiętam były dwa typy sprzęgła u mnie w aucie przed i do 98r więc uważaj Za exedy płaciłem chyba 520\540 zł wiec bez bólu, a kupowałem w Japan Moto Rumia ale synchronizatorów nie mieli:P
m6riano - 27-01-2012, 14:52
robert4g63 napisał/a: | Z tego co pamiętam były dwa typy sprzęgła u mnie w aucie przed i do 98r więc uważaj |
w dwulitrówce tak jest,w fałce jest chyba tylko 225mm
dawidoski13 - 27-01-2012, 18:37
m6riano napisał/a: | w dwulitrówce tak jest,w fałce jest chyba tylko 225mm |
Z tego co się orientuje to w 2.0 sport edition jest to właśnie 225 a tak normalnie to 215...
m6riano - 28-01-2012, 07:34
W 4g63 do liftu(09.98)szło 215(skrzynia f5m421), po lifcie 225(skrzynia f5m422)
Tak mi przynajmniej powiedział Japaneze.
jules - 06-02-2013, 17:04
Odświeżam temat, bo mam bardzo podobne objawy u siebie jak miał @PIOTR_FOTO z wyjątkiem tego, że mi nie zgrzyta przy zmianie biegu, ale cieżko wbić 2 czy 3 bieg. Zauważyłem jednak że 3 bieg lekko wchodzi jak mocno rozpędzę auto na dwójce, a jak jadę wolno to jest problem (mam też na to sposób, najpierw wajcha na bieg 4 i od razu na 3 wtedy wchodzi bez problemu)
udało Ci się Piotrek ten problem rozwiązać? sprzęgło wymieniłeś i na jakie? bo też mam dylemat jakie sprzęgło wybrać
|
|
|