Carisma - Techniczne - [1.8 GDI 1998] pomoc w wyborze katalizatora, tarcz i klocków
BobanPl - 23-01-2012, 20:00 Temat postu: [1.8 GDI 1998] pomoc w wyborze katalizatora, tarcz i klocków Jakieś 3 tygodnie temu miałem spięcie z kotwami bramy przysypanymi śniegiem. Niby nic się nie stało ale od tygodnia dzwoni mi pod podwoziem i zdiagnozowałem, że to jest katalizator.
W związku z powyższym proszę kogoś o pomoc - Kogoś kto wymieniał kata na zamiennik np taki:
http://www.e-tlumiki.pl/product.php?id=4988
Czy jest sens jego montażu i czy ktoś wie czy w Powiecie Myśliborskim ktoś się tym trudni?
A może macie jakieś inne propozycje.
Kata jest najważniejszy.
Proszę również o pomoc w wyborze klocków i tarcz na przód (mech proponuje mi Kashyame i mikodę).
Z góry dziękuję za sugestie i za pomoc w podjęciu decyzji.
Sxizo - 23-01-2012, 21:46
Bardzo tanie te katy.. Ciekawe jak są trwałe. Nie miałem do czynienia z innym niż oryginalny, a chętnie bym się dowiedział coś więcej o takich zamiennikach, ostatnio wyświetliła mi się kontrolka o sprawności poniżej minimum, więc może pora na wymiane.
Co do klocków i tarcz, Ate,kashiyama,mikoda,trw wg mnie.
lapass - 23-01-2012, 21:57
Jesteś pewny, że uszkodziłeś katalizator wewnątrz? Może tylko metalowe osłony? Taki 'ludowy' test katalizatora - podnieś auto i pięścią (najlepiej w rękawiczce ) uderz w osłonę - jak słychać, że coś w środku hałasuje, to znaczy, że jest 'wysypany', jeśli nie, to może być kwestia osłon.
Dobre, to znaczy działające jak należy, katalizatory robił kiedyś Bosal, ale ciężko było dostać płaski model, mieli kwadratowe w przekroju. Nie wiem jak jest teraz. Montowałem je w dwóch autach i przechodziły przegląd bez problemu. Do tego były z metalowym wkładem, więc trwałe.
Co do klocków i tarcz, w sumie podpisałbym się pod sugestiami Sxizo.
BobanPl - 23-01-2012, 22:09
Hałasuje - jak metal o metal, osłona też luźna.
MichuGdy - 23-01-2012, 23:37
Te osłony to rdzewieją na krawędziach i trzeba z czasem przyspawać do siebie tj. górna do dolnej.
Mi osobiście też coś lata w katalizatorze, jakiś mały kawałek podejrzewam. Odzywa się (podzwoni troszeczkę, coś na wzór latającej podkładki pod niedokręconą śrubką) jak wchodzę na obroty silnikiem.
Co do zamienników nie mam pojęcia jak sprawowałyby się. ten wyjątkowo tani.
A może po wymontowaniu katalizatora, da się wysypać trochę ceramiki, tej co odleciała ? Gdybym robił układ wydechowy na pewno zainteresowałbym się tym.
Swoją drogą dziwie się ludziom co kupują używane katalizatory za grubą kasę do Mitsubsihi Carismy.
Co do tarcz i klocków, używam - tarcze mikoda, klocki TRW polecam taki zestaw.
Pozdrawiam
BobanPl - 24-01-2012, 06:24
U mechanika wymontuje kata o ile się da. Niech fachowiec popatrzy a nie ja jako laik - może wyolbrzymiam.
Co do tarcz zostanę przy mikodzie.
Klocki trw jakie polecacie?
Jeżdzę mało okolo 15k rocznie. Może jakiś konkretny model kompensujący w sobie jakoś i cenę?
A i może wspawać rurkę w ostateczności? Choć nie jestem zwolennikiem takiego rozwiązania to odstrasza mnie wysoka cena kata oryginalnego przy ograniczonym budżecie. Chyba że dostanę kokosy za stary kata - choć na takowe nie liczę;/
[ Dodano: 24-01-2012, 17:53 ]
Add KATALIZATORA:
Okazałem się laikiem. W warsztacie stwierdzili, że obudowa kata jest przerdzewiała dlatego trzęsie. Zaproponowali jej usunięcie lub obejmy metalowe.
Założyli obejmy 20 zł skasowali i po krzyku.
co do hamulców to wybrałem mikoda i kashiyama. Mikoda fajna za kilka zł daje przewierty i rowki.
|
|
|