Carisma - Techniczne - obroty - Carisma 1.6
ttomek551 - 24-01-2012, 15:51 Temat postu: obroty - Carisma 1.6 Witam wszystkich mam problem z obrotami w Carismie z silnikiem 1.6. Jak powinno się uczyć obrotów w przypadku tego silnika? Zaznaczę, że instrukcja dotycząca silnika GDI zamieszczona na forum (niestety do 1.6 nie znalazłem) nie działa. Cała sytuacja wygląda tak... Auto po ok. 6 miesiącach nie ruszania na zagrzanym silniku miało zbyt niskie obroty, oscylujące wokół 500 obr./min a nieraz nawet mniej i w tym momencie całym autem drżało. Do tego dochodziło ogromne spalanie.. przedział wskaźnika od 0 do 1/4 starczał na ok 70 km, więc za dużo, mimo miejskiego cyklu jazdy. Postawnowiłem więc nauczyć go obrotów wg. instrukcji dotyczącej GDI, jednakże obecnie nie mam chłodnicy z klimatyzacji, więc uruchomiłem wszelkie odbiorniki prądu. I wczoraj było ok, przejechałem ok 20 km i z baku ubyło minimalnie, mimo dosyć dynamicznej jazdy, a dziś nawet na zagrzanym silniku i paru kilometrach jazdy obroty utrzymują się w okolicy 1,5 tyś.obr i na dodatek zaczęły falować, czego wcześniej nie było jakieś propozycje? Co może być przyczyną, jak nauczyć obrotów jednostkę 1.6 nie mając klimatyzacji? Bardzo proszę o pomoc
bronek32 - 25-01-2012, 12:14
Spróbuj dopiąć akumulator jak się zresetuje komp to powinien sam wyregulować tak jak trzeba u mnie pomogło po przejechaniu 15 km w mieście wyregulowal na na 500-600 obrotów i jest idealnie a 1500 obr. to tylko na ssaniu. Spróbować warto powinno zadziałać ,tyko będzie po resecie obrotomirz spadał prawie do zera np. na światłach po zatrzymaniu ale zaraz wraca do normy i tak przez jakieś 10 min. i powinno być ok.
wichura1 - 25-01-2012, 12:43
Sprawdzić świece, odczytać błędy komputera, ustawić zapłon, wyczyścić przepustnicę, sprawdzić filtr paliwa, sprawdzić filtr powietrza, sprawdzić przepływomierz, sprawdzic silniczek krokowy przepustnicy. Kolejność dowolna, samochody nie lubią stać tak długo. Nauka obrotów taka sama, odpinasz akumulator, podłączasz z powrotem, odpalasz, włączasz światła, czekasz do uruchomienia wentylatora chłodnicy, wyłączasz i powinno być OK. Bez nauki po jakichś 20 km sam sie nauczy obrotów.
ttomek551 - 25-01-2012, 16:43
No właśnie ten samochód jest w rodzinie od nowości, a ja nim jeżdżę od 2 lat, ale ojciec nigdy nie miał czasu na solidne serwisowanie auta, więc tak czy inaczej będę musiał niebawem (jak znajdę czas i trochę chęci ) powymieniać filtr oleju, paliwa, powietrza, ponieważ mają prawo być bardzo brudne. Z dopięciem akumulatora to by w sumie mogło się zgadzać, ponieważ klemą z plusa można obracać, mimo że jest dokręcona do końca, więc będę musiał coś tam podłożyć. Świece też w sumie mogą być przyczyną, bo są brudne z oleju z powodu przeciekającej uszczelki klawiatury, ale uszczelkę na szczęście wymieniłem, bo często bagnet miałem minimalnie brudny z oleju a czy wystarczy te świece porządnie wyczyścić, czy trzeba od razu kupić nowe? To wszystko jednak nie zmienia faktu, że wcześniej było w miarę ok, jedyne co to były troszeczkę za niskie, a teraz obroty są za wysokie i falują ;/
Tayiba - 31-01-2012, 23:53
Witam. Również jak wy mam problem z silniczkiem krokowym. Sprawdzałem już świece, filtry, przepływomierz, przepustnice i krokowy czyściłem, zrobiłem naukę obrotów. Przejechałem 20km i jakby było dobrze ale jak odpaliłem za kilka godzin jak postał pod chmurką to znowu zaczęły obroty troszkę szaleć. U mnie wygląda tak że jak odpalę na zimnym to obroty spadają gwałtownie do 600 i skaczą do 800. Po chwili gdy się trochę nagrzeje to obroty się ustawią prawidłowo na 900 i tak zostaje na moment. Potem z każdą chwilą gdy silnik nabiera temp. to obroty wzrastają i przy temp ok. 90 stopni obroty utrzymują się na 1600 :/ próbowałem już chyba wszystkiego i nie mam pomysłów co jeszcze zrobić...:/ czy może ktoś z was miał podobny przypadek? Proszę o pomoc i z góry dzięki
M@teusz607 - 02-02-2012, 09:33
ja też mam problem z wysokimi obrotami ale na moje pytania już nikt nie odpowiada :/
gdzie konkretnie jest ten silniczek krokowy przy przepustnicy?
racenty - 02-02-2012, 09:50
Silniczek krokowy zaznaczony kółeczkiem.
Czyli jest elementem przepustnicy zainstalowanym od dołu patrząc na silnik, najlepszy dostęp do niego masz po zdjęciu dolotu powietrza. Zamontowany jest on na 3 śruby.
Zdjęcie podglądowe silniczka i miejsca w przepustnicy uwzględniając jej pozycje gdy jest zamontowana.
|
|
|