To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - sworzeń wahacza

Anonymous - 04-12-2006, 19:46
Temat postu: sworzeń wahacza
Witam mam Carisme 1,8GDI z 99roku nie wie moze ktos czy jest mozliwosc wymiany sworzni na przednim zawieszeniu? Sworzeń w moim autka nie jest gwintowany jak w poprzednich rocznikach. W serwisie powiedzieli ze nigdy nie wymieniali sworzni w tych modelach tylko regenerowali o dziwo zamienne sworznie znalazłem pasujące do mojego modelu. Czy ktoś wie cos na ten temat?
szczeslaw - 05-12-2006, 10:39

Rozumiem, że Carisma w nowej budzie?
Ja ostatnio wymieniałem w takiej właśnie Carismie sworznie. Jako, że nie mogłem znaleźć nic pasującego (nikt nie robi sworzni do tego modelu - tylko całe wahacze), zgłosiłem się do Japaneze, który dobrał sworznie z jakiejś Mazdy i oddał do lekkiego podtoczenia (miały odrobinkę większą średnicę). Dostałem gotowe sowrznie, które pasują idealnie i raczej na pewno będą trwalsze, niż te w zamienniku wahacza.
Koszt ok. 150zł z wymianą + geometria.

Anonymous - 05-12-2006, 13:35

Tak to jest nowa buda. Ja tez nie spotkałem sie nigdy z takimi sworzniami az znalazłem je na aukcji Japaneze. Chciałem upewnic sie czy jest mozliwosc wymiany tych sworzni poniewaz w serwisie twierdzą ze one sa niewymienne. Szczeslaw wymieniales je w autku z silnikiem 1,6 czy 1,8GDI? Dopytuje sie tak szczegółowo bo nie chce dać ciała zeby nie okazało sie ze sworznie nie pasują.
szczeslaw - 05-12-2006, 15:16

Ja mam 1.6 i w nim wymieniałem. Ale nie sądzę, żeby była róznica w sworzniach między nimi. Najlepiej zadzwoń do Japaneze (numer znajdziesz na forum) i się upewnij - lepszego speca od części do miśków nie znajdziesz.
Sworznie są tak samo niewymienne jak w starej Cari (czyli w oryginale wystepuje tylko cały wahacz ;) ) - różnica jest tylko taka, że do starej można spokojnie kupić zamienniki a do nowej nie :)
Wymiana sworznia jak wymiana sworznia - wyprasowujesz stary, wprasowujesz nowy i zabezpieczasz go pierścieniem. Ot cała filozofia. Oryginalny sworzeń nie jest wspawany ani w żaden sposób zabezpieczony - trzeba go po prostu wycisnąć z wahacza. Te zamienniki, które ja dostałem od Japaneze pasowały IDEALNIE więc niepotrzebne były żadne dodatkowe zabiegi typu spawanie (jak to miało miejsce z niektórymi zamiennikami do starej Cari).
Aha - nie zapominaj, że serwis praktycznie ZAWSZE twierdzi, że coś jest niewymienne/nierozbieralne bo:
a) może wtedy sprzedać nową, drogą część zamiast bawić się w wymianę (wahacz w ASO to 1000zł)
b) po co mają się babrać i bawić w wymianę, skoro jak niewymienne to klient i tak zapłaci bo nie ma wyjścia a oni zarobią nawet więcej

Edit:
Właśnie znalazłem tą aukcję Japaneze. Wygląda na to, że to ten sam patent, który Japaneze sprzedał mi. Jeżeli tokarz wykonał równie dobrą robotę, to sworznie będą pasowały idealnie. A GMB na pewno wytrzyma dłużej, niż ten syf który jest w zamienniku wahacza.

Anonymous - 05-12-2006, 15:55

Szczeslaw dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Kontaktowałem sie z Japaneze podałem VIN i to jednak jest ten sworzeń wiec zamówiłem sobie. W serwisie powiedzieli ze mogą pobawic sie jedynie w regeneracje co by mnie wyniosło 250zł z robotą za jeden sworzeń. Jeszcze raz dziękuje za pomoc.
szczeslaw - 05-12-2006, 16:21

Cytat:
W serwisie powiedzieli ze mogą pobawic sie jedynie w regeneracje co by mnie wyniosło 250zł z robotą za jeden sworzeń.

:shock: Wesołki :lol: :lol: :lol: :lol:
To już naprawdę bardziej by się opłacało kupić zamienniki wahacza (300zł w JC, 225zł bodajże u Japaneze dla klubowiczów).

krzysio1972 - 06-12-2006, 16:29

aso na spornej sprzedaje po 250 caly wahacz ,rok temu tyle chcieli, auto gt chcialo 350, a u mechanika klubowego to chyba 150 z wymiana zaplacilem.
szczeslaw - 06-12-2006, 18:49

krzysio1972, ty mówisz o wahaczach do starej Cari a te są sporo tańsze. Właśnie patrzyłem na Allegro to ceny zaczynają się od nawet 120zł za SH. Poza tym jest lepsza dostępność tych wahaczy, produkuje je więcej firm i można spokojnie kupić same sworznie (widziałem nawet MOOG do Cari).
Natomiast do nowej Cari nikt nie produkuje samych sworzni, wahacze produkuje tylko SH, z dostępnością różnie bywa (lewe są ale prawych przez długi czas nie było) i są po prostu droższe.
Tak jak napisałem wcześniej: wahacz SH do nowej Cari u Japaneze kosztuje 225zł ze zniżką dla klubowiczów, w JC 300zł, w ASO w Krakowie mieli tylko oryginały za jedyne 1000zł (od Japaneze oryginał mógłbym mieć za ok. 750zł).
Jestem z tym na bieżąco, bo całkiem niedawno z tym walczyłem w nowej Cari własnie :)

krzysio1972 - 07-12-2006, 10:48

Tak wiem, pisalem o starszej wersji z 96r, troche nie na temat, ale jakies info zostanie. Poza tym, chodzilo o zareklamowanie mechanika klubowego ;-) Wahacze regenerowane u niego sa naprawde dobrej jakosci.
szczeslaw - 07-12-2006, 20:27

krzysio1972 napisał/a:
chodzilo o zareklamowanie mechanika klubowego

Ale jego chyba nie trzeba już na forum reklamować? :)
Kłopot w tym, że niektórzy mają do niego daleko. Ale na szczęście udało mi się znaleźć chyba równie dobrego mechanika w Krakowie więc jest ok :)

Matejko - 08-12-2006, 20:36

tak w temacie do nowego modelu sworzen wahacza
Anonymous - 03-10-2007, 22:20

Podepnę się... Muszę zmienić sworzeń w przodzie w swojej carismie i po telefonie do ASO powiedzieli mi , że nie ma problemu: sworzeń firmy 555 (zamiennik japoński, bo oryginał to tylko cały z wachaczem...), koszt 60 zł i wymiana 50 zetów. I mam pytanko: Znacie fą firmę, co jest toto warte..????????????????
saphire - 03-10-2007, 22:25

Dobre - sam mam takie z przodu już jakieś 7tys km i 555 są ok
Anonymous - 03-10-2007, 22:30

No to cool... Umawiam się i zmieniam... Dzięki saphire... Pozdrowionka
Anonymous - 04-10-2007, 11:47

saphire napisał/a:
Dobre - sam mam takie z przodu już jakieś 7tys km i 555 są ok


Widzę kolega wymieniał obydwa sworznie na takie jak ja planuję - poradźcie, mam do wymiany jeden, ale zastanawiam się czy nie wymienić obydwu od razu (dodam że auto dopiero "kupiłem" i nie wiem za ile drugi padnie). Dochodzi jeszcze coś ze stabilizatorem pionowym (tylko nie obadałem jeszcze co dokładnie i nie wiem w którym miejscu są luzy). A co do przegubu - mam pękniętą lekko gumę - warto coś kombinować i zaklejać czymś elastycznym czy lepiej wymienić od razu gumę i zobaczyć co się napchało ew.przez szparkę.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group