Carisma - Techniczne - Sprint Carisma GDI
Anonymous - 27-01-2012, 13:00 Temat postu: Sprint Carisma GDI Wiem, że 1,8 gdi do wyścigówek nie należy. Jak najlepiej się nią ścigać. 2 bieg do 6 tys? Slyszałem też opinie o przeciąganiu 3 do 160 km/h?
Jakie wy macie techniki?
mitcari - 27-01-2012, 15:37
zygizwro, Jak z przepasci to najlepiej na luzie zeby skrzyni nie posypac
Anonymous - 27-01-2012, 17:14
Tak jak w każdym samochodzie - wykorzystując moc maksymalną, a że w GDI jest to przy 5.500 obr/min, czyli tak zmieniać biegi aby po zmianie na wyższy nie schodzić za nisko od tej wartości. Ot cała teoria wyścigów.
Anonymous - 27-01-2012, 18:09
czyli kręcić do 5500, a nie wyżej?
rysiul - 27-01-2012, 18:29
Powyżej 6000 obr/min subiektywnie słabo przyśpiesza, zredukowanie biegu zdecydowanie poprawia sytuację. Moim zdaniem optymalna wersja to wykorzystywanie przedziału 3500-6000 obr/min.
P.S. Jeśli chodzi o ściganie to polecam wykorzystać do tego celu zamknięty tor
Anonymous - 27-01-2012, 18:49
no chyba, że nam się przypadkowo uda stanąć na światłach na ul. Legnickiej ale sam wiesz, jakie mamy cykle świetlne we Wrocku
PatricoWroc - 27-01-2012, 19:10
No jak staniesz na światłach i będziesz się ścigać to wystarczy Ci tylko pierwszy bieg, na którym powinieneś rozpędzić się do 50 km/h. W sumie to nie wiem ile mój jedzie na jedynce ale chyba coś takiego.
rysiul - 27-01-2012, 19:28
Jakoś tak będzie, pierwszy bieg - teren zabudowany, drugi - niezabudowany.
W sumie to nie wiem po co reszta
A na poważnie sprawdzałem prędkość maks. na dwójce, przy odcięciu było około 95 km/h. Co do sprintu równie istotne jak sprawne przełączanie biegów będzie jakie masz opony, na pierwszym biegu przy sprawnym ruszaniu dosyć łatwo zerwać przyczepność.
Anonymous - 27-01-2012, 19:47
ja na 2 do odcięcia mam jakieś 105-108 km/h
Morfi - 27-01-2012, 20:47
zygizwro, Kreci sie prawie do odcinki:) w kazdym samochodzie tak samo.
Ja sprawdzilem na legalnym tracku i to mi wystarczy.
Anonymous - 27-01-2012, 21:32
no właśnie nie do końca
tu zawsze chodzi o ułamki sekund
ale wyobraź sobie ścigać się takimi samymi samochodami - identycznymi
umiejętność zmiany biegu, szybkość, wyczucie sprzęgła, ruszanie, uzyskanie max momentu obrotowego...
to wszystko może dać wynik nawet ponad 2-3 sek do setki, to dużo nie mówiąc już o prędkościach 160 (ponoć najlepiej uzyskiwana jeszcze na 3 biegu)
Morfi - 27-01-2012, 21:54
zygizwro, startowałem na 1/4mili tłumaczyc nie musisz:)
160km/h od startu to jakies 500m
SHARK1979 - 27-01-2012, 23:42
byczeks napisał/a: | czyli tak zmieniać biegi aby po zmianie na wyższy nie schodzić za nisko od tej wartości. |
Czyli tak by obroty nie spadły poniżej 4500
zygizwro napisał/a: | Slyszałem też opinie o przeciąganiu 3 do 160 km/h? |
rysiul napisał/a: | sprawdzałem prędkość maks. na dwójce, przy odcięciu było około 95 km/h. |
To raczej jak pisze zygizwro,
zygizwro napisał/a: | umiejętność zmiany biegu, szybkość, wyczucie sprzęgła, ruszanie, |
lukaszpl - 29-01-2012, 22:54
rysiul napisał/a: | ...A na poważnie sprawdzałem prędkość maks. na dwójce, przy odcięciu było około 95 km/h. Co do sprintu równie istotne jak sprawne przełączanie biegów będzie jakie masz opony, na pierwszym biegu przy sprawnym ruszaniu dosyć łatwo zerwać przyczepność. |
Na dwójce też nie ma większych problemów z zerwaniem przyczepności. A co gorsza jak jest mokro, chyba że ta moja Cari jest wyjątkowo wściekła.
SHARK1979 - 30-01-2012, 11:43
Ostatnio troszkę tak patrzyłem się z Seatem oraz Octavią i powiem że na 1biegu w sumie Octa odpadła Seat też ale jakoś wbijając 2 troszkę słabo idzie na początku i np Seat mnie pogonił ale miał jakąś dość mocną wersje więc rozumiecie nie macie wrażenia że szybka zmiana na 2b po długiej 1nce jakoś nie idzie od razu tak żwawo
|
|
|