To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Sprint Carisma GDI

Anonymous - 27-01-2012, 13:00
Temat postu: Sprint Carisma GDI
Wiem, że 1,8 gdi do wyścigówek nie należy. Jak najlepiej się nią ścigać. 2 bieg do 6 tys? Slyszałem też opinie o przeciąganiu 3 do 160 km/h?

Jakie wy macie techniki?

mitcari - 27-01-2012, 15:37

zygizwro, Jak z przepasci to najlepiej na luzie zeby skrzyni nie posypac :D
Anonymous - 27-01-2012, 17:14

Tak jak w każdym samochodzie - wykorzystując moc maksymalną, a że w GDI jest to przy 5.500 obr/min, czyli tak zmieniać biegi aby po zmianie na wyższy nie schodzić za nisko od tej wartości. Ot cała teoria wyścigów.
Anonymous - 27-01-2012, 18:09

czyli kręcić do 5500, a nie wyżej?
rysiul - 27-01-2012, 18:29

Powyżej 6000 obr/min subiektywnie słabo przyśpiesza, zredukowanie biegu zdecydowanie poprawia sytuację. Moim zdaniem optymalna wersja to wykorzystywanie przedziału 3500-6000 obr/min.

P.S. Jeśli chodzi o ściganie to polecam wykorzystać do tego celu zamknięty tor ;-)

Anonymous - 27-01-2012, 18:49

no chyba, że nam się przypadkowo uda stanąć na światłach na ul. Legnickiej :) ale sam wiesz, jakie mamy cykle świetlne we Wrocku :)
PatricoWroc - 27-01-2012, 19:10

No jak staniesz na światłach i będziesz się ścigać to wystarczy Ci tylko pierwszy bieg, na którym powinieneś rozpędzić się do 50 km/h. W sumie to nie wiem ile mój jedzie na jedynce ale chyba coś takiego. :twisted:
rysiul - 27-01-2012, 19:28

Jakoś tak będzie, pierwszy bieg - teren zabudowany, drugi - niezabudowany.
W sumie to nie wiem po co reszta :-P

A na poważnie sprawdzałem prędkość maks. na dwójce, przy odcięciu było około 95 km/h. Co do sprintu równie istotne jak sprawne przełączanie biegów będzie jakie masz opony, na pierwszym biegu przy sprawnym ruszaniu dosyć łatwo zerwać przyczepność.

Anonymous - 27-01-2012, 19:47

ja na 2 do odcięcia mam jakieś 105-108 km/h
Morfi - 27-01-2012, 20:47

zygizwro, Kreci sie prawie do odcinki:) w kazdym samochodzie tak samo.
Ja sprawdzilem na legalnym tracku i to mi wystarczy.

Anonymous - 27-01-2012, 21:32

no właśnie nie do końca
tu zawsze chodzi o ułamki sekund
ale wyobraź sobie ścigać się takimi samymi samochodami - identycznymi
umiejętność zmiany biegu, szybkość, wyczucie sprzęgła, ruszanie, uzyskanie max momentu obrotowego...
to wszystko może dać wynik nawet ponad 2-3 sek do setki, to dużo nie mówiąc już o prędkościach 160 (ponoć najlepiej uzyskiwana jeszcze na 3 biegu)

Morfi - 27-01-2012, 21:54

zygizwro, startowałem na 1/4mili tłumaczyc nie musisz:)
160km/h od startu to jakies 500m

SHARK1979 - 27-01-2012, 23:42

byczeks napisał/a:
czyli tak zmieniać biegi aby po zmianie na wyższy nie schodzić za nisko od tej wartości.

Czyli tak by obroty nie spadły poniżej 4500 :wink:
zygizwro napisał/a:
Slyszałem też opinie o przeciąganiu 3 do 160 km/h?

:twisted:
rysiul napisał/a:
sprawdzałem prędkość maks. na dwójce, przy odcięciu było około 95 km/h.

To raczej jak pisze zygizwro,
zygizwro napisał/a:
umiejętność zmiany biegu, szybkość, wyczucie sprzęgła, ruszanie,

:thumbleft:

lukaszpl - 29-01-2012, 22:54

rysiul napisał/a:
...A na poważnie sprawdzałem prędkość maks. na dwójce, przy odcięciu było około 95 km/h. Co do sprintu równie istotne jak sprawne przełączanie biegów będzie jakie masz opony, na pierwszym biegu przy sprawnym ruszaniu dosyć łatwo zerwać przyczepność.


Na dwójce też nie ma większych problemów z zerwaniem przyczepności. A co gorsza jak jest mokro, chyba że ta moja Cari jest wyjątkowo wściekła. :twisted:

SHARK1979 - 30-01-2012, 11:43

Ostatnio troszkę tak patrzyłem się z Seatem oraz Octavią i powiem że na 1biegu w sumie Octa odpadła Seat też ale jakoś wbijając 2 troszkę słabo idzie na początku i np Seat mnie pogonił ale miał jakąś dość mocną wersje więc rozumiecie :) nie macie wrażenia że szybka zmiana na 2b po długiej 1nce jakoś nie idzie od razu tak żwawo :?:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group