[92-96]Colt CA0 - [ALL] Końcówki drążków kierowniczych
Anonymous - 05-12-2006, 12:43 Temat postu: [ALL] Końcówki drążków kierowniczych chce wymienic sworznie i koncowki drazkow...co do sworzni znalazlem post i polecane sa firmy 555...
jakiej firmy końcówki kupic??
Anonymous - 05-12-2006, 13:06
Też 555.
raddex - 06-12-2006, 23:18
Tak wygląda końcówka drążka kierowniczego firmy 555 po 11 miesiącach użytkowania. Niestety gumowe osłony są popękane z obu stron auta (z obydwu stron - wymieniane jednocześnie), a jedna nadaje się do wymiany na wiosnę. U mojej mamy w Toyocie są zamontowane najtańsze, koreańskie końcówki od 1,5 roku i lepiej wyglądają, niż te moje (a zastanawialiśmy się też nad firmą 555).
Nie ma to jak niezawodność , tylko że przez 1 rok.
Na wiosnę kupię u Jacka w Grafixie komplet końcówek oryginalnych jak pozwolą na to fundusze.
Anonymous - 06-12-2006, 23:23
ja mam pytanie odnosnie zawieszenia poniewaz chcem obnizyc swoje GTi CAO(sprezyny z ALEGRO 30mm) i przy okazji wymienic pare zeczy w zawieszeniu (np amortyzatory przod- tyl, gorne mocowania kolumn resorujacych przod- tyl, ...) aby to wszysyko sie trzymalo kupy.
czy rozkladal ktos z was zawias na pierwsze czynniki? co warto wymienic przy obnizaniu
wogole z czego sie sklada zawieszenie z tylu
Hugo - 07-12-2006, 10:00
raddex napisał/a: | Tak wygląda końcówka drążka kierowniczego firmy 555 po 11 miesiącach użytkowania |
U mnie po takim samym czasie wygląda prawie jak nowa. I w ogóle skąd tam tyle korozji? Strasznie to wygląda.
Krzyzak - 07-12-2006, 10:12
Radku - ja też Cię zmartwię - ktoś albo założył złą końcówkę, albo coś nie tak ze zwrtonicą, albo bardzo się starał dorypać ją na maxa. Po prostu konstrukcja końcówki w pewnym sensie uniemożliwia takie ściśnięcie gumy - tam jest taki stożek na wystającej końcówce, więc nie powinna się zgnieść, a nakrętka koronkowa - z zawleczką u góry - nie powinna się odkręcić, mimo małego momentu dokręcania (więc nie trzeba specjalnie dużo siły).
Anonymous - 07-12-2006, 10:35
raddex moje po 5 latach tak nie wygladaja..cos ktos spieprzył niestety..
dziekuje za pomoc>>bramka nr 1>> 555
Anonymous - 07-12-2006, 17:53
raddex napisał/a: | Tak wygląda końcówka drążka kierowniczego firmy 555 po 11 miesiącach użytkowania |
Jak patrze na ta koncowke, to nie moge uwierzyc
Generalnie uklad koncowka-gniazdo, tak jak napisal Krzyzak, jest zbudowana na zasadzie stozka samoklinujacego sie (o malym kacie), i nawet po odkreceniu sruby powinna siedziec w gniezdzie zaklinowana, a czesto zeby ja wyjac, trzeba z gory, lub w gniazdo, potraktowac ja czyms ciezkim
Taka wlasnie konstrukcja wyklucza tez zamocne scisniecie gumy, wlasciwie, to chyba wcale nie powinna sie scisnac.
I wracajac do sedna. Wyglad i stan tej koncowki, swiadczy albo o tym, ze mimo, ze 555 to kolo orginalnego 555 nigdy nie lezala, albo o tym, ze przez ten czas od zalozenia parkowales po progi w soli
Ja tam jednak wierze, ze orginalne czesci to orginalne czesci, i takie kwiatki z nimi dziac sie nie powinny. Pozdro
Anonymous - 17-03-2007, 19:56
witam, odswierze temat bo bez sensu zakładac nowy
sprawa wyglada tak, ze jak juz wszyscy wiedzą jest troche wiosna i czas zając sie samochodzikiem i porobic to i tamto co po zimie sie popsuło i tak tez własnie wziąłem sie za te porzadki , wymieniłem olej, filt oleju, kable WN, świece, filtr powietrza i chciałem wymienic tez koncówki drążków kierowniczych , moje wygladają tak ja te na zdjęciu a w dodatku jedno koło ma spory luz ...
zabrałem sie do tego sądząc ze sie uda i niestety ZONK !!!
zdejmuje koło, odkecam tą górną śrubke, zeby koncówka wyszła trzeba było pare razu młotkiem w nią przywalic z góry .. ale sie udało
uradowany mysle teraz juz pójdzie gładko a tu najwieksza dupa... nie mogłem odręcić końcwki od drązka .. zastała sie jakos straszliwie.... próbowałem na dwa klucze, próbowałem zacisnąc na drązku taki wielki klucz hydrauliczny .. i nic nawet nie drgnie...
Czy ktoś ma pomysł jak to ruszyć i odkręcić? jest jakis specyfik którym mozna to popsikać zeby pusciło?
prosze o pomoc, chciałbym sie z tym jutro jakos uporac ...
Anonymous - 17-03-2007, 20:20
Mnie tez czeka wymiana A teraz widze ze to nie taka prosta sprawa.. Chyba wezme urlop
Hugo - 17-03-2007, 20:50
shortybmx napisał/a: | Czy ktoś ma pomysł jak to ruszyć i odkręcić? | Prysnąć WD-40 i poczekać kilka minut. I próbować.
Anonymous - 17-03-2007, 23:29
no i oczywiscie sila razy ramie czyli na klucz zaloz dluzsza rure
BUBU - 17-03-2007, 23:49
Hugo napisał/a: | shortybmx napisał/a: | Czy ktoś ma pomysł jak to ruszyć i odkręcić? | Prysnąć WD-40 i poczekać kilka minut. I próbować. |
Nie kilka minut Hugo tylko kila godzin , do tego operację pryskania należy kilkakrotnie powtórzyć Jak tego się nie zrobi to śruba dalej będzie zapieczona , a może zacząć się końcówka na stożku obracać (no i wtedy zaczyna się walka )
Swoją drogą jeszcze nigdy nie miałem skorodowanych końcówek drążków
Pzdr.)
Anonymous - 18-03-2007, 00:03
Pierwszy raz widziałem tak zardzewiałe końcówki
Nie ważne czy to 555 czy fortuna czy podróba total, w ciągu 11 miesięcy taka korozja, nie
mogę w to uwierzyć , coś tu jest nie tak!
Hugo - 18-03-2007, 00:13
BUBU napisał/a: | Nie kilka minut Hugo tylko kila godzin , do tego operację pryskania należy kilkakrotnie powtórzyć | To nie jest regułą. Czasami wystarczy tylko kilka minut. BUBU napisał/a: | a może zacząć się końcówka na stożku obracać (no i wtedy zaczyna się walka | Przeczytaj dokładnie , w którym miejscu nie chce się odkręcić koledze ta końcówka
|
|
|