[96-02]Colt CJ0 - [CJ0 1.3] Zakładanie paska alternatora
gringoss - 29-01-2012, 22:36 Temat postu: [CJ0 1.3] Zakładanie paska alternatora Witam.
Dziś spadł lub zerwał mi się pasek alternatora. W każdym razie nie ma go, co też dziwne, wszystko było dobrze póki dziś rano nie odpaliłem samochodu. Po odpaleniu coś piszczało (niby pasek), ale sam silnik dość głośno chodził i dość mocno drgał. Nie zaważając na to i myśląc, ze to wszystko wina temperatury (-9 stopniu) ruszyłem. Jednak po przejechaniu ok 200 metrów zauważyłem dymek spod silnika, więc zjechałem na bok. Pod maską brakowało paska (nie pozostał na drodze na której się poruszałem ani na parkingu), a koło przy alternatorze na którym powinien być pasek było zawalone grubą warstwą smaru.
Moje pytanie to czy wystarczy oczyszczenie tego koła i założenie nowego paska, czy coś więcej trzeba zrobić, czy ten dymek spowodowany był tą warstwą smaru?
Ponadto, mam pytanie czy dam radę samemu założyć ten pasek (specjalistą od mechaniki nie jestem, ale kluczami posługiwać się umiem ), czy konieczna jest tu wiedza mechanika? Jeśli ktoś byłby miły podpowiedzieć jak założyć ten pasek, podesłać jakieś zdjęcia byłbym wdzięczny.
Pozdrawiam.
Adam
krzysieg - 29-01-2012, 23:25
Zeby założyc pasek od alternatora to musisz najpierw zdjąć pierwszy który jest na podwójnym kole pasowym , ten pierwszy napędza pompe wspomagania i klimy jeśli masz .
Musiałbym zrobić zdjęcie ale w serwisie grosze zapłacisz ....może warto niech sprawdzą skąd ten smar sie wziął to jest conajmniej dziwne .
Pafab - 29-01-2012, 23:47
Cytat: | Po odpaleniu coś piszczało (niby pasek), ale sam silnik dość głośno chodził i dość mocno drgał. |
Prawdopodobnie zablokowało ci alternator (łożyska), albo był za słaby naciąg paska, obstawiam to pierwsze, sprawdzałeś czy altek się kręci bez oporu?
Cytat: | .... a koło przy alternatorze na którym powinien być pasek było zawalone grubą warstwą smaru. |
Prawdopodobnie pozostałości paska, zjarał się bo się ślizgał po kole, a ten smar to pozostałości rozwulkanizowanej gumy z paska.
Zablokowanie alternatora tłumaczyłoby szarpanie silnika po uruchomieniu.
Cytat: | czy ten dymek spowodowany był tą warstwą smaru? |
smar niby skąd miałby sie tam dostać??? chyba że jakiś potężny wyciek oleju???
Cytat: | Ponadto, mam pytanie czy dam radę samemu założyć ten pasek (specjalistą od mechaniki nie jestem, ale kluczami posługiwać się umiem ), |
no to dasz redee
Cytat: | czy konieczna jest tu wiedza mechanika? Jeśli ktoś byłby miły podpowiedzieć jak założyć ten pasek, podesłać jakieś zdjęcia byłbym wdzięczny. |
Wsiio jest w manualu - w dziale downloads
1. luzujesz śrube mocującą altek do bloku
2. luzujesz śrubę blokującą napinacz
3. kręcisz śrubą napinacza żeby przytulić altek bliżej bloku silnika
4. zakładasz nowy pasek (kółko wyczyść rzecz jasna)
5. Ad 3. tylko odwrotnie żeby napiąć pasek
6. dogręcasz blokadę napinacza
7. dokręcasz śrubę mocującą do bloku
8. odpalasz, włanczasz wszystko co możesz włączyć żeby altek obciążyć i słuchasz czy nie piszczy, jak nie piszczy to gitara jak piszczy to ciutke mocniej napiąć pasek czyli kolejno pkt: 1,2,5,6,7,8
wsio, 5min i misiek bedzie śmigał:)
Jak trochę pojeździsz to pasek się "ułoży" i będziesz go musiał podciągnąć żeby się nie ślizgał.
Proponuję równierz skorzystać z szukajki sporo już było na tym forum o paskach.
Mam nadzieję że coś rozjaśniłem w temacie.
Jakbym coś pokręcił to koledzy poprawcie, późno już , ziewam co piąte kliknięcie.
No tak zapomniałem o pasku klimy może ja już lepiej spać pojde.
gringoss - 30-01-2012, 09:17
Dzięki za odpowiedź.
Jeśli dziś od ręki dostanę pasek, to się dziś przekonam czy coś potrafię
Trzeba do miśka jeszcze dojechać 50 km i na wieczór w pięknej temperaturze się pomęczyć
|
|
|