[97-04]Galant EAxA/W - Huk w zawieszeniu pomiędzy 90 a 140km/h
junol - 29-01-2012, 23:48 Temat postu: Huk w zawieszeniu pomiędzy 90 a 140km/h Witam
Ostatnio, po długich poszukiwaniach, kupiłem Galanciaka, 2,5l V6. Gablota jest w wyjątkowo dobrym stanie technicznym, była jedynie poobcierana z każdej możliwej strony.
Jedyne do czego można było mieć zastrzeżenia, to huk czy też hałas dobiegający z przodu z lewej strony, przy prędkości pow 90 km/h. Wstawiłem Galanciaka do warsztatu do kumpla, który miał naprawić przecierki i wgniecenia, wymienić hamulce, oraz łożysko, ponieważ byłem pewny ,że to właśnie powód tego hałasu. Gablotę odebrałem w piątek, wygląda piknie i lata jak wariat, ale kumpel stwierdził, że to nie łożysko i nie wie skad hałas. Dzisiaj tochę polatałem gablotą i zauważyłem, ze powyżej prędkości ok. 140km/h hałasu nie ma. Czy ktoś może miał podobny problem?
Samochód kupiłem z myślą o zabawie, jest to drugi samochód, weekendowy, mam zamiar polatać po torach, więc wolałbym, aby przy dużej prędkości, nic mi nie odpadło, bo będzie lipa.
Bardzo proszę o pomoc. Z góry dzięki i pozdro
robertdg - 30-01-2012, 08:19
Więcej szczegółów
junol - 30-01-2012, 08:54
Ciężko coś więcej napisać. Stojąc silnik pracuje bardzo cicho i równo. Ruszając ze światał słychać piekny ryk V6-tki, ale po przekroczeniu 80-90km/h z lewego przodu (takie mi się zdaje) dochodzi hałas, na tyle głośny, że zagłusza pracę silnika, wrzucając na luz cały czas huczy (początkowo myslałem, żę łożysko ale ponoć nie). Huk po przekroczeniu 140km/h zanika. Nie wiem jak opisać tan hałas, można go porównać do włączonej pompy, albo czegoś takiego.
GAL - 30-01-2012, 09:26
sprawdź:
1. czy koła są dobrze wyważone
2. czy tarcza nie ma bicia
3. czy zacisk odbija - może hamulec delikatnie trzymać
4. dokładnie jednak przyjżałbym się łożysku.
pplmr012 - 30-01-2012, 11:29
Jak dla mnie to łożysko albo opona.
Na jakiej podstawie kolega stwierdził że nie łożysko, brak luzu o niczym nie świadczy. Prawdopodobnie trochę podkorodowało przy pierścieniu uszczelniającym, potem dostała się woda i bieżnia jest uszkodzona.
Pozdrawiam
junol - 30-01-2012, 16:28
Dzięki wielkie za pomoc, w takim razie wymienie łożyska i zobaczymy czy gra
robertdg - 30-01-2012, 20:00
Sprawdź jeszcze opony
tommyc1 - 30-01-2012, 20:04
A ja podziwiam, ze przy opisanych objawach masz odwagę przekraczać 140km/h
gdy mi nie odpuszczał przedni zacisk to nie było hałasu tylko sie dym wydobywał i trzesło budą
grochu - 30-01-2012, 20:31
no skoro huk przy wiekszej prędkości to moim zdanie łożysko... miałem identycznie w kolcie:) łożysko wymieniłem i było po problemie:P
junol - 30-01-2012, 22:35
Oponki sa funkiel nówki sztuki, więc wątpię. Co do przekraczania prędkości, to nie mogę się powstrzymać, są suche drogi to sie lata, a gablota zbiera sie pieknie. Na co dzień ganiam roczna Octavią, trzeciej generacji w turbodieslu. Jak pojeździłem Galanciakiem, to następnego dnia myślalm, że Octavia się zjebała:)
Bury - 30-01-2012, 22:49
zamień koła miejscami
to nic nie kosztuje
a może sporo oszczędzić
komarsnk - 30-01-2012, 23:46
Bury napisał/a: | zamień koła miejscami
to nic nie kosztuje
a może sporo oszczędzić |
no na chwilę tak ale jak opony są kierunkowe to generalnie nie jest to najlepsze rozwiązanie...
polaff - 31-01-2012, 06:20
komarsnk napisał/a: | ale jak opony są kierunkowe to generalnie nie jest to najlepsze rozwiązanie | szczególnie jak przednie założysz do tyłu...
komarsnk - 31-01-2012, 13:51
polaff napisał/a: | komarsnk napisał/a: | ale jak opony są kierunkowe to generalnie nie jest to najlepsze rozwiązanie | szczególnie jak przednie założysz do tyłu... |
W sumie o tej opcji nie myślałem ;p
polaff - 31-01-2012, 17:13
komarsnk napisał/a: | polaff napisał/a: | komarsnk napisał/a: | ale jak opony są kierunkowe to generalnie nie jest to najlepsze rozwiązanie | szczególnie jak przednie założysz do tyłu... |
W sumie o tej opcji nie myślałem ;p |
to jedyna opcja, która pozwoli wyeliminować opony szczególnie, że mówisz o hałasie z przodu i nie za bardzo jesteś w stanie jednoznacznie określić z lewej czy z prawej strony...
|
|
|