To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Problem z olbrzymim spalaniem, obrotami oraz

Artur1987 - 31-01-2012, 20:41
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Problem z olbrzymim spalaniem, obrotami oraz
Witam wszystkich.

Na wstępie powiem że z problemami z samochodem borykam się już od ponad grubo roku, moja Cari to rok 2000 w automacie 1.8GDI 125km.
Główny problem to olbrzymie spalanie na poziomie 14 litrów dodam że samochodem nie szaleje, jazda co prawda głównie po mieście, odcinki zazwyczaj nie za długie ale bez przesady.... Poprzedni właściciel moja ciotka mieściła się w 9 Litrach a styl jazdy za wiele się nie różnił, może mniej dynamiczna jazda ale naprawdę nie wiele. Ciekawostką jest to że w trasie samochód pali jak najbardziej normalnie 120km/h mieszczę się w 7-7,5L.

Drugi problem to to że samochód potrafi się dusić tzn: Po odpaleniu samochodu po całej nocy nie ma problemu żadnego, aczkolwiek kiedy silnik się zagrzeje, zostawiam go powiedzmy na 2h, zdąży ostygnąć zaczyna się prawdziwa katorga- obroty po odpaleniu szaleją silnik dusi się potrafi zgasnąć przy dodaniu gazu potrafi czasami nie zareagować, czasami obroty na chwile spadają po czym po mocniejszym dodaniu gazu zaczyna łapać obroty ale po puszczeniu znowu szaleją, dodam że czasami pomaga wrzucenie jakiegoś biegu wtedy zazwyczaj wszystko przechodzi ale potrafi także w tym momencie zgasnąć.

Trzeci objaw silnik po zagrzaniu i podczas jazdy pracuje tak jak powinien z małym wyjątkiem podczas stania na światłach i trzymania hamulca na Drive odczuwalne jest takie tąpnięcie charakteryzuje się to oczywiście spadkiem obrotów-coś jakby gubił zapłon jest to moment potem zachowuje się jak powinien do momentu kolejnego tąpnięcia. Dodam że stojąc na światłach na Neutralu jest takich tąpnięć "jakby" mniej ale także występują.

Czasami na chwile po odpaleniu wyskakuje Check Engine
Byłem w 4 warsztatach w tym także ASO tam stwierdzili po błędzie że przepustnica zepsuta, około rok temu, byłem z nią na wizycie u Bartka z forum-pozdrawiam
ale okazało się że wszystko ok.

Teraz mechanicy u których serwisuje auto stwierdzili błąd przepływomierza dzisiaj wymieniłem przepływomierz problem jednak pozostał.

Z rzeczy które już robiłem: Wymiana świec, czyszczenie przepustnicy, czyszczenie całego kolektora ssącego, nie mam już pomysłów co dalej.

Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł to proszę pisać, każda opinia się przyda.

Pozdrawiam.

xluki - 31-01-2012, 21:22

Filtr paliwa wymieniany/sprawdzany? Ciśnienie na pompie WC w normie?
Artur1987 - 31-01-2012, 21:35

Filtr podobno mechanicy wymieniali... ale sam tego nie sprawdzałem, co do pompy nie sprawdzałem, ale wydaje mi się że jeżeli coś z pompą było by nie tak to problem byłby cały czas a nie tylko podczas odpalania i czasami na światłach zwłaszcza że w trasie jest ok.

Może inaczej jeszcze zapytam oprócz opinii na ten temat, zna ktoś może jakiś serwis godny polecenia w Warszawie??

przemekx303 - 31-01-2012, 22:10

to jest GDI i to że komuś się wydaje to nic nie znaczy :!: Niby przepustnica , niby przepływomierz , tak to możesz wymieniać wszystko po kolei , a gwarancji żadnej i tak nie będziesz miał . Jest sporo wiadomości na forum jak sprawdzić miśka nie jadąc do mechanika i pare podstawowych procedur przy tym silniku.
gigant87 - 31-01-2012, 22:22

Artur1987 napisał/a:
Czasami na chwile po odpaleniu wyskakuje Check Engine
Byłem w 4 warsztatach w tym także ASO tam stwierdzili po błędzie że przepustnica zepsuta


Jaki to był błąd?
Czy tryb ECO działa dobrze? Sprawdzałeś zawór EGR? Podłącz się do EvoScan'a i zobacz ciśnienie na pompie WC.

Morfi - 31-01-2012, 23:20

Artur1987, zmieniałes stacje i paliwo ?
Artur1987 - 01-02-2012, 08:48

Wydruku z podłączenia kompa już nie mam, nie posiadam także Evoscana.
Czy zmieniałem stacje... staram się raczej cały czas tankować na BP, bądź jakiś Orlen, a poprzedni właściciel tankował na Neste.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group