To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Jaki zestaw polecacie przy wymianie rozrządu ?

puntspusy - 01-02-2012, 10:41
Temat postu: Jaki zestaw polecacie przy wymianie rozrządu ?
Zestaw ktorych producentow polecacie przy wymianie rozrządu ?
robertdg - 01-02-2012, 19:11

Paski: Mitsuboshi, Continental, Dayco, Sun, Hutchinson
Rolki: GMB, Rouville, SKF, INA, Koyo, NSK
Pompy wody: GMB, Rouville, Aisin, Hepu, Graf

krzychu - 01-02-2012, 19:24

A jakie dokładnie elementy tam mają być?
2 paski
Jakie rolki? Jakiś napinacz hydrauliczny?
Ewentualnie pompa wody?

robertdg - 01-02-2012, 19:48

Jeżeli 2.0

2 paski zębate
3 rolki
napinacz hydrauliczny
pompa wody

Ewentualnie 4 uszczelniacze na wałki, 2 paski wieloklinowe, nowy płyn chłodniczy, albo płyn na dolewke.

Części do wyboru z powyższej listy

krzychu - 01-02-2012, 20:03

robertdg napisał/a:
JEwentualnie 4 uszczelniacze na wałki


A co to i gdzie to?

robertdg napisał/a:
2 paski wieloklinowe


Rozumiem, że zewnętrzne? Ja mam jeden zdaje się?

robertdg - 01-02-2012, 20:31

Chyba za mało policzyłem tych uszczelniaczy na wałki, chodzi o simeringi, 2 na wałki rozrządu, jeden na wał korbowy, jeden na pompe olejową, jeden na wałek balansu, czyli 5 sztuk

Paski wieloklinowe - paski osprzętu
1 - alternator i pompa wody
2 - klima i wspomaganie

krzychu - 02-02-2012, 13:04

Będę pierwszy raz zmieniał rozrząd:
- mam zamiar nie wymieniać pompy wody ponieważ wymieniłem jakiś czas temu płyn chłodniczy i jak zrobię na zamiennikach to i tak następna wymiana za 60 tys a nie 90?
- a ten napinacz hydrauliczny to się jakoś nie testuje czy jest jeszcze ok?
- te simeringi to koniecznie?
- patrzyłem na silnik i jeśli chodzi o zewnętrzne paski wieloklinowe to mam jeden zawinięty z 10 razy na różne rolki....
- masz może jakąś dokumentację do tego silnika? Pójdę do mechanika który nie zna się na tym silniku, ale przynajmniej wiem że z nim siądę przeglądnę dokumentację i weźmie do ręki dynamometr...

mkm - 02-02-2012, 13:16

krzychu napisał/a:

- mam zamiar nie wymieniać pompy wody.

krzychu, dla świętego spokoju weź, a jakby nie była potrzebna to oddasz.
Może okazać się po zdjęciu osłon, że już puściła, a wtedy nie ma co oszczędzać.

rosomak1983 - 02-02-2012, 13:37

krzychu napisał/a:
mam zamiar nie wymieniać pompy wody ponieważ wymieniłem jakiś czas temu płyn chłodniczy i jak zrobię na zamiennikach to i tak następna wymiana za 60 tys a nie 90?

w starszych miskach pompa starcza tak na 200tys ale nie ma co czekac az sie rozwali. Jaki masz przebieg ???

krzychu napisał/a:
- a ten napinacz hydrauliczny to się jakoś nie testuje czy jest jeszcze ok?

powinna byc procedura w manualu. Przynajmnie w 4g63 starym taka jest.
Cytat:
- te simeringi to koniecznie?

jesli sa suche jak pieprz nie ruszaj orginałów...
krzychu napisał/a:
Pójdę do mechanika który nie zna się na tym silniku, ale przynajmniej wiem że z nim siądę przeglądnę dokumentację i weźmie do ręki dynamometr...

szukaj w dziale z manualami.

krzychu - 02-02-2012, 13:50

rosomak1983 napisał/a:
Jaki masz przebieg ???


Stukneło 90.... Auto przez 90% było gonione do pracy więc raczej miało lajtowe warunki, a nie męczone po mieście tak jak teraz :( Tylko tak mnie jeszcze tkneło, na allegro widziałem jakiś zestaw i tam było napisane, że zestaw jest na 100 tys km.... Więc mam wymieniać czy jeszcze poczekać? Gdzie można znaleźć czynności serwisowe dla mojego samochodu? Jeszcze świece i olej w skrzyni?

rosomak1983 napisał/a:

szukaj w dziale z manualami.


no będę szukał, ale chyba było od gala 4G63 najszybciej bo do CS-a to tylko po rosyjsku zdaje się :(

robertdg - 02-02-2012, 17:50

krzychu napisał/a:
- mam zamiar nie wymieniać pompy wody ponieważ wymieniłem jakiś czas temu płyn chłodniczy i jak zrobię na zamiennikach to i tak następna wymiana za 60 tys a nie 90?
Nie masz gwarancji, że pompa wytrzyma choćby 60tyś, niby zaoszczedzisz 150zł a jak sie rozleci pompa w trakcie, to dołożysz 3 razy tyle
krzychu napisał/a:
- a ten napinacz hydrauliczny to się jakoś nie testuje czy jest jeszcze ok?
niby sie testuje, jezeli to pierwsza wymiana rozrzadu to mozna ryzykowac i go zostawić do nastepnej
krzychu napisał/a:
- te simeringi to koniecznie?
niby tak niby nie, zalezy w jakim stanie są, nieraz wyglądają p
krzychu napisał/a:
e sie ze sztywne jak patyk - wtedy niszcza gładź wałka[quote="krzychu"]- patrzyłem na silnik i jeśli chodzi o zewnętrzne paski wieloklinowe to mam jeden zawinięty z 10 razy na różne rolki....
zrób zdjęcie
krzychu napisał/a:
- masz może jakąś dokumentację do tego silnika? Pójdę do mechanika który nie zna się na tym silniku, ale przynajmniej wiem że z nim siądę przeglądnę dokumentację i weźmie do ręki dynamometr...
mam pelna dokumentacje, na chwile obecna nie jestem w stanie udostepnic, jednakże jeżeli masz dobrego mechanika to taka dokumentacja dla niego to nie problem, jak chcesz mogę wytłumaczyć "z głowy" jak to idzie
SQ - 02-02-2012, 20:25

koledzy ja wymieniałem właśnie rozrząd w moim lancelocie. rzecz dokonała się w AutoTW czyli warsztacie o uznanej renomie i fachowości co do miśków. wymieniłem 2 paski - GATES, rolki - SKF. wymieniono również napinacz hydrauliczny - marki nie znam. nic ponad to. żadnych simerigów. zresztą to byłoby jedyne auto o którym słyszałem, że się coś takiego wymienia. w żadnym innym, ani nawet w tym jak pójdziesz do sklepu i powiesz zestaw rozrządu to nie słyszałem, żeby ktoś simeringi chciał sprzedać. nie słyszałem żeby ktoś je również wymieniał. pompa wody nie jest pędzona rozrządem więc nie ma obowiązku jej wymiany. w serwisie nie kazali mi jej wymieniać, nie wspomnieli o konieczności, czy choćby takim zaleceniu. moim zdaniem wystarczy paski, rolki i napinacz hydrauliczny - koszt ok 700-800zł bez robocizny. reszta według symptomów. przecież pompa też nie padnie z dnia na dzień, a mechanik zagląda po maskę częściej niż co 90tyś km.
robertdg - 03-02-2012, 07:46

Ile ludzi tyle opinii
SQ napisał/a:
zresztą to byłoby jedyne auto o którym słyszałem, że się coś takiego wymienia
Nikt Ci nie ogranicza dostepu do wiedzy, a że tak się poznałeś, nie znaczy jednakże, że tak musi być w kazdym przypadku
SQ napisał/a:
jak pójdziesz do sklepu i powiesz zestaw rozrządu to nie słyszałem, żeby ktoś simeringi chciał sprzedać. nie słyszałem żeby ktoś je również wymieniał
To wcale nie musi należeć pod zestaw rozrządu, przysługuje wymiana ze względu na wiek/stan
SQ napisał/a:
pompa wody nie jest pędzona rozrządem więc nie ma obowiązku jej wymiany
Ale bzdura, co prawda rozrządem pędzona nie jest, ale jak Ci się rozsypie to rozrząd trzeba wyciągać aby ją wymienić
SQ napisał/a:
w serwisie nie kazali mi jej wymieniać, nie wspomnieli o konieczności, czy choćby takim zaleceniu
Wizualnie stwierdzili, że dobra jest
SQ napisał/a:
przecież pompa też nie padnie z dnia na dzień
A właśnie, że padnie
SQ napisał/a:
moim zdaniem
Wszystko w temacie
SQ - 03-02-2012, 14:53

:) człowiek uczy się całe życie
PeH - 03-02-2012, 21:11

Krzychu, jakieś 2 lata temu przechodziłem przez całą operację, więc w miarę możliwości mogę trochę pomóc - co prawda wszystko robił mechanik, ale za to dobry ;) w razie czego -> PW ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group