To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Sprzęgło

tanatlock30 - 02-02-2012, 08:35
Temat postu: Sprzęgło
Witam
Panowie mam pytanko do szanownych forumowiczów dziś rano przy siarczystym mrozie aby wrzucić wsteczny bieg wcisnąłem kilkakrotnie pedał sprzęgła który chodził przy wciskaniu ciężko (wiadomo mróz),ale po pau razach coś sie stało z pedałem tzn.do 3/4 wciśnięcia wchodzi jak w masło a totem czuje dopiero opór.Nie miałem tak wcześniej.Dodam że wczesniej chodziło b.dobrze.Aha oczywiści da się jeżdzić. Zastanawiam się jaka może być tego przyczyna.Proszę o sugestie.

plecho1 - 02-02-2012, 08:48

Wymień płyn i odpowietrz, masz hydrauliczny układ wysprzęglika.
tanatlock30 - 02-02-2012, 09:29

Kolego dzięki za odpowiedz ale mógłbyś sprecyzować mechanikiem nie jestem.
Jaki płyn zakupić i gdzie jest wlew tego płynu do układu sprzęgła.Czy dam rade zrobić to sam pod blokiem?Pozdrawiam

plecho1 - 02-02-2012, 09:50

Płyn jak do hamulców DOT4, zbiorniczek jest na pompie od sprzęgła na ścianie grodziowej w komorze silnika na wysokości pedału sprzęgła. Jak dokładnie wypuścić płyn tego dokładnie nie wiem, bo nie robiłem tego w aucie. Odpowietrza się podobnie jak układ hamulcowy.
ig_or - 02-02-2012, 10:22

Jak stało się to nagle to może być jeszcze sytuacja w której z wysprzęglika poleciało trochę płynu. Wysprzęglik masz na skrzyni (z taką gumową harmonijką) - zobacz czy nie jest mokry (powinien być całkiem suchy). Jak poleciało to trzeba kupić zestaw naprawczy uszczelek i wtedy wymienić, dolać płynu i odpowietrzyć.
tanatlock30 - 02-02-2012, 13:31

Panowie wysprzęglik jest suchutki nie widziałem żadnego wycieku.
Za to płynu jest jak na lekarstwo mniej niż min.Zakupie doleje i zobaczymy czy się poprawi.Aha korek od odpowietrzenia jest przy wysprzęgliku?

Jaro1974 - 02-02-2012, 15:02

Dodam od siebie. Żeby wymienić płyn w instalacji hydraulicznej sprzęgła to trzeba wpierw wypuścić stary odkręcając odpowietrznik na wysprzęgliku i odczekać jak cały płyn wyleci. Potem zakręcić odpowietrznik i zalać świeżym płynem i odpowietrzać tak jak układ hamulcowy. Jeśli nie mamy nikogo do pomocy to można zrobić to w ten sposób że luzujemy odpowietrznik i wlewamy płyn do zbiorniczka i czekamy aż się przeleje przez cały układ. Oczywiście cały czas obserwujemy poziom w zbiorniczku nie dopuszczając do tego aby całkowicie spłynął z niego do instalacji. Jak się przeleje przez odpowietrznik wtedy zakręcamy go i uzupełniamy do wymaganego poziomu i już jest po robocie. Pozdrawiam.
skaleq - 07-02-2012, 01:28

Witam,

ja też przy okazji tej dyskusji skorzystam i chciałbym zasięgnąć porady. Otóż mam podobny problem ze sprzęgłem jak kolega, który zapoczątkował temat. W mrozie przestało reagować sprzęgło. Wciskam w podłogę i ZERO oporu. Nie mogę wrzucić żadnego biegu. Tak jest na chwilę obecną. Moje spostrzeżenia jak to się stało:

Otóż tak ...

Pierwszego dnia odpalam Cari, wszystko gra i buczy do chwili kiedy chce ruszyć. Żaden bieg nie wchodzi. Pomyślałem, że może coś zamarzło, więc dałem sobie czas i auto chodziło ponad godzinę, rozgrzałem silnik, pompowałem to sprzęgło (przy szybkim pompowaniu był odczuwalny opór) i w końcu udało się wrzucić jedynkę. Ruszyłem i jakoś poszło, zrobiłem kilka kilometrów (max 10) i wszystko było ok.

Dnia drugiego, sytuacja się powtarza. Na zewnątrz -17, autko odpala, ale znowu brak biegów. Więc analogicznie, grzeje autko, po jakimś czasie wrzucam wsteczny, słychać zgrzytanie, ale wszedł. Ruszam. Biegi wchodzą ciężko, ale jadę. Dojechałem do celu i koniec. Pedał sprzęgła znowu "flak", zero oporu i nie mogę wrzucić żadnego biegu.

Piszecie o wysprzęglikach, dolewaniu płynów i wszystko ładnie pięknie, ale mam prośbę. Może ktoś mi wskazać na poniższych zdjęciach mojego silnika, co mam sprawdzić i gdzie ewentualnie dolać ? Ewentualnie odnieść się do opisanej sytuacji co jeszcze mogło trzasnąć? Nie chciałbym od razu lecieć do mechanika bo zaraz mnie skroją na wymianę sprzęgła, a może to jakaś pierdoła - uszczelka albo coś podobnego. Dopiero co odebrałem ją po wymianie świec i nowego ako, więc chce maksymalnie zrobić co w moim zasięgu bo mój portfel błaga o litość.

Dodam, że Cari to 1.9 TD, 66 KW, 1996 r.

Pozdrawiam :)









plecho1 - 07-02-2012, 07:14

U ciebie płyn zamarza w pompce lub z powodu mrozu przepuszczają uszczelnienia w pompce sprzęgłowej. Najlepiej rozgrzej auto aż sprzęgło zacznie działać, wypuść cały płyn poprzez odpowietrznik w siłowniku wysprzęglika, zalej nowy płyn i odpowietrz układ.
Jeśli to nie pomoże to trzeba wymienić wszystkie uszczelniacze pompy.

skaleq - 07-02-2012, 09:02

Dziękuję za szybką odpowiedź. Możesz mi wskazać na w/w zdjęciach gdzie znajduje się wysprzęglik i pompka ? Czy na tych zdjęciach to jest w ogóle widoczne ?
Saqu - 07-02-2012, 09:03

jakoś na tych fotkach nie widać zbiorniczka od sprzęgła, w wersji TD nie było czasem na linke?
plecho1 - 07-02-2012, 09:23

Na tych zdjęciach nie widać tycz elementów. Jeśli w tym aucie jest układ hydrauliczny, To pompa wraz ze zbiorniczkiem na płyn powinna być obok pompy hamulcowej na przeciwko pedałów w kabinie a wysprzęglik powinien być przy skrzyni biegów.
Jaro1974 - 07-02-2012, 11:09

W carismie TD jest układ hydrauliczny sprzęgła. Na tych zdjęciach tego nie widać. Jak mi się uda to dziś wieczorem wstawię zdjęcia pompki hydraulicznej i wysprzęglika.
plecho1 - 07-02-2012, 11:15

Czekałem na twoją odpowiedź :)
Jaro1974 - 07-02-2012, 11:23

No w końcu jeździ się tym modelem :wink:
skaleq, Zbiorniczka szukaj za skrzynką bezpieczników i przekaźników a wysprzęglik znajduje się na połączeniu skrzyni biegów i silnika mniej więcej pod puszką odmy silnika. Tak jak powiedziałem zdjęcia wrzucę wieczorkiem.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group