To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - ecu

zbilak - 02-02-2012, 18:23
Temat postu: ecu
wyjąłem akumulator (mróz) i co ?. musze uczyć auto eku na nowo ? bezsens . Kiedy? rano o 5 jak jade do pracy ?
mani4c - 03-02-2012, 13:47

Wkładasz akumulator i jedziesz. ;)
Te uczenie ECU to jest jakiś pic na wodę w 1.3. W 1.6 zauważyłem, że czasami spadają obroty podłączniu akumulatora i natychmiastowej jeździe na jałowym przed nauką ECU, ale nie na tyle by auto gasło. Różnicę zawsze można skompensować pedałem gazu. Po 2-3 kilometrach ECU już wie co i jak.

krzysieg - 03-02-2012, 15:00

W innym aucie (omega) po podłączeniu akumulator i odpaleniu
silnik inaczej pracował na wolnych obrotach , miał dźwięk bardziej basowy ,
po przejechaniu się już się nauczył , nie zostawiałem na wolnych obrotach .
W colcie nic nie zauważyłem po odłączeniu akumulatora , tak jakby nic się nie zresetowało ...

Hugo - 03-02-2012, 17:29

zbilak napisał/a:
Kiedy? rano o 5 jak jade do pracy ?
A kiedy go podłączałeś? O 4.55 rano?
FTOrek - 03-02-2012, 17:40

Colty CA0-Konieczna nauka po odłączeniu aku.
Colty CJ0-Same to wykonują.

zbilak - 04-02-2012, 13:51

Hugo napisał/a:
zbilak napisał/a:
Kiedy? rano o 5 jak jade do pracy ?
A kiedy go podłączałeś? O 4.55 rano?

skąd wiedziałeś
kto wymyslił nauke auta zachowań .je sie ewentualnie ustawia

KlaudiuszBdg - 04-02-2012, 15:01

A wymyslilo Mitsubishi Motors - polecam zajzec do serwisowki - moze dlatego po to aby klient po odebraniu auta z serwisu nie zastanawial sie co jest nie tak ?

W CJ0 faktycznie roznicy nie widac, predzej czy pozniej sam zlapie

krzysieg - 12-02-2012, 19:33

Żeby nie zakładać nowego tematu to mam pytanie związane też z używaniem akumulatora zimą .
Mam roczny akumulator Bosch serii S4(004) 53Ah , dzisiaj przy -20 ledwo ledwo zakręcił cudem odpaliłem , przy mniejszych mrozach też nie kręci zbyt energicznie ...
Na początku myślałem że lipny akumulator i tyle ale myślę że powinienem go ładować przy tych mrozach co parę dni i będzie lepiej .
Jeżdżę 10km w jedną stronę i za 8godzin w drugą stronę , czyli nie ma kiedy porządnie się naładować .
W pełni naładowany akumulator jeśli postoi na mrozie to później jak ustąpi mróz nadal jest w pełni naładowany ?

No i najważniejsze pytanie czy powinienem odłączać jedną klemę czy moge podłączyć prostownik bez odłączania ?

Tovija - 13-02-2012, 13:43

KlaudiuszBdg napisał/a:
A wymyslilo Mitsubishi Motors - polecam zajzec do serwisowki - moze dlatego po to aby klient po odebraniu auta z serwisu nie zastanawial sie co jest nie tak ?

W CJ0 faktycznie roznicy nie widac, predzej czy pozniej sam zlapie

Dokładnie, ja już wielokrotnie odłączałem aku i tylko raz wykonywałem pełny reset ecu - kiedy obroty na biegu jałowym podczas dojezdzania do swiatel spadaly zbyt nisko (ale nie do gaszenia silnika). Wykonałem resecik i wszystko znowu hulało.

Hugo - 13-02-2012, 20:04

krzysieg napisał/a:
Jeżdżę 10km w jedną stronę i za 8godzin w drugą stronę , czyli nie ma kiedy porządnie się naładować
Jeżdżę podobnie, tylko, że w jedną stronę mam 15 km. Nowy akumulator EXIDE i silnik odpala na dotyk. Wiadomo, przy -20 st. C się zająknie, ale ogólnie no problem. Sprawdzałeś ładowanie?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group