To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] stukają zawory

bronek32 - 03-02-2012, 09:37
Temat postu: [Cari 1.6] stukają zawory
Witam. Mam taki mały problem bo od kiedy mróz się nasilił to wydaje mi się że zawory cykaja coraz głośniej nawet po rozgrzaniu silnika i nie wiem czy to normalne przy tych mrozach czy raczej to sprawdzić u mecha , nie stety poprzedni właściciel zalał go lotusem 15w40 mam 300tyś i zastanawiam się czy może to być wina tego oleju . A za tydzień jadę w dłuższą trasę i trochę mnie martwią zawory żeby się nie posypały :?:
Hugo - 03-02-2012, 17:20

Kiedy był wymieniany olej?
bronek32 napisał/a:
poprzedni właściciel zalał go lotusem 15w40
to dobry olej, ale do malucha itp. pojazdów.
pawelsonx - 03-02-2012, 23:38

luz zaworowy do sprawdzenia i regulacji
bronek32 - 05-02-2012, 09:09

Właśnie zbliża się wymiana oleju czekam tylko aż mróz odpusci tylko teraz nie wiem co mam wlać bo podobno nie mogę już wlać ani pół ani pełnego syntetyka bo zacznie się rozszczelniać silnik a jak pisałem to już trochę ma przebiegu teraz przez pół roku nie wziął ani grama oleju a zrobiłem 4000tyś więc jest w dobrej kondycji a jakoś wolałbym nie wymieniać wszyskich uszczelek . Jakieś pomysły ?? :shock:
Hugo - 05-02-2012, 21:57

bronek32 napisał/a:
Jakieś pomysły ??
Półsyntetyk 10W 40. Motul, Valvoline itp.
ManWithNoName - 05-02-2012, 22:27

ja jak sprowadziłem auto to miałem niby zalane castrolem 10 w 40. przynajmniej taka byla kartka. gdy doszło do wymiany zalałem takim samym i zaczal mi brac olej.
zalałem valvoline max life 10 w 40 i bierze zdecydowanie mniej także spróbuj ten olej i zobaczysz efekty

bronek32 - 06-02-2012, 08:30

Może spróbuje bo i tak mam do wymiany uszczelke miski i dekla od zaworów tylko żeby się glowica nie rozszczelniła bo to już spory problem czy jest to możliwe po przejściu na pół syntetyk ?
wichura1 - 06-02-2012, 15:14

Nie jedyne co może puszczać to uszczelniacze zaworów, po wymianie mój poprzedni Lancer z przebiegiem 280.000km przestał palić olej, uszczelniacze wyglądały jak z drewna a nie jak z gumy (po naciśnięciu nie wracały do wyjściowej pozycji). Jeżeli nie był katowany, to po zdjęciu pokrywy zaworów będziesz mile zaskoczony wyglądem 16 letniego silnika. Co do oleju, ja używam Mobil 10W40. Pamiętaj dane do ustawiania luzów zaworowych silników Mitsubishi dotyczą tylko rozgrzanych silników. Nie wolno regulować luzów zaworowych na zimnym silniku.
bronek32 - 07-02-2012, 21:39

W takim razie raczej zmienię olej bo uszczelniacze i tak będę wymieniał bo troszkę się poci pod rozrzadem jeśli nie cały rozrzad bo mogło zachlapać pasek ale to się zobaczy . Dzięki za porady bo mialem obawy co do zmiany oleju :wink:
wichura1 - 08-02-2012, 22:42

Chodziło mi o uszczelniacze szyjek zaworów, nie o zimmeringi wałka rozrządu i wału.
bronek32 - 10-02-2012, 10:20

Aha , no to zmienia postać rzeczy bo jak się nie myle to chyba trzeba się dobrać do głowicy żeby je wymienić no chyba że się myle , może znasz jakiś prostrzy sposób bo to są już spore koszta . :( a wolalbym tego uniknąć tym bardziej że po za lekkim cykaniem zaworów silnik chodzi bez zarzutu tylko świeżego oleju mu trzba bo ciężki ma rozruch na zimnym w te mrozy za mocno gęstnieje olej i dlatego chcialem go zmienić na na inny tylko że mechanicy odrdzaja taką zmiane I dlatego się wacham nad zminą smarowidła . :?:
plecho1 - 10-02-2012, 10:44

Nie trzeba rozbierać głowicy, trzeba zdjąć tylko pokrywę zaworów i uszczelki te będą na wierzchu. A co do tego stukania zaworów, to trzeba tylko wyregulować luz zaworowy. Potrzebne do tego są tylko klucz 10, wkrętak płaski i szczelinomierze w rozmiarze 0,2mm do zaworów ssących i 0,3mm do zaworów wydechowych. Regulacja na rozgrzanym silniku.
bronek32 - 10-02-2012, 12:45

Ok ,więc jak tylko się ociepli to się wezme za robote . Zaufam twojemu doświadczeniu . Dzięki za pomoc :mrgreen: :wink:
plecho1 - 10-02-2012, 14:06

Nie ma za co :)
Hugo - 10-02-2012, 20:36

plecho1 napisał/a:
Nie trzeba rozbierać głowicy, trzeba zdjąć tylko pokrywę zaworów i uszczelki te będą na wierzchu
No nie do końca, trzeba ścisnąć zawory specjanym przyrządem, wyciągnąć zabezpieczenia zaworów, zdjąć sprężyny zaworów i dopiero wtedy mamy na wierzchu uszczelniacze zaworowe.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group