Pajero III - Symbole modeli V** i co sie zmieniło w lifcie 2003
siersciunio - 04-02-2012, 09:20 Temat postu: Symbole modeli V** i co sie zmieniło w lifcie 2003 Zastanawiam się co sie zmieniło w lifcie w 2003 roku i jakie są oznaczenia modelowe Pojarek te z literą V.
pomożecie ?
RTW - 04-02-2012, 14:17
Jak patrzę na stojącego pod domem to mam wrażenie, że są to:
1)Inne zderzaki (z przodu halogeny są okrągłe)
2)Grill
3)tylne światła (góra i dół)
4)wyświetlacz radia, kompas.... (pojawił się niebieski) - chociaż możliwe, że nie we wszystkich
5)fotele bez amortyzacji (w III przed liftem widziałem taki patent jak w II)
6)inne plastiki na bokach samochodu
7)Inne relingi dachowe
8)Kilka poprawek mechanicznych
Cyferki oznaczają długość nadwozia, generację, silnik--> nie wszystkie modele są dostępne w każdym kraju np. PIV z silnikiem 2,8d jeszcze nie widziałem w PL ale podobno jest produkowany.
Uwaga mogłem pomieszać oznaczenia i oczywiście nie wypisałem wszystkich:
V63 - krótka III silnik 3,0B
V64 - krótka III silnik 2,5D
V65 - krótka III silnik 3,5B
V66 - krótka III silnik 2,8D
V68 - krótka III silnik 3,2D
V7_ - długa III
V8_ - krótka IV
V9_ - długa IV
Pozdrawiam
RTW
siersciunio - 04-02-2012, 14:40
Dzieki za odp piwko
ale jeszcze kilka pytanek
1)Inne zderzaki (z przodu halogeny są okrągłe) To zauważyłem jako pierwsze
2)Grill
3)tylne światła (góra i dół)
4)wyświetlacz radia, kompas.... (pojawił się niebieski) - chociaż możliwe, że nie we wszystkich
5)fotele bez amortyzacji (w III przed liftem widziałem taki patent jak w II) Możesz się rozwinąć
6)inne plastiki na bokach samochodu
7)Inne relingi dachowe
8)Kilka poprawek mechanicznych jakie?
RTW - 04-02-2012, 15:01
siersciunio napisał/a: |
5)fotele bez amortyzacji (w III przed liftem widziałem taki patent jak w II) Możesz się rozwinąć |
fotele w II są odlotowe... (amortyzowane z regulacją twardości) - Bujają się kiedy jedziesz po dziurach--> pod fotelem masz "pokrętło" do regulacji "bujania" i zapadkę blokującą owo bujanie na wypadek gdybyś chciał to zlikwidować. Jednym słowem zapychasz po dziurach ale w plecach tego nie czujesz.
Widziałem w dwóch III przed liftingiem, że też takie były.
Ja w III po liftingu i w IV mam zwykle klasyczne fotele- takie bez polotu z dziadowską imitacją skóry, za kosmiczne pieniądze (podsumowując jest to drastyczna zmiana na gorsze)
siersciunio napisał/a: |
8)Kilka poprawek mechanicznych jakie? |
Słyszałem tylko tzw. urban legend sam nie miałem okazji tego zweryfikować więc nie będę powtarzał być może głupot.
Generalnie jak się martwisz, że masz samochód przed liftingiem to mając P II, III, IV (na gwarancji) zapewniam że PII rok 98 jest najlepsze (wytłuczone to fakt ale najlepsze, z "duszą") najbardziej plastikowo- dziadowskie jest PIV
Pozdrawiam
RTW
siersciunio - 04-02-2012, 15:29
RTW napisał/a: | siersciunio napisał/a: |
5)fotele bez amortyzacji (w III przed liftem widziałem taki patent jak w II) Możesz się rozwinąć |
fotele w II są odlotowe... (amortyzowane z regulacją twardości) - Bujają się kiedy jedziesz po dziurach--> pod fotelem masz "pokrętło" do regulacji "bujania" i zapadkę blokującą owo bujanie na wypadek gdybyś chciał to zlikwidować. Jednym słowem zapychasz po dziurach ale w plecach tego nie czujesz.
Widziałem w dwóch III przed liftingiem, że też takie były.
Ja w III po liftingu i w IV mam zwykle klasyczne fotele- takie bez polotu z dziadowską imitacją skóry
RTW |
A gdzie szukać tej wajchy z przodu czy z tylu ,oba fotele?
IMITACJA SKÓRY?????????
tompol34 - 04-02-2012, 15:56
jeżeli chodzi o mechanikę to po lifcie:
obniżono moc do 160 KM, ale wyższy moment obrotowy zdaje się o 10Nm
zawór EGR jest sterowany elektrycznie nie podciśnieniowo
zmodyfikowana pompa wtryskowa (niewiele)
zmodyfikowane łączniki w tylnym zawieszeniu
i jeszcze parę pierdołek.............
RTW - 04-02-2012, 18:41
siersciunio napisał/a: |
A gdzie szukać tej wajchy z przodu czy z tylu ,oba fotele?
IMITACJA SKÓRY????????? |
Jeżeli mowa o PII to bajer jest oczywiście w przednich siedzeniach (prawe i lewe) trzeba zerknąc pod siedzenie i tam będzie cos co nazwę pokrętłem (duża solidna raczka) regulujące naciąg sprężyny oraz "zatrzask" o kilku zapadkach plus całe to ustrojstwo spręzyna itd. (nie przegapisz jak to masz)
odpowiadając na "Imitację" - tak dokładnie tak:
W PII niemam skóry jest tylko mieszek i kierownica (prawdziwa skóra i mimo, że stara wytarta jest solidna)
W PIII jest coś co nazwę imitacja skóry (czyli takie dziadostwo ale ujdzie w tłoku- solidna derma)
W PIV poszli o krok dalej wygląda to już nie jak imitacja skóry tylko imitacja dermy - dopiero tutaj widac prawdziwe dziadostwo i jak wyglada takie jest w eksploatacji bardzo podatne na załamania i uszkodzenia.
Pozdrawiam
RTW
tompol34 - 04-02-2012, 19:15
ja mam PIII i skóry nalatane mam 196 tyś i zarówno kierownica jak i fotele wyglądają jak nowe żadnych wytarć lica skóry nie mówiąc o przetarciach całej grubości, ale co jakiś czas skórę konserwuję!!!!
shutter - 04-02-2012, 21:29
W PIII skóra jest. I na siedzeniach, i na kierownicy. A co do regulacji amortyzacji fotela - chyba była przewidziana jako opcja, bo w instrukcji obsługi samochodu opisany jest sposób jej regulacji.
siersciunio - 05-02-2012, 00:03
Napewno sprawdze jak z warsztatu odbiore
Szyszkowa - 05-02-2012, 10:43
tompol34 napisał/a: |
obniżono moc do 160 KM, ale wyższy moment obrotowy zdaje się o 10Nm
|
To było już w 2001 r. Od chyba października 2001 PIII wychodziły z mocą 160 KM. Wcześniej było 165 KM
siersciunio - 12-02-2012, 09:17
Pokrętła niestety brak
ale fotel sie buja musze podciagnac srubki
Mam przełącznik regulacji wysokości anteny ale nie mam anteny ?? hmmmm....???(jest chyba w tylnej szybie z boku jak ogrzewanie?)
PiotrGdynia - 27-10-2014, 16:59
Ja z rozwiązaniem twardosci fotela kierowcy spotkałem się osobiście w PI tylko nie wiem czy na tej samej zasadzie choc z tego co piszecie to chyba tak
|
|
|