To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] NIE ODPALA - DWA BŁĘDY

jpb1974 - 06-02-2012, 21:11
Temat postu: [EA5A/W 2.5] NIE ODPALA - DWA BŁĘDY
Witam proszę o radę - pomoc.
Auto - galant 2.5 - problem polega na tym że po podpięci kablami drugiego auta i odpaleniu go dojechałem do domu i następnego dnia z rana po mroźnej nocy już nie zapalił. Zostało sprawdzone ciśnienie paliwa - ok , iskra - ok choć trochę blada , sczytane kody błędów { 44 - cewka zapłonowa lub tranzystor mocy dla cyl 1 i 4 - 54 - immobilizer (brak komunikacji immo z ecu) }. Po wypięci akumulatora i ponownym podpięciu i próbie uruchomienia silnik przez ułamek sekundy łapie i gaśnie dalsze kręcenie nic nie daje . Według kodów przypuszczam że głównym powodem jest immo , próby z drugim kluczykiem nic nie dały , może ktoś doradzi jakli interfejs i program zastosować do skomunikowania się ECU i ewentualnego ustawienia immo w ECU .

robertdg - 06-02-2012, 21:46

jpb1974 napisał/a:
44
V6 nie reprezentuje takiego kodu, musiałeś coś pomylić
komarsnk - 06-02-2012, 21:46

a rozrusznik kręci?
jpb1974 - 06-02-2012, 22:07

robertdg napisał/a:
jpb1974 napisał/a:
44
V6 nie reprezentuje takiego kodu, musiałeś coś pomylić


tak więc w V6 nie ma kodu 44 ale taki pokazuje . ale jak napisałem jest problem z immo kod 54 -i drugi kluczyk nic nie pomaga.




komarsnk napisał/a:
a rozrusznik kręci?


oczywiście że kręci

radek79 - 06-02-2012, 22:27

tutaj masz podobny temat ,trochę czytania jest może pomoże
http://forum.mitsumaniaki...t=20026&start=0

jpb1974 - 07-02-2012, 23:01

radek79 napisał/a:
tutaj masz podobny temat ,trochę czytania jest może pomoże
http://forum.mitsumaniaki...t=20026&start=0


Niestety niewiele nowego ten temat wnosi do tej konkretnej sytuacji ale wielkie dzięki .

Czy ktoś potrafi podzielić się wiedzą na temat interfejsu i oprogramowania potrzebnego do komunikacji z ECU by móc przejść do trybu serwisowego i ponownego zakodowania immo kompa .

:?: :?: :?: :?: :?: :?:

janusz25 - 09-02-2012, 18:19

witam mam podobne problemy w galancie 2.5 v6 problem polega na tym ze jak jest zimny to krece silnikiem lapie i gasnie a jak już złapie to chodzi ok silnik pracuje równo problem występuje na zimnym silniku na ciepłym pali na dotyk na zimnym wykreciłem swiece i były zalane dodam ze swiece ,kable pompka paliwa sa nowe prosze o pomoc :?:
jpb1974 - 09-02-2012, 18:35

Witam janusz25 a czy przy zimnym silniku kiedy tak się dzieje próbowałeś odczytać błędy z kompa ????. Wdaje mi się że może być uszkodzony czujnik temperatur silnika .
janusz25 - 09-02-2012, 19:14
Temat postu: problem z odpaleniem zimnego silnika
wybłyskałem kody 21,22,23,24 błyskała lampka srs a lapka silnika wybłyskała tylko 54 a jak sprawdzic ten czujnik
jpb1974 - 09-02-2012, 19:53

janusz25 ECT- Ohm/ C : 260-360/80 tyle znalazłam w programie .

W sumie dziwne bo u mnie też pokazały się takie same błędy ABS 21, 22, 23, 24 - czujniki prędkości kół (po kolei: prawy przód, lewy przód, prawy tył, lewy tył) -zwarcie
Może ktoś z forum coś podpowie .

janusz25 - 09-02-2012, 20:14
Temat postu: nie odpala na zimnym silniku
co ciekawe ze na ciepłym silniku jest wszystko ok jak sprawdzic ten czujnik tep silnika

[ Dodano: 09-02-2012, 20:21 ]
sprawdziłem ten czujnik miernikiem i nic zero reakcji :?:

jpb1974 - 09-02-2012, 21:17

Miernikiem przełącz na pomiar oporności .
polaff - 09-02-2012, 21:18

jpb1974 napisał/a:
błędy ABS 21, 22, 23, 24 - czujniki prędkości kół (po kolei: prawy przód, lewy przód, prawy tył, lewy tył) -zwarcie
to jakieś bezsensowne zapamiętane błędy - mój odpala bezbłędnie i też mi te błędy za każdym razem wychodzą. Dodam, że ABS działa i TCL działają ok.
janusz25 - 09-02-2012, 21:37
Temat postu: problem z odpaleniem na zimnym silniku
przelaczyłem i nic nie pokazało sprawdzałem 2 miernikami imobilajzera nie mam w swoim aucie bo kluczyki mam zwykłe a po 2 zapłon jest iskra i paliwo bo swiece sa zalane jak by za dużo dostawał na starcie przy rozruchu

[ Dodano: 09-02-2012, 21:44 ]
mam takie jeszcze jedno pytanie co to za urządzenie z lewej strony zaraz koło silniczka wycieraczek jest to połaczone z jakims miechem od przepustnicy chodzi o galanta 2.5 v6

jpb1974 - 09-02-2012, 22:09

U mnie świece są suche iskra jest , ciśnienie paliwa ok .
Kontrolka check po włączeniu zapłonu zaświeci zgaśnie na ułamek sekundy i znowu ponownie zaświeci . wygląda że jest problem że sterowaniem wtrysków czyli komp , czy jest to spowodowane przez immo czy coś innego .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group