To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Czujnik położenia wału - skąd wziąć

Swiezu - 06-02-2012, 22:56
Temat postu: [Cari 1.6] Czujnik położenia wału - skąd wziąć
Jak w temacie, tj. gdzie dorwać czujnik położenia wału do Carismy 99r. 99KM 16V przed liftem bez ABS, nie wiem czy jeszcze jakieś dane potrzebne?

Najlepiej używany jakby ktoś miał. Lub jakiś tany zamiennik (w ogóle robią zamienniki do Mitubushi?).

sniegu - 06-02-2012, 23:21

yyyyyyy a może tak nówka??? Japaneze nr vin i części za dwa dni u Ciebie albo intercars mamy zniżki ok 25 % a na używanym to ile pojeździsz??? chcesz mam 20 i twój ale pojeździsz dzień góra jeżeli cały w ogóle wytrzyma w używkę się nie baw szkoda zachodu.
Saqu - 06-02-2012, 23:42

sniegu, zniżkę w Intercarsie mają klubowicze. tzn Ci zaznaczenia na co najmniej czerwono na forum za okazaniem karty klubowej
sniegu - 06-02-2012, 23:52

Saqu wiem :mrgreen: nie ucz, pisze bo się może chłopak wkręci jak mu będzie zależeć :twisted:
Swiezu - 16-02-2012, 09:07

I pojawił się problem. Po wymianie tegoż czujnika i skasowaniu błędów samochód zachowuje się tak samo (tak jakby się dławi, aż zgaśnie), a błąd wraca. Co to może być? Pilne bo Carisma zamarza :/
wichura1 - 17-02-2012, 08:53

A nie chodzi o czujnik położenia wałka rozrządu? Ma podobną nazwę: crankshaft position sensor(czujnik położenia wału), camshaft position sensor(czujnik położenia wałka rozrządu). Ten drugi znajduje się w aparacie zapłonowym (wersja bez fajkocewek) lub gdzieś ponad paskiem rozrządu (wersja z fajkocewkami). Powiedz dokładnie numer błędu, który zgłosił ECU.

Obejrzyj service manual: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448 , rozdział: Engine electrical - ignitionsystem, strony 16-43 i 16-45 (wiem 2 strona jest o silnikach DOHC ale system z fajkocewkami costał zaadaptowany z DOHC do SOHC)


sniegu, Można śmiało kupować używki, nie widziałem jeszcze uszkodzonego czujnika położenia wału, uszkodzonego bez powodu. Większość uszkodzeń tych elementów wynika z niepoprawnego montażu przy wymianie paska rozrządu (ewentualnie przy dieslach od wibracji).

sniegu - 17-02-2012, 12:32

Swiezu wymieniłeś to co jest tutaj http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=15 ostatni post ten czujnik miałeś wymienić 10 klucz i 5 minut roboty a jak rozbierałeś pół auta żeby się dostać do wału to współczuje

[ Dodano: 17-02-2012, 12:39 ]
wichura1 chcesz to Ci sprzedam za 150 leży i robi za wykrywacz metali przy sprzedaży złomu :badgrin: tylko napisze na aukcji ze nie mam możliwości sprawdzenia i nie wiem czy działa chcesz??? :p
No właśnie.
używka tylko w momencie kiedy chcę szybko sprzedać auto i pozbyć sie problemu

[ Dodano: 17-02-2012, 12:41 ]
OT Wichura masz ori dokładkę od msx-a na przód?

wichura1 - 17-02-2012, 13:04

Kupuję używki z odbiorem osobistym i gwarancją od gościa w Poznaniu. Co do dokładki, już nie mam szlag ją trafił bo samochód był tak obniżony, że robiłem za pług śnieżny, w końcu złamała się na 3 części, więc poszła do kibla.
sniegu - 17-02-2012, 13:17

szlag a ja na coś takiego poluję właśniez zawiechą nic nie robie tylko dokładki kładę
koniec OT

Swiezu - 17-02-2012, 14:36

Kurde nie znam numeru błędu ECU, sam nie sczytywałem, sczytywał mechanik i on też wymieniał ten czujnik. Samochód też nie mój, a z rodziny, a i kabla nie mam żeby się podpiąć, więc wiadomości mam przekazywane. Chyba, że da się jakoś jak w moim Galancie '93 (drucik do wtyczki i błędy wyskoczyły :) )?
wichura1 - 17-02-2012, 22:14

Oczywiście że się da: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981

sniegu, Ja miałem zglebowaną fabrycznie (znaczy u dilera). Po tym jak rozwaliłem dokładkę, wymieniłem sprężyny na fabryczne i teraz dopiero wiem co to wygoda jazdy. Przedtem jeździło się nim jak taczką, po przejechaniu przejazdu kolejowego miałem plomby do wymiany. :D

Swiezu - 17-02-2012, 22:18

Nowe dane: ten samochód niby nie ma czujnika wałka rozrządu. Możliwe to? (Sory ale jestem zielony z tego).
wichura1 - 20-02-2012, 13:34

No niby nie ma ale jest podobne ustrojstwo. W SOHC błąd 23 oznacza TDC - top dead centre sensor. To czujnik górnego martwego położenia tłoka, daje ECU sygnał, gdzie tłok zmienia kierunek ruchu. Wystarczy, bo masz tylko 1 wałek rozrządu, a nie 2.
Swiezu - 20-02-2012, 15:46

To jest numer 23 - ok dzięki za info dzisiaj samochód od jednego mechanika wędruje do elektromechanika :) Już przynajmniej wiem co to, to ten mam nadzieję sobie poradzi. Dam znać jak się sprawa rozwinie.
wichura1 - 20-02-2012, 22:22

Swiezu, sniegu ci podawał link do zdjęcia pokazującego gdzie jest TDC jest na jego fotce poniżej. Na zdjęciu zaznaczona jest wtyczka, bo dotyczy innego uszkodzenia, które u ciebie też może być. Chodzi o przetarte, lub złamane przewody.





Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group