To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [ALL] zbieznosc katy itp

p0gr0m - 06-12-2006, 22:53
Temat postu: [ALL] zbieznosc katy itp
mam pytanie czy sruby na tylnich wachaczach dolnych to sa sruby do krecenia katem kola (dol-gora) czy moze na boki prawo lewo? bo chodzi mi o to ze u mnie prawe tylnie kolo jest wychylone w prawo o ponad milimetr, ktorymi regulacjami to sie koryguje ? tymi na wachaczu dolnym czy innymi jakimis ?
wojmi1 - 07-12-2006, 12:21

lapy precz---- to sa srubki dla warsztatu od geometri lepiej nie grzeb jak sie nie znasz . sprobuj pomierzyc przesuniecie osiek tylnich tak jak ci juz pisalem rozrysuj to sobie -- bo tak to bedziesz mial kat kola a kolo bedzie kosic gdzies w sina dal ---- moja rada skup sie na okresleniu jak naprawic ta belke o ile ja przesunac
a kat natarcia ustaw na koncu

Anonymous - 07-12-2006, 12:35

wojmi1 napisał/a:
to sa srubki dla warsztatu od geometri


Dokladnie. Polecam wizyte w warsztacie. Ja za cala impreza u mojego mechanika zaplacilem ok 50 PLN wiec nie wiem, czy warto samemu grzebac, bez gwaracji sukcesu. :mrgreen: :mrgreen:

Zdarte opony moga kosztowac wiecej, nie wspomne tez o prowadzeniau auta :mrgreen: :mrgreen:

p0gr0m - 07-12-2006, 15:33

spokojnie panowie nie w tym rzecz, chce wiedziec tak jak w 1 poscie bo jezeli sie potwierdzi to co mysle to mechanik probowal na zbieznosci ustawic mi rozbieznosc regulacja do kata pochylen, bo o drugiej regulacji nawet nie wiedzial szpec z autoryzowanego punktu qrwa, wiec prosze o odpoiwedz czy na wachaczu dolnym regulacja sluzy do katow(gora-dol) czy do zbieznosci(prawo-lewo) ?
wojmi1 - 07-12-2006, 15:56

Poszukaj serwisowki z opisem zawieszenia i bedziesz mial wszysko , malo kto z nas pamieta nastawy do wszystkich aut
p0gr0m - 08-12-2006, 09:48

no i tak jak sie potwierdzily moje przypuszczenia , bylem 3 dni temu w autoryzowanym serwisie geometri mechanik stwierdzil ze nieda sie ustawic u mnie zbieznosci bo prawe kolo ucieka w prawa strone o prawie 2 mm, a regulowal to sruba na wachaczu- a ta sruba sluzy do ustawienia kata pochylenia kola, o drugiej regulacji nawet nie wiedzial ze w ogole jest i sluzy ona wlasnie do regulowania kola na prawo i lewo. poprostu brak mi slow na tych fachowcow. dodam ze w takim ukladzie pojawila sie u mnie iskierka nadzieji zwiazana z tym tematem http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=6984 tyle ze jeszcze poczekam 2 tygodnie bo bede wymienial pozostale tuleje tylnego zawieszenia a to sie wiaze z ustawianiem zbieznosci jeszcze raz. stracilem 200 zl za ustawienie zbieznosci na tamtym warsztacie dalem 200 za wymiane 3 tulei i ustawienie zbieznosci ktorej nawet nie umieli zrobic bo niewiedzieli ze robia regulacje wychylenia kola - Katem pochylenia . poprostu lol
wojmi1 - 08-12-2006, 15:17

Niestety p0gr0m, to tak jest ze jedziesz do warsztatu i musisz wiedziec wiecej od tych magikow bo cie zjedza i spieprza ---- zawsze mnie nurtuje kwestja : ze jak nabedziesz troche wiedzy to po co i utrzymywac.
Opisze Ci moja metode robienia przy aucie rzeczy daremnych/czyli takich ktorych nieznalem albo sie nieda/
robie podbudowe teoretyczna czyli: czytam ,pytam , pije wodke z jakims starym majstrem, szukam podobnych rozwiazan w innych autach /np. tak naprawialem gaznik miska np dokumentacji solexa z volvo/
kompletacja czyli czesci narzedzia papiery do notatek /zawsze je zgubie albo sa malo czytelne he, he/ ogledziny pola walki czyli czy pod domem czy u sasiada czy moze warsztat , na koncu rozpoznanie ostateczne wroga i rozpoznanie w walce -- wynik- bywa roznie , ale czym wiecej potu i krwi tym zwyciestwo
slodsze

Hugo - 08-12-2006, 22:10

wojmi1 napisał/a:
Opisze Ci moja metode robienia przy aucie rzeczy daremnych/czyli takich ktorych nieznalem albo sie nieda/
robie podbudowe teoretyczna czyli: czytam ,pytam , pije wodke z jakims starym majstrem, szukam podobnych rozwiazan w innych autach /np. tak naprawialem gaznik miska np dokumentacji solexa z volvo/
kompletacja czyli czesci narzedzia papiery do notatek /zawsze je zgubie albo sa malo czytelne he, he/ ogledziny pola walki czyli czy pod domem czy u sasiada czy moze warsztat , na koncu rozpoznanie ostateczne wroga i rozpoznanie w walce -- wynik- bywa roznie , ale czym wiecej potu i krwi tym zwyciestwo
slodsze


Popieram takie podejście.

Anonymous - 19-12-2006, 01:51

p0gr0m napisał/a:
no i tak jak sie potwierdzily moje przypuszczenia , bylem 3 dni temu w autoryzowanym serwisie geometri mechanik stwierdzil ze nieda sie ustawic u mnie zbieznosci bo prawe kolo ucieka w prawa strone o prawie 2 mm, a regulowal to sruba na wachaczu- a ta sruba sluzy do ustawienia kata pochylenia kola, o drugiej regulacji nawet nie wiedzial ze w ogole jest i sluzy ona wlasnie do regulowania kola na prawo i lewo. poprostu brak mi slow na tych fachowcow. dodam ze w takim ukladzie pojawila sie u mnie iskierka nadzieji zwiazana z tym tematem http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=6984 tyle ze jeszcze poczekam 2 tygodnie bo bede wymienial pozostale tuleje tylnego zawieszenia a to sie wiaze z ustawianiem zbieznosci jeszcze raz. stracilem 200 zl za ustawienie zbieznosci na tamtym warsztacie dalem 200 za wymiane 3 tulei i ustawienie zbieznosci ktorej nawet nie umieli zrobic bo niewiedzieli ze robia regulacje wychylenia kola - Katem pochylenia . poprostu lol

dolny dlugi wachacz pochylenie. przedni krotki. zbieznosc.pod warunkiem ze....jakims cudem nie stanely sruby w tulejkach met-gumowych w co nie wierzę. w skrajnych przypadkach jesli skonczy sie zakres regulacji na zbieznosc ..zawsze poprawiam katem pochylenia . to mniejsze tzw. zlo. jak wiesz sruby te nie sa zwykle lecz zakonczone mimosrodowa podkladka. ja normalnie dorabiam takie sruby adoptujac je z innych zawieszen ze wzgledu na gwint, dlugosc i wytrzymalosc. jak to zrobic gdybys nie doszedl ...chetnie pomoge. lecz na forum jestem raz na pol roku...wiec kontakt raczej inny . pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group