To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - [CJ1A 1.3] Biały dym + grzanie się silnika

cyganz - 10-02-2012, 18:18
Temat postu: [CJ1A 1.3] Biały dym + grzanie się silnika
Witam, dzisiaj przegoniłem mojego Colta i zauważyłem nadmierny biały dym z rury wydechowej + temperatura silnika skoczyła mi dużo dalej niż połowę. Co to może być za objaw ? nigdy temp. silnika nie skoczyła dalej niż połowę.
robertdg - 10-02-2012, 20:16

Biały dym to mogła być para z wilgoci która zamarzła w układzie wydechowym, nadmierny wzrost temperatury mógł być spowodowany przyblokowaniem się termostatu
tomekrvf - 10-02-2012, 21:52

cyganz, sprawdź temperaturę krzepnięcia płynu chłodzącego. Czy to się stało w krótkim czasie po odpaleniu auta?
Pafab - 10-02-2012, 23:20

Cytat:
nadmierny biały dym z rury wydechowej + temperatura silnika skoczyła mi dużo dalej niż połowę.


Sprawdź czy nie ubywa płynu chłodzącego i jaki ma kolor, jeśli ubywa a płyn pociemniał to możliwe że uszczelka pod głowicą poszła się kochać :(
Pałowałeś na nierozgrzanym silniku?

Cytat:
wzrost temperatury mógł być spowodowany przyblokowaniem się termostatu


Albo zamarznięciem chłodnicy.

cyganz - 11-02-2012, 01:51

problem rozwiązany, w ogóle nie miałem płynu w zbiorniku do chłodnicy, wlałem płyn i grzeje :)
plecho1 - 11-02-2012, 09:05

Nie chcę Cię martwić, ale chyba wcale nie rozwiązany, Biały dym i brak płynu chłodniczego najczęściej oznacza przerwaną uszczelkę głowicy. Jak wszystko jest ok, to płynu chłodniczego nie ubywa.
cyganz - 11-02-2012, 13:35

a jaki jest mniej więcej koszt wymiany tej uszczelki pod głowicą ?
plecho1 - 11-02-2012, 15:25

Przy takiej wymianie, jeśli auto ma już spory przebieg warto od razu wyremontować i splanować głowicę, może wymienić rozrząd jeśli blisko już do wymiany więc taki koszt trzeba by skonsultować z jakimś warsztatem. Można również kupić samą uszczelkę i ją wymienić, wtedy koszt będzie ze 300 - 400zł z uszczelką lub mniej jeśli sam wymienisz.
KlaudiuszBdg - 11-02-2012, 17:10

Nie no, planowanie glowicy + rozrzad to wypadaloby wymienic przy wymianie uszczelki, co by 2 razy nie placic tej samej kasy...
mkm - 11-02-2012, 19:34

Nie straszcie kolegi, ponieważ to może wcale nie być uszczelka, tylko po prostu długo nie sprawdzał poziomu płynu lub mu się przy tych temperaturach jakiś wąż poluzował i dlatego było pusto, albo chłodnica/nagrzewnica popuszcza.
Zanim zacznie się dobierać do uszczelki pod głowicą, warto wyeliminować inne możliwe przyczyny awarii.

Gdyby to była uszczelka to po dolaniu płynu sytuacja by nie wróciła do normy, bo przy uszczelce jak raz zagotuje to już gotować będzie :wink:

cyganz - 13-02-2012, 12:27

hehe, muszę poobserwować mojego colta bo na razie jest wszystko ok. a przebieg to 240tys. Rozrząd był podobno zmieniany przy 100tys
Marcin-Krak - 13-02-2012, 13:37

cyganz, dobrze wnioskuję, że masz rozrząd nie wymieniany od 140 tys :?: :roll:
plecho1 - 13-02-2012, 14:02

To lepiej wymień ten rozrząd jak najszybciej. A czy wiesz jakie mogą być koszty naprawy jak ci pęknie pasek rozrządu? Niektórzy w takiej sytuacji wymieniają silnik.
Tovija - 14-02-2012, 09:19

Spokoooojnie Panoooowie....
kupi sie druuuugi silnik.....
:lol:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group