Pajero II - Jaki termostat
doomster - 10-02-2012, 21:46 Temat postu: Jaki termostat Witam, zastanawiam sie nad wymianą termostatu na taki z wyzsza temperatura otwarcia (82'C), podejrzewam, ze moze byc teraz zamontowany z nizsza temp (np76,5). Auto nagrzewa sie bardzo szybko, tzn po przejechaniu 3km w temp -15 osiaga temperature taka jak na załączonej fotce. Jednak z nawiewów leci tylko lekko ciepłe powietrze, dopiero po dłuższej jezdzie zaczyna wiac lepiej.
Czy w waszych pajero wskaznik temperatury zatrzymuje sie na tym samym poziomie co u mnie?
Czy wymiana termostatu pomoze?
Jak jest u was z siłą nawiewu bo u mnie na najwyzszym biegu nie ma rewelacji wiecej hałasu niz wiatru:)
Czy termostat jest umiesczony pomiedzy pompą paliwową a głowicą w kolanku?
pozdrawiam
xfranex - 11-02-2012, 09:09
u mnie jest tak samo tez zatrzymuje się temperatura w tym samym miejscu ale wcześniej dochodzi do pierwszej kreski i spada i po jakimś czasie podnosi się na środek i tak trzyma , na drugie pytanie nie znam odpowiedzi ,a na trzecie to całkiem jestem w d...ie bo nie działa mi nagrzewnica przednia i właśnie szukam tez na forum jakiś odpowiedzi na mój temat , a gdzie się znajduje termostat to tez Ci nie pomogę
jawaldek - 11-02-2012, 10:22
Cytat: | Czy termostat jest umiesczony pomiedzy pompą paliwową a głowicą w kolanku? | pompą wodną->> tak
doomster napisał/a: | Czy w waszych pajero wskaznik temperatury zatrzymuje sie na tym samym poziomie co u mnie? | ->> tak doomster napisał/a: | Jak jest u was z siłą nawiewu bo u mnie na najwyzszym biegu nie ma rewelacji wiecej hałasu niz wiatru:) | chyba 2,5 już tak mają a i przy tych mrozach zanim nagrzeją się wszystkie doloty to czasu troszkę minie. U mnie (żony) trzeba przejechać jakieś 5km aby leciało dobrze wyczuwalne ciepłe powietrze. doomster napisał/a: | podejrzewam, ze moze byc teraz zamontowany z nizsza temp (np76,5) | idzie ocieplenie a i wiosna i lato za pasem ja bym zostawił. xfranex napisał/a: | bo nie działa mi nagrzewnica przednia | nic a nic nie daje ?? może 1) jest zapchana 2)spadły kanały nadmuchowe z nagrzewnicy i ciepło idzie sobie gdzieś tam z boku?? 3) czasami nie wiedząc czemu na drodze do nagrzewnicy montowane są zawory zamykające obieg->> może masz coś takiego 4) a może masz zapowietrzony układ ??
Franek7 - 11-02-2012, 12:08
Czasem w samochodach nie grzeje , bo zbyt mało jest już płynu ( wyciek lub uszczelka - głowica )
Najprościej starą metodą - zasłonić wlot powietrza tekturą ( tyle że Ty na wskaźniku masz ok i nie trzeba)
U mnie przy tej tej temp.silnika jak u Ciebie na wyświetlaczu
jest ok i grzeje.
doomster - 11-02-2012, 17:53
Dzieki za wszystkie informacje, nic nie ruszam, dzisiaj juz tylko -15 stopni wiec jest nadzieja ze wiosna wkrótce nadejdzie:)
Faraonix - 12-02-2012, 23:24
Wydaje sie ze temperatura jest ok, moze masz problem z nagrzewnica, zakamieniala albo cos blokuje przeplyw plynu. U mnie dosc szybko leci goroce powietrze. W tym roku w Irlandii nie ma zimy ale w zeszlym przy -12 bylo ciepelko szybko. Po dluzszej jezdzie powietrze z nadmuchow prawie parzy.
lukas 78 - 13-02-2012, 17:26
moje bardzo szybko się nagrzewa i mocno grzeje nawet w te mrozy po prejechaniu góra 2-5 km mam temperaturę jak z twojego obrazka
w trasie mam ogrzewanie ustawione trochę ponad połowę bo palą się buty
doomster - 13-02-2012, 19:54
to bede musial odkamienic nagrzewnice, tylko dostep do przewodów kiepski. zdarza sie ze czasem jak przegazuje auto slychac przelewanie sie wody w układzie. dziwi mnie to bardzo bo stan plynu jest ok, a juz ponad rok jezdze tym autem i do tej pory sie nie odpowietrzylo?
pozdr
lukas 78 - 13-02-2012, 20:05
jak masz ciepły garaż i czas spróbuj wlać dobry srodek do czyszczenia układów spuścić zalać wodą i tak ze dwa razy a po ostatnim spuszczeniu sama woda spuścić i dolać sam koncentrat jak pochodzi i ostygnie sprawdź testerem
u mnie jest gdzieś -55
rico.1 - 13-02-2012, 20:59
lukas 78 napisał/a: | u mnie jest gdzieś -55 | uważaj!!! jak dodasz jeszcze trochę koncentratu to ci spadnie do -20
doomster napisał/a: | czasem jak przegazuje auto slychac przelewanie sie wody w układzie | jak słyszysz coś takiego to możesz mieć albo zapowietrzoną nagrzewnicę, albo za słaby wydatek pompy wodnej
jawaldek - 13-02-2012, 21:06
lukas 78 napisał/a: | spróbuj wlać dobry srodek do czyszczenia układów | niestety są dwa wyjścia po zastosowaniu 1) albo oczyści układ albo 2) totalnie zatka układ->> cały układ łącznie z chłodnica. W moim przypadku skończyło się to wymianą chłodnicy a środek do czyszczenia jest każdy dobry który właśnie sprzedaje sprzedawca.
Jeśli już to może lepiej samą nagrzewnicę przepłukać zakładając wąż z wodą i ciśnieniem spróbować. Każde mycie może i tak skutkować wymianą nagrzewnicy bo wyjdą np dziury. Rozejrzyj się za nową nagrzewnicą lub używką z możliwością sprawdzenia i wymień.
michdru - 14-02-2012, 11:19
Miałem bardzo podobny problem. Temperaturę silnika masz dobrą. U mnie przy włączonej dmuchawie na maksa z nawiewów ledwo leciało powietrze. Mechanior wymontował nagrzewnicę,wymył,wypłukał i teraz naprawde leci i jak ktoś wcześniej opisał "palą sie buty".
Pozdrawiam
lukas 78 - 14-02-2012, 13:57
rico.1 napisał/a: | lukas 78 napisał/a: | u mnie jest gdzieś -55 | uważaj!!! jak dodasz jeszcze trochę koncentratu to ci spadnie do -20
doomster napisał/a: | czasem jak przegazuje auto slychac przelewanie sie wody w układzie | jak słyszysz coś takiego to możesz mieć albo zapowietrzoną nagrzewnicę, albo za słaby wydatek pompy wodnej |
rico wiem o co chodzi
sam koncentrat ma ujowe własności mrozowe
ale te 55 mnie satysfakcjonuje
tak samo miałem w innym aucie i przynajmniej kilka lat spokoju
rico.1 - 14-02-2012, 21:21
lukas 78 napisał/a: | sam koncentrat ma ujowe własności mrozowe | właśnie jak napisałeś
koncentrat ma lepsze własciwości mrozoodporne gdy dopiero jest wymieszany z wodą, a do nominalnego -70 tu niewiele już brakuje
co najlepsze, gdy sprawdzasz miernikiem to pokazuje super git, a w rzeczywistości bywa już inaczej
doomster - 15-02-2012, 19:15
wymontowywał ktos juz nagrzewnice? duzo z tym roboty?
pozdr
|
|
|