To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - Olej przekładniowy

Anonymous - 07-12-2006, 10:45
Temat postu: Olej przekładniowy
Witam,
jaki olej przekładniowy należy zastosować w C51A? I ile go tam się mieści?
Poza tym poszukuję niedrogiego ;-) warsztatu w Warszawie (najlepiej Białołęka), który wymieniłby ten olej. Ewentualnie ile taka usługa kosztuje?

Anonymous - 07-12-2006, 12:48

fruu napisał/a:
jaki olej przekładniowy należy zastosować w C51A? I ile go tam się mieści?


Wg. istrukcji - olej przekładniowy API GL-4, 75W90 lub 80W90 - 2 litry. Tzn wchodzi troche mniej, chyba ok 1.8. :D

Co do warsztatow niestety wiedzy mi brak. Ale napewno znajdzie sie ktos kto Ci pomoze :mrgreen: :mrgreen:

Anonymous - 07-12-2006, 15:06

może powiem jeszcze tak: samochód Colt C51A kupiłem 2 tyg temu. 2 dni temu zaczęła mi szumieć skrzynia na każdym biegu, wcześniej było ok (jeździłem nim często na zasadach pożyczenia). Czy może to być sprawa "suchej" przekładni czy też skrzynia do remontu?
wojmi1 - 07-12-2006, 15:21

termonti, podal ci typ oleju wymien go to zobaczymy
KaWu - 07-12-2006, 15:29

Ja niedawno wymienilem na Valvoline-pisalem w innym poscie. Bylo bez zmian jak na starym. Czasami synchronizator sie odzywal na szybkim wlaczaniu.
Teraz jak jest chlodniej to przez gdzies 2 km czuje ze 2 ciezej wchodzi. No i 3 czasami bardziej haczy. Juz sam nie wiem. Chyba walku z olejem w sklepie nie zrobili. Do tej pory mialem stycznosc tylko z mobilem. Nie bylo problemow. Teraz postanowilem wyprobowac Valvoline.
Ale moze przewrazliwiony jestem :) Po porstu te skrzynie to maja ze chyba tylko synchronizatory pozostaje wymienic bo haczenie pozostaje.

Anonymous - 07-12-2006, 18:00

KaWu napisał/a:
Po porstu te skrzynie to maja ze chyba tylko synchronizatory pozostaje wymienic bo haczenie pozostaje


Potwierdzam. U mnie po wymianie oleju, objawy lekko sie zmniejszyly, ale jednak nie ustapily. Na zimno dwojka wchodzi ciezko, z trojka tez czasami zgrzytnie. Widocznie ten typ tak ma. Trzeba tez wziasc po uwage, ze po nocce olej zimny. A jak zimny to i gesty. Gesty to ciezko sie wachluje. :mrgreen: :mrgreen:

Jednakowoz u mnie objaw ustepuje po przejechaniu 300m wiec narazie nie zamierzam ingerowac :mrgreen: :mrgreen:

Anonymous - 07-12-2006, 18:15

termonti napisał/a:
Potwierdzam. U mnie po wymianie oleju, objawy lekko sie zmniejszyly, ale jednak nie ustapily. Na zimno dwojka wchodzi ciezko, z trojka tez czasami zgrzytnie. Widocznie ten typ tak ma.


Podpinam się do objawów. Tylko że jak Qpiłem colta to biegi wchodziły lżej...
Ktoś mi mówił że olej w skrzyni wyminia się baaaaardzo rzadko to prawda?
Czy ewentualnie mogę sam ten olej wymienić?? Gdzie się go wlewa?

Anonymous - 07-12-2006, 18:38

Ficu865 napisał/a:
Czy ewentualnie mogę sam ten olej wymienić?? Gdzie się go wlewa?


W tek kwestii niezawodnym przewodnikiem i maualem jest strona kolegi Krzyzaka. :arrow: :arrow:

http://mitsubishifan.webpark.pl/

W dziale naprawy i dane regulacyjne wszystko masz jak na dloni. :D :D

Ficu865 napisał/a:
Ktoś mi mówił że olej w skrzyni wyminia się baaaaardzo rzadko to prawda?


Olej w skrzyni biegow wymienia sie co 80 kkm - 90 kkm

Anonymous - 07-12-2006, 19:29

Wiem że jest n astronie Krzyżka, już to raz ściągałem na służbowego kompa, teraz zmienili sprzęt i nie wolno mi nic ściągać wiec bardzo proszę odpowiedzieć tylko czy to bardzo skomplikowane i czy sam w garażu z kanałem sobie poradze.. Oczywiście jeśli wchodzi w gre wyciąganie jakichś części to to odpada bo laik zupełny jestem :wink:

Najchętniej to bym chciał żeby gdzięś odkręcić, wypuścić olej, wlać nowy i wsio:)

Da się tak? :twisted:

Krzyzak - 07-12-2006, 19:35

Ficu865 napisał/a:
Najchętniej to bym chciał żeby gdzięś odkręcić, wypuścić olej, wlać nowy i wsio:)
Da się tak? :twisted:

Da się - tylko trzeba 2 x odkręcić :) a potem zakręcić; no i lejek by się przydał :)

wojmi1 - 07-12-2006, 22:33

Krzyzak, /nie w temacie/ co sie stalo tymu Coltowi teraz dopiero doczytalem
---w/s wymiany oleju trzeba znalesc trzy srubki
1 spust oleju najlatwiej na dole skrzyni
2 nadmiarowa to najtrudniej
3 wlew
najlepiej zerknij na manuale skrzyni biegow tam jest to ladnie rozrysowane

Anonymous - 08-12-2006, 09:48

Jest ktoś w stanie podać mi kontakt do dobrego i niedrogiego warsztatu w Warszawie lub okolicy, który zdiagnozuje problem i zaproponuje rozwiązanie? Z góry zaznaczam, że warsztaty, które nie widząc i nie słysząc objawów odmawiają np: wymiany oleju ale usilnie namawiają mnie na naprawę skrzyni odpadają.
Anonymous - 08-12-2006, 11:55

fruu napisał/a:
może powiem jeszcze tak: samochód Colt C51A kupiłem 2 tyg temu. 2 dni temu zaczęła mi szumieć skrzynia na każdym biegu, wcześniej było ok (jeździłem nim często na zasadach pożyczenia). Czy może to być sprawa "suchej" przekładni czy też skrzynia do remontu?
Ja myślę że wymiana oleju nic nie da, objawy jakie opisujesz to łozysko albo docisk i dlatego szumi. koszt zestawu z tarczami ok 500pln.
Hugo - 08-12-2006, 14:18

kostuch napisał/a:
koszt zestawu z tarczami ok 500pln.

Nie strasz kolegi. To spora przesada. Dobry zestaw sprzęgła z Allegro firmy NKK to koszt 296 zł +przesyłka.

[ Dodano: 08-12-2006, 14:21 ]
termonti napisał/a:
olej przekładniowy API GL-4, 75W90

Taki i tylko taki.
termonti napisał/a:
80W90

W żadnym wypadku. Ja taki zalałem (firmy ELF) i zimna skrzynia bardzo ciężko się kręci, poza tym dwójka i jedynka wchodzi strasznie ciężko. Po rozgrzaniu jest dużo lepiej, ale nie do końca.

Krzyzak - 08-12-2006, 14:56

ja stawiam na łożysko(a) wałka sprzęgłowego - niestety oryginał kosztyje po 200 zł/szt.; ew. od koreańskie - są 3x tańsze;
jest to po prostu znana wada C5x



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group