To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Wymiana sworznia. Problem ze stukami

sebkin - 13-02-2012, 19:09
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Wymiana sworznia. Problem ze stukami
Proszę doświadczonych o odpowiedź :) otóż, dzisiaj wymieniłem sworzeń przedni. Podczas wymiany okazało się, że zurzyty jest prawdopodobnie od nowości, ale nie o tym. Proszę mi powiedzieć czy po założeniu nowego sworznia trzeba sie trochę przejechać i dokręcić go ponownie po ewentualnym ułożeniu? Pytam ponieważ po wyjechaniu z warsztatu podwozie było ciuchutkie, po przejechaniu około 5km dalej zaczeło delikatnie stukać, wątpie by sworzeń się uszkodził ponieważ wziałem lepszej firmy LEMFORDER. Dodam, że podczas usuwaniu prasą starego gniazdo delikatnie się rozszerzyło i nowy sworzeń miał luz, mechanik powiedział, że u niektórych japończyków tak jest i mają spraktykowane punktowe przyspawanie sworznia do wachacza co zapobiega ewentualnemu wypadnięciu sworznia. Proszę o odpowiedź

Przy okazji chcę Was zapytać o jedną rzecz, czy w Waszych Cari ociera bak przy większych koleinach? Dzisiaj zauważyłem, że zbiornik ociera o koleiny. Na początku myślałem, że to osłony silnika.

plecho1 - 13-02-2012, 19:29

Ja myślę, że nieudolnie to zrobili. Ja bym tego nie spawał, nawet punktowo ponieważ wewnątrz sworznia jest smar i być może elementy z tworzywa. Ja w poprzednim aucie (Carisma 2000r.) sam wymieniałem wyciskając sworznie imadłem i nic takiego jak u ciebie nie miało miejsca. Przy montażu nowy wchodził ciasno i nie było mowy o żadnym luzie.
Możliwe, że spawy puściły i pojawiło się stukanie.

sebkin - 16-02-2012, 16:56

Był‚em dzisiaj na szarpakach, wynik badania jest taki ze sworzen jest bez luzow i dobrze zamontowany. Okazało się, Ĺźe ten stukot dobiega ze środka amortyzatora, badanie pokazało 68% sprawności.
Tutaj moje pytanie, czy ktoś z Was miał taka usterkę? Czy jest to do naprawy?

Hugo - 17-02-2012, 14:04

Jeśli stuka amortyzator (tj. jego tłoczysko o korpus) to tylko i wyłącznie wymiana całego amortyzatora pomoże.
sebkin - 17-02-2012, 22:06

Sęk w tym, że nie wiadomo co stuka. Diagnostyk delikatnie ruszał autem z kanału do góry i dołu, stuki w amortyzatorze były słyszalne dokładnie od komory silnika. Czy możliwe jest, że są zużyte mocowania? Jeśli tak czy są one do zregenerowania?
robertdg - 17-02-2012, 22:15

Łożyska skrętne są wymienne, trzeba sprawdzić czy to one stukają, czy poprostu sam amor i przez to spada jego sprawność
sebkin - 18-02-2012, 00:50

A gdzie ewentualnie moge dostać takie łożysko? Ile ich jest w jednym amortyzatorze? czy wymiana wystarczy na dluzszy czas czy juz po rozebrania szybciej sie posypie?
robertdg - 18-02-2012, 07:46

W McPherson-ie jest jednbo łożysko skrętne, dostaniesz je w każdym dovrym sklepie motoryzacyjnym, zamówić możesz również tutaj http://www.zumi.pl/68692,...nice,firma.html
To jak długo wytrzyma łożysko zależy od tego co kupisz - najpierw się upewnij, że to jest jegpo wina

sebkin - 22-02-2012, 19:36

Po wizycie u mechaników diagnoza - stuki wewnątrz amortyzatora.
Czy jest u nas w Cari coś takiego?
-----> http://allegro.pl/oslona-...2161637508.html
Czy to może być przyczyną?

game1 - 22-02-2012, 19:51

To są osłony amortyzatora. Osłaniają one trzon amortyzatora od brudu. Przyuważ czy nie ma wycieków z amortyzatora. Stuki w samym amortyzatorze wiem to z doświadczenia to zazwyczaj ubytek oleju i amortyzator to wymiany. Moim zdaniem to łożysko się rozsypało na amortyzatorze.
sebkin - 22-02-2012, 20:23

game1 napisał/a:
Moim zdaniem to łożysko się rozsypało na amortyzatorze.
ale oczywiście nie jest do wymiany ?
plecho1 - 22-02-2012, 20:30

Jest do wymiany:
http://allegro.pl/listing...yzatora+carisma

sebkin - 22-02-2012, 20:39

plecho1 napisał/a:
Jest do wymiany:
http://allegro.pl/listing...yzatora+carisma

Kurcze, teraz sam już nie wiem. Mechanik ruszał dość mocno kołem i jednocześnie obserwował mocowanie, nie było żadnych luzów. W jednej z aukcji jest taki wpis :Najczęstszym objawem uszkodzenia tego łożyska jest trzeszczenie podczas skręcania kołami. Często też ulega ono zniszczeniu w związku z uszkodzeniem poduszki amortyzatora.
Ja nie mam żadnego trzeszczenia.

game1 - 22-02-2012, 20:45

Najlepszym sposobem jest podjechanie na diagnostykę i zrobić pomiar amortyzatorów na pewno wykaże. Uszkodzone łożysko może tłuc. Mam przy swojej cari to samo z prawej strony kupiłem łożysko i górne mocowanie, ale nie mam na razie czasu wymienić.
sebkin - 22-02-2012, 20:50

A czy to będzie pasowało, niby jest napisane, że tylko do cari po lifcie ale nie wiem czy jest to jakaś róznica.
http://allegro.pl/lozysko...2077737694.html
Czy to wogóle możliwe, żeby w środku amortyzatora coś stukało a jednocześnie jego sprawność wynosiła 68%?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group