[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Brak biegów 2,4 i R
Dzwigu - 14-02-2012, 09:45 Temat postu: [EAxx] Brak biegów 2,4 i R Witam
Wczoraj spotkała mnie dziwna sytuacja. Nagle w pewnym momencie nie mogłem wbić 2, potem zacząłem sprawdzać inne biegi. Okazało się że dotyczy to wszystkich biegów po stronie 2. Czyli 2,4,R. Wygląda to tak: Wciskam sprzęgło, wrzucam któryś tych biegów i jak tylko zaczynam delikatnie puszczać sprzęgło gdy zacznie łapać słychać chrupanie (jak w przypadku nie do końca wbitego biegu). Oczywiście od razu wciskam sprzęgło bo nie chcę rozwalić skrzyni.
Zaznaczę że 1,3,5 śmigają prawidłowo. Obecnie na nich jeżdżę. Co to może być i ile będzie mnie kosztowało ??
KaWu - 14-02-2012, 09:49
Dzwigu, czy twoja skrzynia wydawała przed tym dziwne odgłosy
Proponuję nie zakłądaćnowego tematu, tylko poczytać tematy o skrzyniach i ich awariach.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=28846
Dzwigu - 14-02-2012, 09:55
Czytałem o objawach awarii skrzyni biegów i nie występowały u mnie takie dzwięki. Nawet teraz na tych biegach 1,3,5 jest ok. A jak mi się wydaje (może błędnie) to gdyby poleciała skrzynia to nie dotyczyło by biegów z jednej strony . Jak dla mnie jest to jakiś element mechaniczny. Bo nawet ruch wrzucania biegu wydaje się być krótszy i lżejszy.
m6riano - 14-02-2012, 14:23
Dzwigu napisał/a: | Co to może być i ile będzie mnie kosztowało ?? |
A to już pytanie (telefon) do "przyjaciela":
42 215 44 02
Marek Malik
Dzwigu - 14-02-2012, 14:28
Znam tą firmę , mam dość blisko i czasami tam zaglądam. Ale wpierw miałem nadzieję że ktoś miał już identyczny problem.
m6riano - 14-02-2012, 14:52
No to chyba nie myślisz że ktoś ci w 100% zdiagnozuje na forumie, w przeciwieństwie do szpeca który robi te skrzynie na codzień?;-)
Dzwigu - 14-02-2012, 14:59
A ty chyba nie myślisz że Pan który handluje częściami nie będąc mechanikiem zdiagnozuje Ci w 100% problem ?! Po to piszę się na forum aby się dowiedzieć się czegoś konstruktywnego jeżeli nie masz doświadczenia z takim przypadkiem to po co zabierasz głos i tworzysz niepotrzebną dyskusję ??
m6riano - 14-02-2012, 15:03
Dzwigu napisał/a: | A ty chyba nie myślisz że Pan który handluje częściami nie będąc mechanikiem zdiagnozuje Ci w 100% problem ?! |
Bo ten Pan naprawia również te skrzynie, czyli ma z nimi do czynienia na codzień... Dzwigu napisał/a: | Po to piszę się na forum aby się dowiedzieć się czegoś konstruktywnego |
Dlatego napisałem coś konstruktywnego(moim zdaniem) żebyś podjechał do Japaneze bo widze że masz niedaleko....
Dzwigu napisał/a: | jeżeli nie masz doświadczenia z takim przypadkiem to po co zabierasz głos i tworzysz niepotrzebną dyskusję ?? |
Z takim akurat nie...ale w moim galu siedzi już 4 skrzynia(i racji tego jakieś tam pojęcie o tym mam)..i jakbyś zadał sobie na tyle trudu i przeczytał chociaż kilka tematów o skrzyniach na tym forum to byś o tym wiedział...i nie musiałbyś zakładać kolejnego..
swinks_UK - 14-02-2012, 15:04
Olinkowanie na wybieraku ci pewnie strzeliło. Wybierak jest na skrzyni.
Dzwigu - 14-02-2012, 15:32
m6mariano:
według mojej wiedzy Pan o którym mowa nie jest mechanikiem i nie naprawia a mówiąc że naprawia jedynie pośredniczy w tym procesie. Oczywiście nic nie mam do Pana M bo jak najbardziej lubię i cenię jego sklep. Ale nadal jest to sklep a nie mechanik. Mechanika mam jeszcze dziś umówionego ale przed wizytą wolę zasięgnąć wiedzy na forum bo a) mechanicy są też omylni b) czasami lecą w ch*steczki
A co do Twoich sugestii że gdybym przeczytał choć parę postów o skrzyniach to bym wiedział co mnie spotkało, to Cię rozczaruję. Przeczytałem ich trochę i jakoś nie znalazłem odpowiedzi na mój przypadek. Był jedynie post Apsika jednak bez feedback'a poawaryjnego. Niestety search w takich przypadkach nie zdaje egzaminu a mało kto ma czas na przeczytanie wszystkich postów jakie są na forum związanych z tematyką. Aj zapomniałem, najwidoczniej Ty masz na to czas
SWINKS_UK: dzieki
Marcino - 15-02-2012, 11:22
swinks_UK napisał/a: | Olinkowanie na wybieraku ci pewnie strzeliło. Wybierak jest na skrzyni. |
No dokładnie, zrobił sie pewnie luz i wybiera tylko biegi do przodu, a do tyłu już nie jest w stanie wrzucić.
Dzwigu - 15-02-2012, 12:37
Właśnie zadzwonił do mnie mechanik. Powiedział że padła skrzynia . Ja nie przyjmuję tej wersji i zmieniam mechanika bo wydaje mi się to trochę nielogiczne i albo mechanik podszedł do kwestii sprawdzenia po macoszemu albo mnie naciąga.
Nawet weryfikowałem to telefonicznie z Panem Malikiem i również potwierdził moją wątpliwość do diagnozy mechanika. Ewidentnie biegi które są na tej samej szynie jedne wchodzą a inne nie. Jest to wręcz niemożliwe. Pan Malik mówi, że to opancerzenie linki.
Jutro wstawiam do innego mechanika, zobaczymy z jakim efektem.
[ Dodano: 15-02-2012, 14:00 ]
Namierzył może ktoś schemat połączenia skrzyni z wybierakiem tymi wodzikami/linkami ?? Mi udało się znaleźć dokumentacje do skrzyni ale tego małego niuansu tu nie ma wyjaśnionego. Gdyby ktoś chciał :
http://supplement.pdftown...ntrasmision.pdf
[ Dodano: 15-02-2012, 21:25 ]
Dziś miałem jeszcze małą walkę u mechanika. Jak się okazało po odłączeniu i ponownym podłączeniu linki (cięgna - czyt. tej co wbija bieg). Gałka skrzyni biegów wróciła do swojej pierwotnej pozycji i wszystko było ok... przez 100m od wyjechania z warsztatu. Po tym znowu to samo.
Teraz jestem pewien na 99% że to ta linka. Tak dla formalności, czy ona przesuwając się do przodu (w kierunku silnika) wbija biegi 2,4,R a przeciwnym 1,3,5 ?? Próbuję zrozumieć co się dokładnie stało z tą linką. Bo teoretycznie jest ok. Nie pęknięta i naprężona.
jogi_08521 - 18-02-2012, 16:59
U mnie tez tak było te trzymaki wodzików chyba się wyrobiły i spadały. przymocowałem opaskami zaciskowymi plastikowymi i od tamtej pory linki nie spadają.
spown - 18-02-2012, 18:48
U mojego brata w colcie było to samo. Rozłączyła się taka blacha, która trzyma pancerze cięgien. Pospinaliśmy wszystko i od razu zaczęło banglać... Bez tego miał 3 biegi, a "luz" chyba w najniższym położeniu gałki.
swinks_UK - 18-02-2012, 19:54
A ja wciąż stawiam na to, że jedno z 2 mocowań ci pękło:
To dość częsta usterka w manualach vr4. U ciebie w v6 powinno być podobnie.
|
|
|