Nasze nieMiśki ;-) - Suzuki Swift 1.3 GTi 
						
												 MKV - 14-02-2012, 11:13 Temat postu: Suzuki Swift 1.3 GTi Ponieważ jestem ciągle w trakcie poszukiwania czarnego Galanta Avance kombi V6 to opiszę to co obecnie jest i co zostanie ze mną   
 
 
Suzuki Swift 1.3 GTi mk2 1990r
 
 
Silnik (obróbka Krasnobrodzka Silniki Wyścigowe, reszta WZ Serwis)
 
- nowy komputer z odcinką na 8200obr/min (zamiast 7500)
 
- kompletny porting głowicy
 
- komplet nowych zaworów i prowadnic + ich obróbka
 
- nowe hydrauliczne popychacze zaworowe
 
- nowe sprężynki zaworowe Cat Cams
 
- powiększenie + honowanie cylindrów
 
- tłoki nadwymiarowe ARCO
 
- nowa pompa olejowa ARCO
 
- panewki ACL Race
 
- pierścienie RIK
 
- cały dół (wał, korbowody, koło zamachowe, docisk sprzęgła i reszta)) dokładnie wyważone
 
- przepustnica 60mm z Nissana Primery GT (SR20DE)
 
- świece Denso Irydium
 
- wałki rozrządu Świątek 260 typ R
 
- regulowane kółka rozrządu 2101
 
- świnka Ecumaster DET3 strojona przez Chestera z www.ecu-tune.pl
 
 
Tuning 
 
- silnik (szczegóły powyżej)
 
- dodatkowe zegary AutoGauge Stepper Motor PEAK - temperatura i ciśnienie oleju oraz napięcie w instalacji
 
- utwardzone poduszki pod silnikiem
 
- kolektor wydechowy 4-1 (Genie)
 
- taśma termoizolacyjna kolektora wydechowego (do 1200 stopni)
 
- wydech o średnicy 2"
 
- komorowy tłumik końcowy ProCustom robiony na zamówienie
 
- dedykowany filtr powietrza K&N KIT 57-0102 z dolotem zimnego powietrza ze zderzaka
 
- felgi 15x7 OZ Racing Superturismo GT i opony Dunlop SP Sport Fastresponse 195/50R15 (na zimę 14" alufelgi Fondmetal + Goodyear UltraGrip 7+ 185/60R14)
 
- nacinane tarcze hamulcowe Speedmax
 
- klocki hamulcowe Ferodo Premiere
 
- dedykowane silikonowe kable zapłonowe Magnecor Competition 8.5mm
 
- szyby elektryczne ze Swifta GTi 3 generacji
 
- centralny zamek na pilota
 
- wnętrze obszyte skórą naturalną
 
 
 
Wnętrze 	
 
- skórzana trójramienna kierownica MOMO
 
- flokowana deska rozdzielcza oraz boczki i podpórki półki
 
- aluminiowe nakładki na pedały Jacky
 
- oryginalne siedzenia Recaro oraz boczki obszyte czerwono-czarną skórą naturalną i szyte czerwonymi nićmi
 
 
 
Zawieszenie 	
 
- sprężyny Vogtland -40mm
 
- amortyzatory Koni Sport (regulowane)
 
 
Car Audio 	
 
- Jednostka sterująca Pioneer DEH4700
 
- wzmacniacz Caliber CA-504N
 
- z przodu głośniczki 10cm z podszybia wymienione na zestaw do drzwi 165mm (średnio tonowe) + tweetery
 
- skrzynia basowa Sony Xplod XS-LB10S 1200W
 
 
           
												 Torp12 - 14-02-2012, 12:35 Temat postu: Re: Suzuki Swift 1.3 GTi Wypas fura!!!
 
 
Ciekawe jaka bedzie jego cena:)
												 Kaucz - 14-02-2012, 13:14
  Jedno z niewielu małych aut, którymi nie wstydziłbym się jeździć  
												 BeNeK - 14-02-2012, 13:26
  Świetny Swift    byłeś nim na hamowni  ? W jaką moc celujesz na takim setupie ? 
 
pzdr
												 Morfi - 14-02-2012, 19:02
 
  	  | BeNeK napisał/a: | 	 		  | byłeś nim na hamowni  | 	   Ma w podpisie 131 Km. Cudo autko.  Klasyk gatunku.
 
Ładnie opisane modyfikacje (już sobie przepisałem:D).
 
 
Miałem 1.0 z 1997    
												 MKV - 14-02-2012, 21:37
 
  	  | Morfi napisał/a: | 	 		  
 
 
Miałem 1.0 z 1997      | 	  
 
 
Mocna rzecz - tak zwane "wściekłe litrówki" - latały jak 1.4 spod znaku VW i wszyscy robili wielkie oczy jak się dowiadywali, że pod maską jest 3 cylindrowe 1.0   
 
 
GTi z kolei to jest zupełnie inna liga - w takim małym samochodzie bardzo czuć prędkość   
 
 
No ale trzeba myśleć przyszłościowo, poważnie, rodzinnie ale jednocześnie pieścić ucho dźwiękiem silnika więc pomóżcie mi znaleźć ładnego Galanta V6 jako drugie autko  
												 Morfi - 14-02-2012, 22:07
 
  	  | MKV napisał/a: | 	 		  | pod maską jest 3 cylindrowe 1.0 | 	   po roku zamieniłem na crx-e  
												 MKV - 14-02-2012, 23:01
 
  	  | Morfi napisał/a: | 	 		   	  | MKV napisał/a: | 	 		  | pod maską jest 3 cylindrowe 1.0 | 	   po roku zamieniłem na crx-e    | 	  
 
 
 No to serjny Swift GTi ciagnie mniej wiecej tak samo  
												 Anonymous - 15-02-2012, 00:48
  baaardzo ładne auto widać że dopieszczone  
												 macieekg - 15-02-2012, 03:33
  Gdzieś go już widziałem   
 
 
Natrafiłem na niego na Polska Jazda, jak jeszcze się zastanawiałem między Swiftem a Coltem.
 
Naprawdę szacunek za przeprowadzone modyfikacje. Musi być niezła niepozorna maszynka   
 
 
Masz jakiś wykres? Głównie mi chodzi o przebieg momentu na tej dużej przepustnicy.
 
Jakie ma przyspieszenie?
												 MKV - 15-02-2012, 05:45
 
  	  | macieekg napisał/a: | 	 		  
 
Masz jakiś wykres? Głównie mi chodzi o przebieg momentu na tej dużej przepustnicy.
 
Jakie ma przyspieszenie? | 	  
 
 
Na tej przepustnicy wykresu z hamowni nie mam jeszcze.
 
Ostatnio pomiary robiłem jeszcze na seryjnej przepustnicy i seryjnych wałkach i wtedy teoretycznie miał 114 koni ale to Kreator Mocy a jak wiadomo powszechnie oni trochę
 
 zawyżają wyniki więc chyba okł 110km było - tak czy inaczej 114KM i 133Nm względem seryjnych 101KM i 113Nm to chyba niezły wynik   
 
 
Na tych wałkach Świątka mam wykres tylko z Ecumastera ale podobno w miarę dokładny (przy odpowiednim wprowadzeniu danych podobno dość prawdziwe wyniki pokazuje w porównaniu z hamownią obciążeniową).
 
 
Ostatni wykres jeszcze przez założeniem wałków Świątka:
 
 
 
 
Filmik z przyśpieszenia na seryjnych wałkach i przepustnicy jest tutaj (obecny nakręcę wiosna jak już zakończę temat strojenie bo jeszcze kilka poprawek muszę zrobić w mapie paliwowej i pokręcić regulowanymi kółkami rozrządu   
 
 
http://www.youtube.com/watch?v=tLgAl5gNM8c 
 
 
Kilka wersji strojenia temu to tak wyglądało ale dół np został juz poprawiony (wykres z Ecumastera) - nie patrzcie na to poszarpanie bo po prostu nie jest włączona funkcja aproksymacji czyli wygładzania wykresu.
 
 
 
 
 
Z ciekawostek znalazłem jeszcze wykres mojej głowicy przed i po obróbce na Krasnobrodzkiej z ich ustrojstwa do pomiaru przepustowości kanałów w głowicy.
 
 
												 londolut - 15-02-2012, 09:24
  Zacne autko    Gratuluję    Imho ładniej wygląda na zimowym setupie  
												 macieekg - 15-02-2012, 11:10
  No nieźle pomodzone. Z filmiku widać, że idzie podobnie jak colt 1,6.
 
Chociaż pewnie idzie lepiej, bo colt jest cięższy i jednak ma trochę mniej koni ale za to więcej niutonów. Z kolei słyszałem też (nie wiem ile w tym prawdy) że przyspieszenie tych swiftów zabiera skrzynia, która jest trochę przydługa. Ile waży takie GTi ?
 
 
Pytałem o tą przepustnicę, bo takie zmiany w dolocie sporo podnoszą właśnie moment na dole.
 
 
Czy ja dobrze kojarzę, czy on kiedyś latał na LPG. Nadal masz gaz czy go się pozbyłeś?
												 MKV - 15-02-2012, 11:22
 
  	  | macieekg napisał/a: | 	 		  Ile waży takie GTi ?
 
Pytałem o tą przepustnicę, bo takie zmiany w dolocie sporo podnoszą właśnie moment na dole.
 
Czy ja dobrze kojarzę, czy on kiedyś latał na LPG. Nadal masz gaz czy go się pozbyłeś? | 	  
 
 
GTI ważą:
 
- mk1 - 750kg
 
- mk2 790kg (mój)
 
- mk3 820kg (jeśli dobrze pamiętam)
 
 
Wymiana przepustnicy raczej tutaj poprawi maksymalną moc a nie moment bo i tak zwężka w dolocie jest przepływomierz - planuję jego wymianę na taki z większym otworem głównym ale to na spokojnie trzeba robić (różnice w wykorzystywanym napięciu do nagrzania drucików skoryguje się w Ecumasterze).
 
 
TAK - dobrze kojarzysz - 100tys km latał na LPG 2 generacji z BLOSem zamiast zwykłego miksera. Jednak na przeglądzie przy 300tys km, w misce olejowej znaleźliśmy kawałek boku tłoka (a silnik pracował normalnie mimo tego). Przy okazji właściwie generalnego remontu silnika wywaliłem LPG i teraz tylk ona benzynie latam i na sportowych wałkach.
 
Próbowałem przerobić instalację LPG na sekwencyjną w Energy Gaz Polska ale niestety stare japońskie silniki używają techniki wtrysku FULL GROUP a nie sekwencyjnego. Co więcej przerwy między wtryskami u mnie wynoszą 0.3ms a jakieś najszybsze japońskie wtryskiwacze LPG maja czasy międzywtrysków na poziomie 1ms więc ponad trzykrotnie za wolne. To niestety jest temat nie do przeskoczenia więc LPG zrobiło papa   
 
 
Będzie Galant to i LPG będzie jak najlepsze sekwencyjne (BRC?) bo bardzo sobie chwalę to paliwo - w rodzinie mam w 3 samochodach  
												 Morfi - 15-02-2012, 15:33
  MKV,  piekny wykres Nm bez tych wałków   
 
 	  | macieekg napisał/a: | 	 		  | że idzie podobnie jak colt 1,6 | 	   jak ty bedziesz wbijał 2 to swift GTI już 3    i parenascie metrów przed tobą  
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |