Nasze nieMiśki ;-) - Suzuki Swift 1.3 GTi
MKV - 14-02-2012, 11:13 Temat postu: Suzuki Swift 1.3 GTi Ponieważ jestem ciągle w trakcie poszukiwania czarnego Galanta Avance kombi V6 to opiszę to co obecnie jest i co zostanie ze mną
Suzuki Swift 1.3 GTi mk2 1990r
Silnik (obróbka Krasnobrodzka Silniki Wyścigowe, reszta WZ Serwis)
- nowy komputer z odcinką na 8200obr/min (zamiast 7500)
- kompletny porting głowicy
- komplet nowych zaworów i prowadnic + ich obróbka
- nowe hydrauliczne popychacze zaworowe
- nowe sprężynki zaworowe Cat Cams
- powiększenie + honowanie cylindrów
- tłoki nadwymiarowe ARCO
- nowa pompa olejowa ARCO
- panewki ACL Race
- pierścienie RIK
- cały dół (wał, korbowody, koło zamachowe, docisk sprzęgła i reszta)) dokładnie wyważone
- przepustnica 60mm z Nissana Primery GT (SR20DE)
- świece Denso Irydium
- wałki rozrządu Świątek 260 typ R
- regulowane kółka rozrządu 2101
- świnka Ecumaster DET3 strojona przez Chestera z www.ecu-tune.pl
Tuning
- silnik (szczegóły powyżej)
- dodatkowe zegary AutoGauge Stepper Motor PEAK - temperatura i ciśnienie oleju oraz napięcie w instalacji
- utwardzone poduszki pod silnikiem
- kolektor wydechowy 4-1 (Genie)
- taśma termoizolacyjna kolektora wydechowego (do 1200 stopni)
- wydech o średnicy 2"
- komorowy tłumik końcowy ProCustom robiony na zamówienie
- dedykowany filtr powietrza K&N KIT 57-0102 z dolotem zimnego powietrza ze zderzaka
- felgi 15x7 OZ Racing Superturismo GT i opony Dunlop SP Sport Fastresponse 195/50R15 (na zimę 14" alufelgi Fondmetal + Goodyear UltraGrip 7+ 185/60R14)
- nacinane tarcze hamulcowe Speedmax
- klocki hamulcowe Ferodo Premiere
- dedykowane silikonowe kable zapłonowe Magnecor Competition 8.5mm
- szyby elektryczne ze Swifta GTi 3 generacji
- centralny zamek na pilota
- wnętrze obszyte skórą naturalną
Wnętrze
- skórzana trójramienna kierownica MOMO
- flokowana deska rozdzielcza oraz boczki i podpórki półki
- aluminiowe nakładki na pedały Jacky
- oryginalne siedzenia Recaro oraz boczki obszyte czerwono-czarną skórą naturalną i szyte czerwonymi nićmi
Zawieszenie
- sprężyny Vogtland -40mm
- amortyzatory Koni Sport (regulowane)
Car Audio
- Jednostka sterująca Pioneer DEH4700
- wzmacniacz Caliber CA-504N
- z przodu głośniczki 10cm z podszybia wymienione na zestaw do drzwi 165mm (średnio tonowe) + tweetery
- skrzynia basowa Sony Xplod XS-LB10S 1200W
Torp12 - 14-02-2012, 12:35 Temat postu: Re: Suzuki Swift 1.3 GTi Wypas fura!!!
Ciekawe jaka bedzie jego cena:)
Kaucz - 14-02-2012, 13:14
Jedno z niewielu małych aut, którymi nie wstydziłbym się jeździć
BeNeK - 14-02-2012, 13:26
Świetny Swift byłeś nim na hamowni ? W jaką moc celujesz na takim setupie ?
pzdr
Morfi - 14-02-2012, 19:02
BeNeK napisał/a: | byłeś nim na hamowni | Ma w podpisie 131 Km. Cudo autko. Klasyk gatunku.
Ładnie opisane modyfikacje (już sobie przepisałem:D).
Miałem 1.0 z 1997
MKV - 14-02-2012, 21:37
Morfi napisał/a: |
Miałem 1.0 z 1997 |
Mocna rzecz - tak zwane "wściekłe litrówki" - latały jak 1.4 spod znaku VW i wszyscy robili wielkie oczy jak się dowiadywali, że pod maską jest 3 cylindrowe 1.0
GTi z kolei to jest zupełnie inna liga - w takim małym samochodzie bardzo czuć prędkość
No ale trzeba myśleć przyszłościowo, poważnie, rodzinnie ale jednocześnie pieścić ucho dźwiękiem silnika więc pomóżcie mi znaleźć ładnego Galanta V6 jako drugie autko
Morfi - 14-02-2012, 22:07
MKV napisał/a: | pod maską jest 3 cylindrowe 1.0 | po roku zamieniłem na crx-e
MKV - 14-02-2012, 23:01
Morfi napisał/a: | MKV napisał/a: | pod maską jest 3 cylindrowe 1.0 | po roku zamieniłem na crx-e |
No to serjny Swift GTi ciagnie mniej wiecej tak samo
Anonymous - 15-02-2012, 00:48
baaardzo ładne auto widać że dopieszczone
macieekg - 15-02-2012, 03:33
Gdzieś go już widziałem
Natrafiłem na niego na Polska Jazda, jak jeszcze się zastanawiałem między Swiftem a Coltem.
Naprawdę szacunek za przeprowadzone modyfikacje. Musi być niezła niepozorna maszynka
Masz jakiś wykres? Głównie mi chodzi o przebieg momentu na tej dużej przepustnicy.
Jakie ma przyspieszenie?
MKV - 15-02-2012, 05:45
macieekg napisał/a: |
Masz jakiś wykres? Głównie mi chodzi o przebieg momentu na tej dużej przepustnicy.
Jakie ma przyspieszenie? |
Na tej przepustnicy wykresu z hamowni nie mam jeszcze.
Ostatnio pomiary robiłem jeszcze na seryjnej przepustnicy i seryjnych wałkach i wtedy teoretycznie miał 114 koni ale to Kreator Mocy a jak wiadomo powszechnie oni trochę
zawyżają wyniki więc chyba okł 110km było - tak czy inaczej 114KM i 133Nm względem seryjnych 101KM i 113Nm to chyba niezły wynik
Na tych wałkach Świątka mam wykres tylko z Ecumastera ale podobno w miarę dokładny (przy odpowiednim wprowadzeniu danych podobno dość prawdziwe wyniki pokazuje w porównaniu z hamownią obciążeniową).
Ostatni wykres jeszcze przez założeniem wałków Świątka:
Filmik z przyśpieszenia na seryjnych wałkach i przepustnicy jest tutaj (obecny nakręcę wiosna jak już zakończę temat strojenie bo jeszcze kilka poprawek muszę zrobić w mapie paliwowej i pokręcić regulowanymi kółkami rozrządu
http://www.youtube.com/watch?v=tLgAl5gNM8c
Kilka wersji strojenia temu to tak wyglądało ale dół np został juz poprawiony (wykres z Ecumastera) - nie patrzcie na to poszarpanie bo po prostu nie jest włączona funkcja aproksymacji czyli wygładzania wykresu.
Z ciekawostek znalazłem jeszcze wykres mojej głowicy przed i po obróbce na Krasnobrodzkiej z ich ustrojstwa do pomiaru przepustowości kanałów w głowicy.
londolut - 15-02-2012, 09:24
Zacne autko Gratuluję Imho ładniej wygląda na zimowym setupie
macieekg - 15-02-2012, 11:10
No nieźle pomodzone. Z filmiku widać, że idzie podobnie jak colt 1,6.
Chociaż pewnie idzie lepiej, bo colt jest cięższy i jednak ma trochę mniej koni ale za to więcej niutonów. Z kolei słyszałem też (nie wiem ile w tym prawdy) że przyspieszenie tych swiftów zabiera skrzynia, która jest trochę przydługa. Ile waży takie GTi ?
Pytałem o tą przepustnicę, bo takie zmiany w dolocie sporo podnoszą właśnie moment na dole.
Czy ja dobrze kojarzę, czy on kiedyś latał na LPG. Nadal masz gaz czy go się pozbyłeś?
MKV - 15-02-2012, 11:22
macieekg napisał/a: | Ile waży takie GTi ?
Pytałem o tą przepustnicę, bo takie zmiany w dolocie sporo podnoszą właśnie moment na dole.
Czy ja dobrze kojarzę, czy on kiedyś latał na LPG. Nadal masz gaz czy go się pozbyłeś? |
GTI ważą:
- mk1 - 750kg
- mk2 790kg (mój)
- mk3 820kg (jeśli dobrze pamiętam)
Wymiana przepustnicy raczej tutaj poprawi maksymalną moc a nie moment bo i tak zwężka w dolocie jest przepływomierz - planuję jego wymianę na taki z większym otworem głównym ale to na spokojnie trzeba robić (różnice w wykorzystywanym napięciu do nagrzania drucików skoryguje się w Ecumasterze).
TAK - dobrze kojarzysz - 100tys km latał na LPG 2 generacji z BLOSem zamiast zwykłego miksera. Jednak na przeglądzie przy 300tys km, w misce olejowej znaleźliśmy kawałek boku tłoka (a silnik pracował normalnie mimo tego). Przy okazji właściwie generalnego remontu silnika wywaliłem LPG i teraz tylk ona benzynie latam i na sportowych wałkach.
Próbowałem przerobić instalację LPG na sekwencyjną w Energy Gaz Polska ale niestety stare japońskie silniki używają techniki wtrysku FULL GROUP a nie sekwencyjnego. Co więcej przerwy między wtryskami u mnie wynoszą 0.3ms a jakieś najszybsze japońskie wtryskiwacze LPG maja czasy międzywtrysków na poziomie 1ms więc ponad trzykrotnie za wolne. To niestety jest temat nie do przeskoczenia więc LPG zrobiło papa
Będzie Galant to i LPG będzie jak najlepsze sekwencyjne (BRC?) bo bardzo sobie chwalę to paliwo - w rodzinie mam w 3 samochodach
Morfi - 15-02-2012, 15:33
MKV, piekny wykres Nm bez tych wałków
macieekg napisał/a: | że idzie podobnie jak colt 1,6 | jak ty bedziesz wbijał 2 to swift GTI już 3 i parenascie metrów przed tobą
|
|
|