To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - FAQ - [Carisma] Kierownica krzywo stoi jadąc prosto

zukx - 18-02-2012, 23:01
Temat postu: [Carisma] Kierownica krzywo stoi jadąc prosto
Witam w mojej Cari kierownica jadac prosto jest lekko skrecona w lewo . Co może być powodem tego ? czy da sie jakos to naprawić ???
Saqu - 18-02-2012, 23:05

da się, wystarczy zbieżność przestawić,
znaczy jedziesz na warsztat gdzie ustawiają zbieżność, prostujesz kierę, a oni ustawiają ją drążkami kierowniczymi

robertdg - 18-02-2012, 23:05

Winne mogą być opony, geometria, luzy w zawieszeniu/układzie kierowniczym
tomicarisma - 20-02-2012, 12:25

Za krzywą kierownicę podczas jazdy prosto odpowiada ustawienie zbieżności (rozbieżności).
zwolin - 20-02-2012, 21:43

A może zacznij od najprostszego i sprawdź ciśnienie w oponach :wink:
plecho1 - 20-02-2012, 22:22

Jeśli auto nie ściąga, to jak pisano już wcześniej zbieżność do poprawki. Komuś przy poprzedniej regulacji nie chciało się tego dokładnie ustawiać.
zukx - 20-02-2012, 23:13

dzieki za informację . pojade ustawić zbieżność .
remi - 20-04-2012, 22:28

może i zadam głupie pytanie ale: czy nie da się tego przestawić na wieloklinie kierownicy? Nigdy nie ściągałem kierownicy w cari więc nie wiem czy wieloklin jest na całym obwodzie jednakowy czy ma jakieś "grubsze" zęby w kilku miejscach (wtedy by ten manewr odpadał), jeśli jednak zęby są wszystkie takie same to jeśli auta nie cięgnie na boki i nie drze opon to ja preferuje tą metodę. (jest darmowa). Trzeba tylko pamiętać żeby odpiąć akumulator przed ściągnięciem poduszki - (jednak w peugocie zmienialiśmy kierę i nie odpięliśmy aku i też nic się nie stało)
Saqu - 20-04-2012, 23:09

ale to też nie powiedziane, że trafisz idealnie w to ustawienie.. przesuniesz o ząb i może się okazać za dużo lub za mało i i tak będzie krzywo itak. więc jak nie duże przestawienie to lepiej zrobić zbieżność i kiere wyprostują, i tak co roku wypadałoby kontrolować jak się ona ma.
Brion - 20-04-2012, 23:41

zawsze możesz sobie przekręcić na sworzniach kierowniczych wykonując tą samą ilość a obu ale wątpię żeby było idealnie bo nie wiem ile procent może być róznicy
plecho1 - 21-04-2012, 07:32

Taka korekta na wieloklinie kierownicy, jeśli robiona jest już kilka razy, może dać ciekawy efekt. Teść miał kiedyś Renault 5 i miał w niej w jedną stronę dużo większy skręt niż w drugą. Z obawy o przeguby sami to przestawiliśmy w sposób jak napisał Brion.
ross - 21-04-2012, 18:53

Samo przestawienie kierownicy jest niewłaściwe, ponieważ następuje nieprawidłowe ustawienie przekładni kierowniczej - ona musi być przy jeżdzie na wprost w położeniu zerowym ,ponieważ z w tej sytuacji pompa nie musi wytwarzać ciśnienia.Prawidłowo należy ustawiać na drążkach kierowniczych.
remi - 22-04-2012, 19:40

ross - tu się z Tobą do końca nie zgodzę. Kierownice możesz założyć jak chcesz i nie będzie miało to żadnego znaczenia dla pracy pompy- jeśli kierownica jest skrzywiona przy jeździe na wprost a samochodu nie ściąga to jesli ja wyprostujesz lub skrzywisz jeszcze bardziej to tak naprawdę zmieni się samo ustawienie kierownicy, nic wiecej
Zgodzę się jednak, że po kilku takich korektach może być ciekawy efekt opisany przez Plecho1 - tu się całkowicie zgodzę.
Pomysł przestwienia samej kierownicy sprawdzi się wyłącznie przy bardzo niewielkim jej przekrzywieniu i jeśli cała reszta jest sprawna i działa tak jak powinna.

wichura1 - 08-05-2012, 22:54

Sprawdź sprężyny amortyzatorów, albo ich łoża. Ja miałem jedną pękniętą i kierownica od razu poszła w lewo.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group