To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Przygasanie świateł oraz innych urządzeń elek

blackangel - 20-02-2012, 21:11
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Przygasanie świateł oraz innych urządzeń elek
Witam od jakiegoś czasu zauważyłem tak jakby spadki napięcia najbardziej widoczne nocą gdyż przygasają światła, podświetlenie nawet wentylator od nawiewu zwalnia podczas zmiany biegu prędkości itd

Czego to może być wina ? zmieniłem akumulator na 50 poprzednio miałem 55 ale płytki powyginane w środku. Jutro mam trochę czasu mam zamiar posprawdzać czy to pasek czy to alternator, pytanie czy możecie doradzić jak co i gdzie sprawdzić ??

Pozdrawiam

plecho1 - 20-02-2012, 21:20

Sprawdź jakie jest ładowanie na wolnych obrotach i przy 4000 obrotów, powinno być w granicach 13,9V - 14,5V a przeważnie 14,3 14,4.
Możliwe, że pada regulator napięcia ale zmierz to ładowanie i podaj wyniki.

blackangel - 20-02-2012, 21:26

Jutro z samego rana zrobię test i podam wyniki. Nie jest to jakaś wielka usterka ale podczas jazdy wieczorami bardzo mnie to irytuje :P
daron64 - 12-03-2012, 19:17

I jak kolego cos w tym temacie ruszyles? Pytam, bo doslownie przed chwila podobna rzecz u siebie zauwazylem. Ostatnio sporo jezdze po zmroku i w ogole tego problemu nie bylo. Dzis wsiadam i przy wcisnieciu sprzegla lekko przygasaly swiatla. W srodku wszystko ok, tylko swiatla. Mialo to miejsce przy niskich obrotach/<2k/, przy wyzszych nie bylo problemu. Slabe ladowanie na niskich? Aku jest chwilowo centra standard/ta zwykla najtansza 52/520chyba/ kupiona mam nowa future 60/600, ale narazie powedrowala do ojcowego volvo, a jego aku do mnie, bo mu szybko pada i chcial zobaczyc, czy to aku juz dozyl swoich dni, czy cos mu kradnie pradu troche, no i jakos nie spieszy mu sie oddac..
hessboll2 - 14-03-2012, 11:22
Temat postu: Re: Przygasanie świateł oraz innych urządzeń elek
blackangel napisał/a:
Witam od jakiegoś czasu zauważyłem tak jakby spadki napięcia najbardziej widoczne nocą gdyż przygasają światła, podświetlenie nawet wentylator od nawiewu zwalnia podczas zmiany biegu prędkości itd

Czego to może być wina ? zmieniłem akumulator na 50 poprzednio miałem 55 ale płytki powyginane w środku. Jutro mam trochę czasu mam zamiar posprawdzać czy to pasek czy to alternator, pytanie czy możecie doradzić jak co i gdzie sprawdzić ??

Pozdrawiam


Apropo do GDI Aku powinien być 62 A :twisted:

plecho1 - 14-03-2012, 12:23

daron64, działo Ci się to też na tym Twoim nowym, czy tylko na tej Centrze? Jeśli tylko na tej starej Centrze 50Ah to możliwe, że jest już zużyta i ma dużo mniejszą pojemność i dlatego te problemy. Dobrze by było sprawdzić napięcie ładowania, powinno być około 14,3V 14,5V. Jeśli na obu akumulatorach masz takie problemy i ładowanie jest poniżej tych wartości, to możliwe, że dobrze nie łączy któraś z głównych mas pomiędzy akumulatorem i silnikiem lub akumulatorem a karoserią.
daron64 - 14-03-2012, 17:02
Temat postu: Re: Przygasanie świateł oraz innych urządzeń elek
hessboll2 napisał/a:

Apropo do GDI Aku powinien być 62 A :twisted:

Zalezy od jakiego producenta, jeden podaje >70 inny >62(przynajmniej znajomy jak kupowalem to tak w sklepie mowil). U mnie stary byl np 72.

[ Dodano: 14-03-2012, 17:04 ]
@plecho
Nowy jeszcze nie siedzial u mnie. Poszedl od razu do ojca. Ale na moim starym nic takiego sie nie dzialo. Nawet na tej ojcowej centrze tego wczesniej nie zauwazylem. Zobacze wieczorem moze czy bedzie powtorka i wtedy przeloze future

plecho1 - 14-03-2012, 17:10

A ile kilometrów zrobiłeś po przełożeniu tych akumulatorów i czy uczyłeś silnik obrotów? Po odłączeniu aku komputer musi się dostroić, normalnie trwa to kilkadziesiąt kilometrów lub można samemu przeprowadzić taką procedurę. Na forum jest kilka takich opisów.
daron64 - 19-03-2012, 09:18

@plecho
Nie bylo potrzeby uczyc. Moj stary powoli umieral, ale mialem do zrobienia pare dluzszych tras i go nie wyjmowalem, bo mysle jak jeszcze problemy z uczeniem jakies beda to lipa. I akurat po zrobieniu tych tras padl calkowicie, wyjalem go, podladowalem, wlozylem do auta i wszystko normalnie, zadnych problemow z obrotami. Jak juz calkiem dozyl swoich dni wsadzilem te centre ojca i kupilem future. U mnie ojcowy trzyma normalnie juz kolo miesiaca(specjalnie w mrozy ponocowal pod chmurka) i pali bez problemu. Zrobione cos kolo 2k km. Jak ostatnio sprawdzalem to tego przygaszania swiatel nie dalo sie juz zauwazyc.
A tak na marginesie-skoro ta centre u ojca po tygodniu trzeba bylo doladowywac, a u mnie trzyma normalnie to jak dobrze kombinuje cos mu kradnie prad/nie laduje wystarczajaco? Jesli tak to w takim wypadku chyba nie dobrze dla nowego aku, ze tam siedzi? Tzn niekorzystnie na jego zywotnosci to sie moze odbic? Siedzi u niego tyle ile jego u mnie i tez nie ma problemow z paleniem.

radek8622 - 19-03-2012, 15:25

ja mam centre plus 74Ah bo mialem taki wstawiony jak kupilem auto i taki tez kupilem jak ten mi siadl i ie mam zadnych z problemow z elektryka i przygaszaniem.
plecho1 - 19-03-2012, 15:43

daron64, najlepiej sprawdźcie ładowanie w aucie u Twojego ojca, jeśli będzie niższe niż 14,2V, to sprawdźcie ładowanie w taki sposób, że jedną końcówką miernika dotknijcie do plusa akumulatora a drugą gdzieś do silnika. Jeśli w drugim pomiarze ładowanie będzie wyższe od tego na samym akumulatorze, to poprzeczyszczajcie wszystkie połączenia głównych mas pomiędzy akumulatorem i silnikiem czy ramą.
daron64 - 19-03-2012, 16:37

@plecho
Dzieki, przy nastepnej wyprawie poza swoj zascianek, wpadne do jakichs mechanikow niech spr, bo sam nie mam miernika. Ale ladowanie bylo sprawdzane jakis czas temu bo byl podobny problem-po bodaj 3latach u ojca padl aku, w serwisie sprawdzali ladowanie i bylo wszystko ok, a problem analogiczny jak teraz. No, ale podjade to sprawdze wtedy. U mnie z tym przygasaniem to tylko na tej centrze pojawil sie problem. Na wczesniejszym(no name'owy 72) nawet jak juz dogorywal to nic takiego sie nie dzialo.
@radek
A wiecie skad wynika tak duza pojemnosc aku do cari? W jednym ze sklepow jak powiedzialem, jaki mam wstawiony to zrobili wielkie oczy, ze chyba pogrzalo kogos wstawiac tak duzy aku do nieduzej w sumie benzyny

plecho1 - 19-03-2012, 16:53

Wielkość akumulatora czy też moc alternatora zależy od wersji wyposażenia i strefy klimatycznej na jaką produkowane jest auto. Wielkość - pojemność akumulatora jest związana z mocą alternatora i akumulator powinno się dobierać zgodnie z zaleceniami producenta co do konkretnego modelu. Za duży przy krótkich odcinkach, szczególnie w zimie, może być niedoładowany.
A co do tego ładowania u Twojego ojca, to podobny przypadek miał mój teść w Maździe 626. Często musiał doładowywać akumulator więc sprawdziłem mu ładowanie i wyszło 14,4V więc ok. Kupił więc nowy akumulator ale sytuacja wcale się nie poprawiła i ten nowy zaczął padać jak stary. Już miał go oddawać na gwarancję ale sprawdziłem jeszcze raz ładowanie i tym razem było 13,8V więc trochę za mało. Okazało się, że nie łączyła masa pomiędzy akumulatorem a silnikiem przez co akumulator był niedoładowany. Po wyczyszczeniu wszystko wróciło do normy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group